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Gasoline Regulations
Lead-Free Gasoline Regulations
Lead-free fuel
Lead-free gas
Lead-free gasoline
Leaded Gasoline Regulations
Leadless gasoline
Net gasoline
No-lead gasoline
Non-lead gasoline
Regular unleaded gasoline
Unleaded fuel
Unleaded gas
Unleaded gasoline
Unleaded petrol
White gasoline

Vertaling van "Lead-Free Gasoline Regulations " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Lead-Free Gasoline Regulations

Règlement sur l'essence sans plomb


Gasoline Regulations [ Lead-Free Gasoline Regulations | Leaded Gasoline Regulations ]

Règlement sur l'essence [ Règlement sur l'essence sans plomb | Règlement sur l'essence au plomb ]


unleaded gasoline [ unleaded petrol | lead-free gasoline | lead-free gas | unleaded gas | unleaded fuel | lead-free fuel | non-lead gasoline | no-lead gasoline | regular unleaded gasoline ]

essence sans plomb [ carburant sans plomb | carburant non plombé | sans-plomb ]


lead-free gasoline | leadless gasoline | net gasoline | unleaded gasoline | white gasoline

essence sans plomb
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Therefore, His Excellency the Governor General in Council, on the recommendation of the Minister of the Environment, pursuant to section 47 and subsection 87(1) of the Canadian Environmental Protection Act , is pleased hereby to revoke the Lead-Free Gasoline Regulations, C.R.C., c. 408 and the Leaded Gasoline Regulations, C.R.C., c. 409 and to make the annexed Regulations respecting concentrations of lead and phosphorus in gasoline, in substitution therefor.

À ces causes, sur avis conforme du ministre de l’Environnement et en vertu de l’article 47 et du paragraphe 87(1) de la Loi canadienne sur la protection de l’environnement , il plaît à Son Excellence le Gouverneur général en conseil d’abroger le Règlement sur l’essence sans plomb, C.R.C., ch. 408, et le Règlement sur l’essence au plomb, C.R.C., ch. 409, et de prendre en remplacement le Règlement concernant la concentration de plomb et de phosphore dans l’essence, ci-après.


However, in practice, as the date on which the REACH Regulation will apply fully to all substances produced or placed on the market in quantities exceeding 1 tonne per year approaches, lead registrants require microenterprises and SMES in the sector to pay hefty sums or even a percentage of sales in return for the ‘letter of access’ to the information they have provided to the ECHA. This information should be public and available free of charge to all EU citizens and companies, in order to fulfil the purposes that it was created for: to protect peoples’ health and the environment.

Dans la pratique, toutefois, à l’approche de la date à laquelle le règlement REACH entrera pleinement en application pour toutes les substances chimiques produites ou mises sur le marché en quantités supérieures à une tonne par an, les premiers déclarants exigent aujourd’hui des microentreprises et des PME du secteur le paiement de montants élevés, voire d’un pourcentage des ventes, en contrepartie des «lettres d’accès» à l’information qu’ils ont fournies à l’ECHA, alors qu’il conviendrait qu’elle soit publique et accessible gratuitement à tous les citoyens et entreprises de l’Union européenne, de manière à mettre en œuvre l’objectif qui ...[+++]


Barriers to the free circulation of knowledge and technologies and the products in which they are embedded need to be removed, and demand side measures such as standardisation, public procurement and regulation can help the emergence of markets for innovative products that respond to the needs of society ('lead markets')[8].

Il faut supprimer les obstacles à la libre circulation des connaissances, des technologies et des produits qui en résultent, tandis que des mesures axées sur la demande, telles que la normalisation, les marchés publics et la réglementation, peuvent contribuer à l'émergence de marchés pour des produits innovants qui répondent aux besoins de la société («marchés pilotes»)[8].


Provincial governments are free to regulate gasoline prices.

En effet, les gouvernements des provinces ont toute liberté pour le réglementer.


