Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Alcoholic hallucinosis
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Community action in the field of learning technology
Construct individual learning plans
Constructing individual learning plans
Constructs individual learning plans
Content development
Create cultural venue learning strategies
Create learning strategies at cultural venues
DELTA
Delirium tremens
Develop cultural learning strategies
Develop e-learning plan
Develop e-learning strategy
Develop individual learning plans
Disorder of personality and behaviour
E-learning content development
Formulate strategies for cultural learning
HRLDC
Human Resources Learning Advisory Panel
Human Resources Learning and Development Committee
Jealousy
Learning content development
Learning resource development
Learning-resource development
Moderate mental subnormality
Paranoia
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS

Vertaling van "Learning-resource development " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
learning-resource development [ learning resource development ]

développement de ressources d'apprentissage


Human Resources Learning and Development Committee [ HRLDC | Human Resources Learning Advisory Panel ]

Comité sur l'apprentissage et le développement des ressources humaines [ CADRH | Conseil consultatif en matière d'apprentissage sur les ressources humaines ]


constructing individual learning plans | constructs individual learning plans | construct individual learning plans | develop individual learning plans

élaborer des plans d'apprentissage individuels


create learning strategies at cultural venues | formulate strategies for cultural learning | create cultural venue learning strategies | develop cultural learning strategies

créer des stratégies d'apprentissage sur les sites culturels


develop e-learning plan | develop e-learning strategy

développer un plan de e-learning | développer un plan stratégique de formation en ligne | développer un plan de formation en ligne | élaborer une stratégie de formation en ligne


Definition: Approximate IQ range of 35 to 49 (in adults, mental age from 6 to under 9 years). Likely to result in marked developmental delays in childhood but most can learn to develop some degree of independence in self-care and acquire adequate communication and academic skills. Adults will need varying degrees of support to live and work in the community. | moderate mental subnormality

Définition: Q.I. de 35 à 49 (chez les adultes, âge mental de 6 à moins de 9 ans). Aboutira vraisemblablement à d'importants retards de développement dans l'enfance mais beaucoup peuvent acquérir des aptitudes scolaires et un certain degré d'indépendance et les capacités suffisantes pour communiquer. Les adultes auront besoin d'un soutien, de niveaux variés, pour travailler et vivre dans la communauté. | arriération mentale moyenne


Community action in the field of learning technology | Developing European Learning through Technological Advance | DELTA [Abbr.]

Développement de l'apprentissage en Europe par l'emploi des technologies avancées | DELTA [Abbr.]


e-learning content development [ learning content development | content development ]

élaboration de contenus d'apprentissage en ligne [ développement de contenus de cyberapprentissage ]


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include self-report data, analysis of blood and other body fluids, characteristic physical and psychological symptom ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison complète, sauf dans les cas ayant entraîné des lésions organiques ou d'autres complications. Parmi les complications, on peut citer: les traumatismes, les fausses routes avec inhalation de vomissements, le delirium, ...[+++]


Definition: Disorders in which the normal patterns of skill acquisition are disturbed from the early stages of development. This is not simply a consequence of a lack of opportunity to learn, it is not solely a result of mental retardation, and it is not due to any form of acquired brain trauma or disease.

Définition: Troubles dans lesquels les modalités habituelles d'apprentissage sont altérées dès les premières étapes du développement. L'altération n'est pas seulement la conséquence d'un manque d'occasions d'apprentissage ou d'un retard mental et elle n'est pas due à un traumatisme cérébral ou à une atteinte cérébrale acquise.
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Specific resources have been earmarked for promoting lifelong learning and developing skills in SMEs.

Des moyens spécifiques ont été consentis pour promouvoir la formation tout au long de la vie et pour développer les compétences des PME.


Increasingly they learn and develop skills in a wide variety of settings beyond the formal education and training system, whether through work experience, in-company training, digital resources, or volunteering.

L’apprentissage et les compétences s’acquièrent de plus en plus dans une grande diversité de contextes autres que le système d’enseignement et de formation formel, notamment par l’expérience professionnelle, la formation en entreprise, l'utilisation de ressources numériques ou le volontariat.


While serving as Head of Unit for Learning and Development in the Directorate-General for Translation between 2008 and 2011, she served as Acting Resource Director in the same department.

Lorsqu'elle était chef de l’unité «Formation et développement» à la direction générale de la traduction entre 2008 et 2011, elle a occupé les fonctions de directrice des ressources faisant fonction au sein de cette DG.


This platform, the world's biggest teachers' network, offers staff (teachers, head teachers, librarians, etc.) and pupils opportunities to communicate, collaborate and work on projects together. Develop a self-assessment tool on digital capacity (SELFIE) so that schools in the EU can, on a voluntary basis and using a set of common criteria, evaluate their digital capacity and develop and improve the way they use technologies for digital age learning. Further support Member States in providing high quality early childhood education and care and step up efforts to help them learn from each other and identify what works best. Offer policy guidance on the careers and professional development ...[+++]

Cette plateforme, qui constitue le plus important réseau d'enseignants au monde, offre au personnel scolaire (enseignants, chefs d'établissement, bibliothécaires, etc.) et aux élèves des possibilités de communiquer, de collaborer et d'œuvrer ensemble à des projets; élaborer un outil d'autoévaluation sur la capacité numérique (SELFIE - self-assessment tool on digital capacity) afin que les écoles de l'UE puissent, sur une base volontaire et au moyen d'un ensemble de critères communs, évaluer leur capacité numérique et développer et améliorer la manière dont elles utilisent les technologies d'apprentissage à l'ère numérique; continuer d'aider les États membres dans la mise en œuvre d'une éducation et d'un accueil de qualité pour les jeunes ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The corporate human resources strategy includes initiatives such as the development and alignment of competency models in all service areas, which emphasize competency evaluation and learning and development needs, and the implementation of corporate succession planning across the House Administration.

