24. Underlines that children and young people, who increasingly suffer the consequences of sedentariness and obesity, ar
e more sensitive to advertising for food with high fat, salt and sugar content; welcomes self-regulatory initiatives an
d codes of conducts launched by businesses to limit children and young people's exposure to food advertising (such as the ones launched in the framework of the Commission's Platform for Action on Diet, Physical Activity and Health), and calls on all stakeholders to effectively educate and inform chi
...[+++]ldren and young people and their caregivers about the importance of balanced nutrition and an active, healthy lifestyle; in this regard, calls for an in-depth analysis by the Commission into whether stricter rules are needed regarding advertising aimed at children and young people; urges the Commission to include the protection of children among the main priorities of the Consumer Agenda, with particular focus on aggressive or misleading TV and online advertising; 24. souligne que les enfants et les jeunes, qui souffrent de plus en plus des conséquences de la sédentarité et de l'obésité, sont plus sensibles à la publicité pour les aliments riches en graisses, en sel et en sucres; salue les initiatives d'autoréglementation et les codes de conduite
mis en place par certaines entreprises pour limiter l'exposition des enfants et des jeunes à la publicité pour les aliments (par exemple les initiatives lancées dans le cadre de la plate-forme d'action de l'Union sur l'alimentation, l'activité physique et la santé), et demande à l'ensemble des parties prenantes d'éduquer et d'informer efficacement les en
...[+++]fants, les jeunes et les personnes qui en ont la charge sur l'importance d'une alimentation équilibrée et d'un mode de vie sain et actif; à cet égard demande à la Commission qu'elle procède à une analyse approfondie afin de déterminer si des règles plus strictes sont nécessaires concernant la publicité destinée aux enfants et aux jeunes; enjoint à la Commission d'inclure la protection des enfants parmi les grandes priorités de l'Agenda du consommateur, en se concentrant notamment sur les publicités agressives ou trompeuses à la télévision et en ligne;