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120 | ( General context So as to meet the objectives set in the White Paper, and for reasons of efficiency in the areas of food safety, human health protection and the free movement of the products concerned, the Commission has developed, in parallel, three other proposals for Regulations that make the placing on the Community market of these substances subject to compliance with harmonised criteria and the granting of authorisation: 1. Proposal for a Regulation of the European Parliament and of the Council on food additives; 2. Proposal for a Regulation of the European Parliament and of the Council on food enzymes; 3. Proposal for a R ...[+++]

120 | ( Contexte général Afin de répondre aux objectifs fixés dans le livre blanc et pour des raisons d'efficacité en matière de sécurité alimentaire, de protection de la santé humaine et de libre circulation des produits concernés, la Commission a développé parallèlement trois autres propositions de règlements qui subordonnent la mise sur le marché communautaire de ces substances au respect de critères harmonisés et à l'octroi d'une autorisation: 1. Proposition de règlement du Parlement européen et du Conseil concernant les additifs alimentaires. 2. Proposition de règlement du Parlement européen et du Conseil concernant les enzymes alim ...[+++]


The following is a summary of the ruling handed down by the Court of Appeal ordering the U.S. Environmental Protection Agency to issue an notice lifting the ban on MMT. On April 14, 1995, the U.S. Court of Appeal for the District of Columbia handed down its decision in the case of Ethyl Corporation vs the U.S. Environmental Protection Agency, in which Ethyl challenged the July 13, 1994 rejection by the EPA of the application by Ethyl to have the ban on MMT in lead free gasoline lifted.

Synthèse de la décision rendue par la Cour d'appel ordonnant à l'Agence américaine de protection de l'environnement d'émettre un avis levant l'interdiction du MMT: Le 14 avril 1995, la Cour d'appel des États-Unis pour la circonscription du district de Columbia a rendu sa décision dans l'affaire opposant l'Ethyl Corporation et l'Agence de protection de l'environnement des États-Unis, affaire dans laquelle Ethyl contestait le refus prononcé par l'APE, le 13 juillet 1994, en réponse à la requête soumise par Ethyl visant à faire lever l'interdiction du MMT dans l'essence sans plomb.


Independent lab tests show that, contrary to statements made by auto industry officials, the MMT used in Canada is perfectly compatible with the new anti-pollution devices, including the OBD-II diagnostic system. Again, according to Ethyl, the U.S. Environmental Protection Agency is about to reintroduce MMT in that country, following a decision made on April 14, 1995, by the U.S. Court of Appeal for the district of Columbia, which instructed the American agency to lift the MMT ban and allow its use in lead-free gasoline.

Des tests de laboratoires indépendants prouvent que, contrairement aux déclarations de l'industrie automobile, le MMT utilisé au Canada est parfaitement compatible avec les nouveaux dispositifs antipollution dont le système de diagnostique embarqué OBD-II. Toujours selon Éthyl, l'Agence de protection environnementale des États-Unis est sur le point de réintroduire le MMT dans ce pays, suite à une décision du 14 avril 1995 de la Cour d'appel des États-Unis pour la circonscription du District de Columbia, qui a ordonné à l'agence américaine de lever l'interdiction du MMT et de permettre son utilisation dans l'essence sans plomb.


(2) Differences between the laws, regulations and administrative provisions of the Member States on the labelling of foodstuffs may impede the free circulation of these products and can lead to unequal conditions of competition.

(2) Des différences entre les dispositions législatives, réglementaires et administratives des États membres relatives à l'étiquetage des denrées alimentaires sont susceptibles d'entraver la libre circulation de ces produits et peuvent créer des conditions de concurrence inégales.


Such an imbalance could lead to a tendency towards competing regulation in the sense of Member States trying to balance conditions of free movement to and from their jurisdictions by matching levels of others' regulations.

De telles différences pourraient susciter chez les États membres une tendance à équilibrer les conditions d'entrée et de sortie en les adaptant au niveau de réglementation d'autres États membres.


I would be remiss if I did not mention some of the achievements to date: The development of regulations in partnership with Environment Canada for ozone depleting substances, PCBs, vinyl chloride, dioxins and furans from pulp and paper mills, the notification regulations for new chemicals and polymers and, last, gasoline regulations which required the accelerated phase-out of leaded fuel which has a significant impact in reducing h ...[+++]

Je m'en voudrais de ne pas signaler certaines de nos réalisations. Nous avons mis au point, en collaboration avec Environnement Canada, un règlement régissant les substances menaçant l'ozone, les BPC, le chlorure de vinyle, les dioxines et les furannes rejetés par les usines de pâtes et papiers, la notification des nouveaux produits chimiques et des polymères et, finalement, l'élimination progressive de l'essence au plomb qui contribue grandement à réduire l'exposition des êtres humains au plomb.




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Date index: 2022-09-27
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