La stratégie de ressources humaines prévoit entre autres, dans tous les secteurs d'activité, l'élaboration et l'harmonisation de modèles de compétence axés sur l'évaluation des compétences et les besoins en apprentissage et en perfectionnement ainsi que la mise en œuvre d'un programme de planification de la relève.


open educational resources (OER) means digitised materials offered freely and openly for educators, students and self-learners to use and reuse for teaching, learning and research; it includes learning content, software tools to develop, use and distribute content, and implementation resources such as open licences; OER also refers to accumulated digital assets that can be adjusted and which provide benefits without restricting the possibilities for others to enjoy them.

ressources didactiques en libre accès, des matériels numérisés offerts gratuitement et librement aux éducateurs, aux étudiants et aux apprenants autonomes pour qu'ils les utilisent et les réutilisent à des fins d'enseignement, d'apprentissage et de recherche; elles comprennent des contenus pédagogiques, des logiciels permettant de créer, d'utiliser et de diffuser des contenus ainsi que des ressources de mise en œuvre, telles que les licences ouvertes; les ressources didactiques en libre accès font également référence à une somme d'actifs numériques qui peuvent être adaptés et qui procurent des avantages sans restreindre pour d'autres l ...[+++]


(Return tabled) Question No. 838 Ms. Rathika Sitsabaiesan: With regard to Human Resources and Skills Development Canada (HRSDC) funding in the riding of Scarborough—Rouge River for the last five fiscal years: (a) what is the total amount of spending by (i) year, (ii) program; (b) what is the amount of each spending item by (i) Aboriginal Skills and Employment Partnership (ASEP), (ii) Aboriginal Skills and Employment Training Strategy, (iii) Aboriginal Skills and Training Strategic Investment Fund, (iv) Adult Learning Literacy and Essential Skills Program, (v) Apprenticeship Completion Grant, (vi) Apprenticeship Incentive Grant, (vii) Ca ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 838 Mme Rathika Sitsabaiesan: En ce qui concerne les dépenses engagées par Ressources humaines et Développement des compétences Canada (RHDCC) dans la circonscription de Scarborough—Rouge River au cours des cinq derniers exercices: a) à combien s’élèvent-elles par (i) exercice, (ii) programme; b) quelle somme a été dépensée à chacun des postes de dépenses au titre (i) du programme Partenariat pour les compétences et l’emploi des Autochtones (PCEA), (ii) de la Stratégie pour les compétences et l’emploi des Autochtones, (iii) du Fonds d’investissement stratégique pour les compétences et la formation des ...[+++]


Hon. Lucienne Robillard (President of the Queen's Privy Council for Canada, Minister of Intergovernmental Affairs and Minister of Human Resources and Skills Development, Lib.): Mr. Speaker, in response to (a), the Canadian Council on Learning, CCL, was awarded a Government of Canada grant to support evidence based decision making in all areas of lifelong learning, from early childhood development, through adult and workplace learning and beyond.

L'hon. Lucienne Robillard (présidente du Conseil privé de la Reine pour le Canada, ministre des Affaires intergouvernementales et ministre des Ressources humaines et du Développement des compétences, Lib.): Monsieur le Président, la réponse est la suivante: a. Le Conseil canadien sur l'apprentissage, CCA, a reçu une subvention du gouvernement du Canada pour appuyer la prise de décisions fondée sur des données probantes dans tous les secteurs de l'apprentissage permanent, depuis le développement des jeunes enfants jusqu'à l'acquisition de connaissances bien au-delà de ce stade, en passant par l'apprentissage des adultes et l'apprentissage ...[+++]


It is composed of over 3,000 members and has an organizational structure representative of all of the Canadian provinces and territories and allows us to support members and the second and additional communities at large through professional learning, the development of pedagogical resources and the dissemination of research, and advocacy for language teaching and learning.

Elle regroupe plus de 3 000 membres, et sa structure organisationnelle, où chaque province et chaque territoire est représenté, lui permet de soutenir ses membres et les communautés de langue seconde ou additionnelle en général au moyen d'activités de perfectionnement professionnel ainsi que par la conception de ressources pédagogiques, la diffusion de travaux de recherche et la défense des intérêts associés à l'enseignement et à l'apprentissage des langues.


With us here in Ottawa we have Deputy Commissioner Daniel Dubeau, Chief Human Resources Officer for the RCMP; Matthew Venneri, Acting Director for National Performance Programs, Learning and Development; Sergeant Richard Davis, from the RCMP's Workplace Relations Services Directorate; and Superintendent Michael O'Rielly, Director, Legislative Reform Initiative — Bill C-42 — so we will be talking about that item briefly.

Ici en chair et en os à Ottawa, nous accueillons M. Daniel Dubeau, commissaire adjoint et directeur général des ressources humaines de la GRC, M. Matthew Venneri, directeur intérimaire des Programmes nationaux de rendement, d'apprentissage et de perfectionnement, le sergent Richard Davis, de la direction des services en milieu de travail de la GRC, et le surintendant Michael O'Rielly, directeur de l'Initiative de réforme législative, à savoir le projet de loi C-42, dont nous parlerons brièvement.


w