Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Acquired reaction
Acquired response
Alcoholic hallucinosis
Asynchronous e-learning
Asynchronous online learning
Asynchronous virtual learning
Bricks-and-mortar learning
C-learning
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Classroom learning
Conventional learning
Cyberlearning
Delayed-interaction e-learning
Delayed-response e-learning
Delayed-time online learning
Delirium tremens
Develop own practices continuously
Disorder of personality and behaviour
Distance learning
E-learning
Inadequate
Instruction learning
Instructor-led learning
Jealousy
LFI
Learned response
Learning by being told
Learning from instruction
Learning from instructions
Learning response model
Manage personal lifelong learning
Manage personal professional development
On-line learning
Onground learning
Online learning
Paranoia
Passive
Personality
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
Self-defeating
Tele-learning
Traditional classroom learning
Traditional learning
Virtual learning

Traduction de «Learned response » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
acquired response [ learned response | acquired reaction ]

réaction acquise




asynchronous online learning [ asynchronous e-learning | delayed-time online learning | asynchronous virtual learning | delayed-interaction e-learning | delayed-response e-learning ]

apprentissage en ligne asynchrone [ apprentissage asynchrone en ligne | apprentissage virtuel asynchrone | apprentissage en ligne à interaction différée | apprentissage en ligne à réponse différée ]


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include self-report data, analysis of blood and other body fluids, characteristic physical and psychological symptom ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison complète, sauf dans les cas ayant entraîné des lésions organiques ou d'autres complications. Parmi les complic ...[+++]


manage personal lifelong learning | undertake responsibility on continuous professional development | develop own practices continuously | manage personal professional development

gérer le développement professionnel personnel


classroom learning [ c-learning | traditional classroom learning | conventional learning | traditional learning | instructor-led learning | bricks-and-mortar learning | onground learning ]

apprentissage classique [ apprentissage avec professeur | apprentissage traditionnel | apprentissage en présentiel | apprentissage en classe | apprentissage avec instructeur | apprentissage conventionnel ]


Definition: A disorder characterized by impairment of memory, learning difficulties, and reduced ability to concentrate on a task for more than brief periods. There is often a marked feeling of mental fatigue when mental tasks are attempted, and new learning is found to be subjectively difficult even when objectively successful. None of these symptoms is so severe that a diagnosis of either dementia (F00-F03) or delirium (F05.-) can be made. This diagnosis should be made only in association with a specified physical disorder, and should not be made in the presence of any of ...[+++]

Définition: Trouble caractérisé par une altération de la mémoire, des difficultés d'apprentissage et une réduction de la capacité à se concentrer sur une tâche, sauf pendant des périodes de courte durée. Le sujet éprouve souvent une fatigue mentale accentuée quand il fait des efforts mentaux, et un nouvel apprentissage peut être subjectivement difficile même quand il est objectivement réussi. Aucun de ces symptômes ne présente une sévérité suffisante pour justifier un diagnostic de démence (F00-F03) ou de delirium (F05.-). Ce diagnostic ne doit être fait qu'en présence d'un trouble somatique spécifié; il ne doit pas être fait en présenc ...[+++]


online learning | on-line learning | virtual learning | e-learning | cyberlearning | tele-learning | distance learning

apprentissage en ligne | apprentissage par Internet | apprentissage virtuel | cyberapprentissage | téléapprentissage | apprentissage à distance | apprentissage électronique | e-apprentissage | e-learning


learning from instruction | LFI | learning from instructions | instruction learning | learning by being told

apprentissage par instruction | apprentissage par instructions


Definition: Personality disorder characterized by pervasive passive reliance on other people to make one's major and minor life decisions, great fear of abandonment, feelings of helplessness and incompetence, passive compliance with the wishes of elders and others, and a weak response to the demands of daily life. Lack of vigour may show itself in the intellectual or emotional spheres; there is often a tendency to transfer responsibility to others. | Personality (disorder):asthenic | inadequate | passive | self-defeating

Définition: Trouble de la personnalité caractérisé par une tendance systématique à laisser passivement autrui prendre les décisions, importantes ou mineures, le concernant, par une crainte d'être abandonné, des sentiments d'impuissance et d'incompétence, une soumission passive à la volonté d'autrui (par exemple de personnes plus âgées) et une difficulté à faire face aux exigences de la vie quotidienne. Un manque d'énergie peut se manifester dans le domaine intellectuel ou émotionnel; il existe souvent une tendance à rejeter la responsabilité sur autrui. | Personnalité:à conduite d'échec | asthénique | inadéquate | passive
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Indeed, in relation to specifying the objectives of lifelong learning, responses tended to echo the Memorandum as well as citing wider aspects such as the spiritual and cultural dimensions of learning.

