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Annual leave
Career development leave
Court attendance leave
Court leave
Daily rest period
Development leave
Door secured before the ship leaves port
Execute stacking fermentation of tobacco leaves
Go to sea
Jury and witness duty leave
Jury duty leave
Jury leave
Leave
Leave for development purposes
Leave on social grounds
Leave port
Leaving port
Paid leave
Perform stacking fermentation of tobacco leaves
Perform the stacking fermentation of tobacco leaves
Proceed to sea
Professional improvement leave
Rest period
Sail
Skill development leave
Undertake stacking fermentation of tobacco leaves

Vertaling van "Leaving port " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


door secured before the ship leaves port

porte condamnée avant l'appareillage du navire


go to sea | leave port | proceed to sea | sail

appareiller | prendre la mer | prendre le large






paid leave [ annual leave ]

congé payé [ congé annuel ]


rest period [ daily rest period | leave ]

temps de repos [ congé ]


execute stacking fermentation of tobacco leaves | perform the stacking fermentation of tobacco leaves | perform stacking fermentation of tobacco leaves | undertake stacking fermentation of tobacco leaves

faire fermenter des feuilles de tabac empilées


career development leave [ development leave | leave for development purposes | skill development leave | professional improvement leave ]

congé de perfectionnement [ congé de promotion professionnelle | congé de perfectionnement professionnel ]


jury leave [ court leave | court attendance leave | jury duty leave | jury and witness duty leave ]

congé pour fonctions judiciaires [ congé de fonctions judiciaires | congé de service judiciaire | congé pour comparution ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Its effect has been not only to limit fishing for cod in the North Sea, which accounts for approximately 5% of the fish landed, but also to prevent fishing vessels from leaving port even when they own fishing quota for the 95% of other fish.

Il a non seulement eu pour conséquence de limiter la pêche du cabillaud en mer du Nord, qui représente environ 5 % du poisson débarqué, mais également d’empêcher les navires de pêche de quitter le port, même s'ils possèdent des quotas de pêche pour 95 % d’autres poissons.


Where MLC 2006 standards are not being met, inspectors may prohibit a ship from leaving port until necessary actions are taken.

Lorsque les exigences de la MLC 2006 ne sont pas respectées, les inspecteurs peuvent interdire à un navire de quitter le port tant que les mesures nécessaires ne sont pas prises.


13. Notwithstanding the provisions of paragraph 5, a State Party may notify the Secretary-General that, for the purposes of paragraph 12, ships are not required to carry on board or to produce the certificate required by paragraph 2, when entering or leaving ports or arriving at or leaving from offshore facilities in its territory, provided that the State Party which issues the certificate required by paragraph 2 has notified the Secretary-General that it maintains records in an electronic format, accessible to all States Parties, attesting the existence of the certificate and enabling States Parties to discharge their obligations under ...[+++]

13. Nonobstant les dispositions du paragraphe 5, un État Partie peut notifier au Secrétaire général qu’aux fins du paragraphe 12 les navires ne sont pas tenus d’avoir à bord ou de produire le certificat prescrit au paragraphe 2 lorsqu’ils touchent ou quittent les ports ou les installations au large situés dans son territoire, sous réserve que l’État Partie qui délivre le certificat prescrit au paragraphe 2 ait notifié au Secrétaire général qu’il tient, sous forme électronique, des dossiers accessibles à tous les États Parties, attestant l’existence du certificat et permettant aux États Parties de s’acquitter de leurs obligations en vertu ...[+++]


In this context, the ‘Blue Belt’ concept and e-Maritime could potentially be used as a means of reducing reporting formalities required from commercial vessels on entering or leaving ports in the Member States.

Dans ce contexte, le concept de «ceinture bleue» et l'initiative «e-maritime» pourraient potentiellement permettre de réduire les formalités déclaratives applicables aux navires de commerce à l'entrée ou à la sortie des ports des États membres.


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14. Notwithstanding the provisions of paragraph 5, a State Party may notify the Secretary-General that, for the purposes of paragraph 13, ships are not required to carry on board or to produce the certificate required by paragraph 2 when entering or leaving ports in its territory, provided that the State Party which issues the certificate has notified the Secretary-General that it maintains records in an electronic format, accessible to all States Parties, attesting the existence of the certificate and enabling States Parties to discharge their obligations under paragraph 13.

14. Nonobstant les dispositions du paragraphe 5, un État partie peut notifier au secrétaire général qu'aux fins du paragraphe 13, les navires ne sont pas tenus d'avoir à bord ou de produire le certificat prescrit au paragraphe 2 lorsqu'ils touchent ou quittent des ports situés dans son territoire, sous réserve que l'État partie qui délivre le certificat ait notifié au secrétaire général qu'il tient, sous forme électronique, des dossiers accessibles à tous les États parties, attestant l'existence du certificat et permettant aux États parties de s'acquitter de leurs obligations en vertu du paragraphe 13.


Wouldn't it make sense to have something in the regulations to have either the government or the port authorities access money to have holding tanks available at ports so that they can discharge their oil before they leave port?

Ne serait-il pas plus judicieux que la réglementation prévoie que soit le gouvernement, soit les autorités portuaires, aient accès à des fonds pour que des citernes soient disponibles dans les ports, de façon à ce qu’ils puissent vidanger leurs huiles usées avant de quitter le port?


Given that most shipwrecks occur in extreme weather conditions, the Directive also provides for the possibility of preventing ships from leaving port in such conditions.

Partant du constat que la plupart des naufrages se produisent lorsque les conditions météorologiques sont extrêmement défavorables, la directive prévoit également la possibilité d'interdire aux navires de quitter les ports en cas de conditions de ce type.


On the basis that most sinkings occur when the weather conditions are extremely adverse, the Directive also introduces the possibility of preventing vessels from leaving ports in such conditions.

Partant du constat que la plupart des naufrages se produisent lorsque les conditions météorologiques sont extrêmement défavorables, la directive prévoit également la possibilité d'interdire aux navires de quitter les ports en cas de conditions de ce type.


prohibiting ships from leaving ports in weather conditions where there is a serious threat to safety or the environment.

d'interdire aux navires de quitter les ports en cas de conditions météorologiques posant un risque grave pour la sécurité ou l'environnement.


Moreover, vessels making trips lasting less than 72 hours should forward only one "Effort Report" before leaving port.

De même, les navires effectuant des voyages de moins de 72 heures doivent communiquer un seul "Effort Report" avant de quitter le port.




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'Leaving port' ->

Date index: 2023-04-08
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