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Employment relations
Extraordinary Decree on Labour Relations
Industrial liaison officer
Industrial relations
Industrial relations officer
Innovation in labour relations
Innovation related to labour relations
Labor relations
Labor-relations specialist
Labour Relations Decree
Labour relations
Labour relations innovation
Labour relations officer
Labour relations professional
Labour relations regime
Labour-relations specialist
Law on Labour Relations at the Workplace
Law on the Constitution of Enterprises
Occupational relations
Professional relations
Sweepers and related labourers
Union representative
Workplace Labour Relations Act
Workplace Labour Relations Law
Works Constitution Act
Works council constitution act

Vertaling van "Labour relations regime " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
labour relations regime

régime de relations de travail


labour relations [ employment relations | industrial relations | occupational relations | professional relations ]

relation du travail [ relation professionnelle ]


Labour/Management Relations Act | Law on Labour Relations at the Workplace | Law on the Constitution of Enterprises | Workplace Labour Relations Act | Workplace Labour Relations Law | Works Constitution Act | works council constitution act

loi sur les comités d'entreprise


labor-relations specialist | labour relations professional | labour-relations specialist

spécialiste en relations industrielles


innovation in labour relations [ innovation related to labour relations | labour relations innovation ]

innovation reliée aux relations de travail [ innovation en relations de travail ]


Extraordinary Decree on Labour Relations | Labour Relations Decree

Décret(extraordinaire)sur les relations de travail


industrial relations [ labour relations ]

relations industrielles [ relations professionnelles | relations du travail ]


industrial liaison officer | union representative | industrial relations officer | labour relations officer

directeur des relations sociales/directrice des relations sociales | responsable des relations du travail | directrice des relations sociales | responsable des relations sociales


labour relations | labor relations | industrial relations

relations professionnelles | relations du travail | relations sociales | relations industrielles


Sweepers and related labourers

Balayeurs et manœuvres assimilés
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Since it would be by regulation rather than by legislative amendment that provincial labour relations laws could be made applicable to nuclear power plants, it is clear that major changes could be made in a labour relations regime without the public debate that passage of legislation would entail.

En effet, puisque c'est par règlement plutôt que par amendement législatif que pourront être rendues applicables les lois provinciales relatives aux relations de travail dans une centrale nucléaire, il faut imaginer que de profonds bouleversements du régime de relations de travail pourraient être amenés sans que n'ait lieu le débat public auquel peut donner lieu l'adoption d'une loi.


The paper entitled “Why is Construction so Expensive in Ontario?” highlighted the fact that Ontario's labour relations regime has virtually ignored the development of new models of organizing labour, which are more prevalent in western Canada and are increasingly prevalent in other places in the country.

Le document intitulé Why is Construction so Expensive in Ontario? attire l'attention sur le fait que le régime de relations de travail de l'Ontario fait fi du développement de nouveaux modèles d'organisation du travail, qui sont plus répandus dans l'ouest du Canada et qu'on retrouve de plus en plus ailleurs au pays.


Part 1 enacts the Public Service Labour Relations Act to provide for a labour relations regime in the public service which is based on greater cooperation and consultation between the employer and bargaining agents, notably by requiring labour-management consultation committees—

La partie 1 édicte une nouvelle Loi sur les relations de travail dans la fonction publique. Celle-ci institue un régime de relations de travail fondé sur une collaboration et une consultation accrues entre l'employeur et les agents négociateurs, notamment par la création obligatoire de comités consultatifs patronaux-syndicaux [.]


Part 1 enacts the public service labour relations act to provide for a labour relations regime in the public service which is based on greater cooperation and consultation between the employer and bargaining agents notably by requiring labour-management consultation committees enabling co-development, enhancing conciliation and providing for negotiated essential services agreements.

La partie 1 édicte une nouvelle Loi sur les relations de travail dans la fonction publique. Celle-ci institue un régime de relations de travail fondé sur une collaboration et une consultation accrues entre l’employeur et les agents négociateurs, notamment par la création obligatoire de comités consultatifs patronaux-syndicaux, l’encouragement de l’amélioration conjointe du milieu de travail et de la conciliation et la négociation d’ententes sur les services essentiels.