En effet, en ce qui concerne la définition des objectifs de l'éducation et de la formation tout au long de la vie, un grand nombre de réponses se sont faites l'écho du Mémorandum, tout en se référant également à certains aspects plus larges tels que les dimensions spirituelle et culturelle de l'apprentissage.


Consultation responses also stressed the importance of high quality and relevance, as investments of time and money in learning are fully effective only if the learning conditions and the underlying policy planning and systems are of high quality.

Les réponses à la consultation ont également souligné l'importance de la qualité et de la pertinence. En effet, investir du temps et de l'argent dans l'éducation et la formation ne peut s'avérer totalement rentable sans d'excellentes conditions d'apprentissage et sans une stratégie politique sous-jacente et des systèmes de haute qualité.


- Broadening access to lifelong learning by providing information, advice and guidance on the full range of education and training opportunities available; - Organising education and training in a way that allows adults to effectively participate and combine this participation with other activities and responsibilities; - Ensuring that education and training are accessible to all; - Promoting flexible learning paths for all; - Promoting networks of education and training institutions at various levels in the context of lifelong learni ...[+++]

- Élargir l'accès à l'éducation et à la formation tout au long de la vie en fournissant des informations, des conseils et une orientation concernant toute la gamme des possibilités d'éducation et de formation disponibles ; - Organiser l'éducation et la formation de manière telle que les adultes puissent effectivement y participer et combiner cette participation avec d'autres activités et responsabilités ; - Veiller à ce que l'éducation et la formation soient accessibles à tous ; - Promouvoir des filières souples d'éducation et de formation pour tous.- Promouvoir des réseaux d'institutions d'éducation et de formation à différents niveaux ...[+++]


Responses to the consultation on the Memorandum called for a broad definition of lifelong learning that is not limited to a purely economic outlook or just to learning for adults.

Les réponses à la consultation sur le Mémorandum ont souligné la nécessité d'une définition large de l'éducation et de la formation tout au long de la vie qui ne se limite pas à une vision purement économique ou à l'éducation et la formation pour les adultes.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
But learning responsibility has been important to all of us; to learn to appreciate the things we have and what is most important to us, setting priorities.

Nous avons appris à apprécier ce que nous avons et, ce qui importe encore davantage, nous avons appris à établir des priorités.


This bill would work within the existing process to ensure prisoners are learning responsibility for their actions.

Le projet de loi s'inscrirait dans le processus existant pour amener les prisonniers à assumer la responsabilité de leurs actes.


The Communiqué of the Conference of European Ministers responsible for Higher Education held in Leuven and Louvain-la-Neuve on 28 and 29 April 2009 underlined that successful policies for lifelong learning should include basic principles and procedures for the recognition of prior learning on the basis of learning outcomes, while the Council conclusions of 28 November 2011 on the modernisation of higher education called upon Member States to develop clear routes into higher education from vocational and other types of education, as we ...[+++]

Le communiqué de la Conférence des ministres européens chargés de l'enseignement supérieur qui s'est tenue à Louvain et Louvain-la-Neuve les 28 et 29 avril 2009 a insisté sur le fait que les politiques en faveur de l'apprentissage tout au long de la vie devraient, pour être efficaces, intégrer des principes fondamentaux et des procédures pour la reconnaissance des apprentissages antérieurs sur la base des résultats obtenus, tandis que les conclusions du Conseil du 28 novembre 2011 sur la modernisation de l'enseignement supérieur invitaient les États membres à définir clairement des voies permettant d'accéder à l'enseignement supérieur ap ...[+++]


Everyone deserves a fair chance to mend their ways, to learn responsibility, accountability and a new sense of purpose.

Tout le monde doit avoir une chance de s'amender, d'acquérir le sens des responsabilités et de trouver une place utile dans la société.


If a student is involved in intimidation and harassment, the bullying is a lifetime event and they will grow up to be a bully. The research has shown that if the parents use physical contact or intimidation with their children, then it becomes a learned response.

Les études ont démontré que lorsque des parents intimident leurs enfants ou qu'ils leur infligent des châtiments corporels, cela devient une réaction acquise.


Mr. Lips: One issue, when we talk about depression, is that we are talking about a very broad spectrum of mental health problems, ranging from problems that are pretty clearly biological to problems that may be partly biological and partly psychosocial to problems that may be pretty much entirely psychosocial - learned responses. It is hard to generalize.

M. Lips: Quand on parle de dépression, il ne faut pas oublier que ce terme englobe une vaste multitude de problèmes de santé mentale, depuis ceux qui sont assez manifestement d'origine biologique en passant par ceux qui sont d'origine en partie biologique et en partie psychosociale, jusqu'à ceux qui sont à toutes fins utiles d'origine uniquement psychosociale - les réactions acquises - il est difficile de généraliser.


w