I think one of the things that have really been lacking—and it's probably something I've assumed that business should drive, but perhaps government has a role
as well—is that the vendors of cloud services haven't done a very good job, in my opinion, of selling the business value of what they're offering to businesses that don't necessarily understand IT. Traditionally, companies have had to have a technology-minded person who knows what the company needs and goes out to the market and tries to figure out what's available rather than having cloud services
communicated in the language ...[+++] of business.
Le hic à l'heure actuelle — et je présume que les entreprises devraient prendre cela en main, mais le gouvernement pourrait sans doute aussi jouer un rôle —, c'est que les fournisseurs de services d'informatique en nuage n'ont pas vraiment bien réussi, à mon avis, à vendre ses avantages aux entreprises qui ne comprennent pas nécessairement la TI. Les entreprises avaient l'habitude d'avoir besoin d'un spécialiste des technologies qui connaît leurs besoins et essaie de savoir ce qu'offre le marché, plutôt que d'avoir des services en nuage que les gens d'affaires peuvent comprendre.