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9. Stresses the need for strong cooperation between the UN Environment Programme, the UN Framework Convention on Climate Change and the WTO, and asks the Commission to develop an initiative to support this aim; asks for swift progress to be made in updating the WTO's definition of environmental goods and services, particularly in the current Doha Round negotiations, but recommends, as a starting point, a specific link to climate change, in order to reach agreement on the removal of tariff and non-tariff barriers to 'green' goods and services that prevent or slow the dissemination of low carbon technologies; calls on the Commission to b ...[+++]

9. souligne la nécessité d'une coopération étroite entre le programme des Nations unies pour l'environnement (PNUE), la convention-cadre des Nations unies sur les changements climatiques et l'OMC, et invite la Commission à prendre une initiative à l'appui de cet objectif; demande que des progrès rapides soient accomplis dans l'actualisation de la définition des biens et services environnementaux de l'OMC, en particulier dans le co ...[+++]


10. Stresses the need for strong cooperation between the United Nations Environment Programme (UNEP), the Climate Change Convention and the WTO, and asks the Commission to develop an initiative to support this aim; asks for swift progress to be made in updating the WTO’s definition of environmental goods and services, particularly in the current Doha Round negotiations, in order to reach agreement on the removal of tariff and non-tariff barriers to ‘green goods and services’; calls on the Commission to build a consensus on granting Multilateral Environment Agreement (MEA) Secretariats observer status at all meetings of the WTO, which a ...[+++]

10. souligne la nécessité d'une coopération renforcée entre le programme des Nations unies pour l'environnement (PNUE), la Convention sur les changements climatiques et l'OMC, et invite la Commission à prendre une initiative à l'appui de cet objectif; demande que des progrès rapides soient accomplis dans l'actualisation de la définition des biens et services environnementaux de l'OMC, en particulier dans le contexte des négociations en cours dans le cadre du cycle de Doha, de manière à ce qu'un accord se dégage autour de l'éliminatio ...[+++]


56. Believes that the potential impact of CSR policies remains greatest in relation to companies' global supply chains, to enable responsible investment by companies to assist in the fight against poverty in developing countries, to promote decent working conditions, to support principles of fair trade and good governance, as well as to reduce the incidence of breaches of international standards, including labour standards, by corporations in countries where regulatory regimes ...[+++]

56. estime que l'incidence potentielle des politiques de RSE est particulièrement importante sur les chaînes d'approvisionnement mondiales des entreprises: il s'agit de permettre un investissement responsable de la part des entreprises, qui contribuerait à la lutte contre la pauvreté dans les pays en développement, promouvrait des conditions de travail décentes, respecterait les principes du commerce équitable et de la bonne gouvernance, et réduirait le nombre des violations des normes internationales, notamment celles relatives au travail, commises par l ...[+++]


60. Believes that the potential impact of CSR policies remains greatest in relation to companies' global supply chains, to enable responsible investment by companies to assist the fight against poverty in developing countries, to promote decent working conditions, to support principles of fair trade and good governance, as well as reducing the incidence of breaches of international standards, including labour standards, by corporations in countries where regulatory regimes are weak ...[+++]

60. estime que l'incidence potentielle des politiques de RSE est particulièrement importante sur les chaînes d'approvisionnement mondiales des entreprises: il s'agit de permettre un investissement responsable de la part des entreprises, qui contribuerait à la lutte contre la pauvreté dans les pays en développement, promouvrait des conditions de travail décentes, respecterait les principes du commerce équitable et de la bonne gouvernance, et réduirait le nombre des violations des normes internationales, notamment celles relatives au travail, commises par l ...[+++]


Quite frankly we fail to see the rationale behind these motions which would effectively split public servants into two groups: one covered by the private sector labour relations regime and the other covered by the public sector labour relations regime.

Franchement, nous ne voyons pas la logique à la base de ces motions, qui diviseraient les fonctionnaires en deux groupes, l'un couvert par le régime de relations de travail du secteur privé et l'autre couvert par le régime de relations de travail du secteur public.


15. Is fully conscious that WTO accession marks a major development in China's relations with the rest of the world and that it will change both China's existing trading system and China itself; notes that the next few years will test the regime's capacity to adapt to a changing world on its own doorstep, but takes the view that economic progress can only succeed in tandem with political and social progress; expects China to give evidence that it is able to deal satisfactorily with the social and ...[+++]

15. est pleinement conscient du fait que l'adhésion à l'OMC marque une évolution importante dans les relations de la Chine avec le reste du monde et qu'elle modifiera à la fois le système commercial chinois actuel et la Chine elle-même; note que les prochaines années permettront de tester la capacité du régime à s'adapter à l'évolution du monde qui se trouve à ses frontières, mais considère que l'évolution économique ne peut être fructueuse que si elle s'accompagne d'une évolution politique et sociale; attend que la Chine prouve qu' ...[+++]


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