Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Ignition limit curve
Limit curve
Limit curve for pressing
Limiting curve
Moncton Press Club Limited
Pacific Press Limited
Speed limitation curve

Vertaling van "Limit curve for pressing " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE






speed limitation curve

courbe de limitations de vitesse




speed limitation curve

courbe de limitations de vitesse




IN-CONTEXT TRANSLATIONS
THENCE, in general southeasterly, northeasterly, northwesterly and southwesterly directions, along the limits of Poste Lafontaine to a point situated ninety (90) feet northeast of an existing power line; THENCE, in a general northwesterly direction, along a line parallel to the existing power line at a distance of ninety (90) feet to a point situated on the centre line of Rivière du Nord; THENCE, following the curves of the centre line, in a general northeasterly directi ...[+++]

DE LÀ, généralement vers le sud-est, le nord-est, le nord-ouest et le sud-ouest, le long des limites du poste Lafontaine jusqu’à un point situé à quatre-vingt-dix (90) pieds au nord-est d’une ligne de transmission électrique existante; DE LÀ, généralement vers le nord-ouest, le long d’une ligne parallèle à la ligne de transmission électrique existante et à une distance de quatre-vingt-dix (90) pieds jusqu’à un point situé sur la ligne centrale de la rivière du Nord; DE LÀ, suivant les sinuosités la ligne centrale, généralement vers ...[+++]


I know that all of the information regarding Aboriginal rights and our historic relationship with Canada creates a steep learning curve for committee members, many of whom are actively working on other pressing human rights matters.

Je sais que c'est une tâche colossale pour les membres du comité d'assimiler toutes les informations sur les droits des Autochtones et notre relation historique avec le Canada, alors que plusieurs de ces sénateurs s'occupent activement d'autres questions de droit humain urgentes.


(Return tabled) Question No. 130 Mr. Francis Scarpaleggia: With regard to rail safety in Canada: (a) for the period of 2006-2012, which railways were permitted to operate with a single operator; (b) for the period of 2006-2012, which railways had permission to leave trains unattended for limited periods of time on main lines with or without an idling locomotive(s); (c) for the period of 2006-2012, which railways had permission to leave trains unattended for limited periods of time on side lines with or without an idling locomotive(s ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 130 M. Francis Scarpaleggia: En ce qui concerne la sécurité ferroviaire au Canada: a) pour la période 2006-2012, quels chemins de fer ont été autorisés à fonctionner avec un seul exploitant; b) pour la période 2006-2012, quels chemins de fer avaient la permission de laisser les trains sans surveillance pour des périodes limitées sur les lignes principales, avec ou sans locomotive fonctionnant au ...[+++]


Only the fleet average is regulated, so manufacturers will still be able to make vehicles with emissions above the limit value curve provided these are balanced by other vehicles which are below the curve.

Seule la moyenne du parc automobile est réglementée. Les constructeurs conserveront donc la possibilité de fabriquer des véhicules dont les émissions sont supérieures à la courbe des valeurs limites si ceux-ci sont compensés par d'autres véhicules dont les émissions se trouvent en deçà la courbe.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
We subsequently wrote the Department of Transport and the Department of Public Safety, in which we made four recommendations, and this was before Bill C-42 was introduced, one of which was to continue to press to limit collection, press to shorten retention periods, to negotiate more robust redress mechanisms, and finally, to limit the use and disclosure of personal information.

Nous avons ensuite fait parvenir au ministère des Transports et au ministère de la Sécurité publique une lettre où nous formulions quatre recommandations — et c'était avant le dépôt du projet de loi C-42 —, dont l'une était de continuer à exercer des pressions pour limiter la collecte de renseignements et pour réduire la période de conservation des renseignements, de négocier des mécanismes de recours plus solides et, enfin, de restreindre l'utilisation et la divulgation des renseignements personnels.


With regard to quality standards, about which much has already been said, I am aware of the discussion in the press and also the talk about curved cucumbers.

Concernant les normes de qualité, à propos desquelles beaucoup de choses ont déjà été dites, je suis conscient du débat dans la presse et de la discussion sur les concombres courbes.


21. Proposes the introduction on 1 January 2011 of a new closed market mechanism, the Carbon Allowance Reductions System (CARS), through which manufacturers and importers will be required to pay financial penalties in proportion to any exceedance per car sold of the emissions limits and that these penalties may be offset by redeemable credits awarded to newly registered passenger cars of the same manufacturer with emissions below the limit value curve; considers that the penalties/excess g CO2/km should be higher than the rewards;

21. propose l'introduction, au 1er janvier 2011, d'un nouveau mécanisme de marché fermé, le Carbon Allowance Reductions System (CARS), selon lequel les constructeurs et importateurs se verront imposer des sanctions financières proportionnelles à tout dépassement des limites d'émissions par voiture vendue, ces pénalités pouvant être compensées par des bonifications accordées aux voitures nouvellement immatriculées du même fabricant dont les émissions sont inférieures à la courbe des valeurs limites; est d'avis que les pénalités imposé ...[+++]


16. Stresses the importance of allowing particular vehicles to exceed emission limits to avoid excessive disruptions to the car market but seeks to provide strong incentives to bring about emission reductions, and therefore proposes that the setting of 2012 and 2020 targets for the reduction of average emissions, and interim annual targets, shall be achieved by reference to a limit value curve for all vehicles sold by manufacturers ...[+++]

16. souligne l'importance d'autoriser un dépassement des limites d'émissions pour des types particuliers de véhicules afin d'éviter des perturbations excessives sur le marché de l'automobile, tout en s'efforçant de mettre en place d'importantes mesures d'incitation devant déboucher sur une réduction des émissions, et propose dès lors que les objectifs de réduction des émissions moyennes pour 2012 et 2020, de même que les objectifs annuels intérimaires, soient établis, pour tous les véhicules vendus par les producteurs et les importateurs, sur la base d'une référe ...[+++]


16. Stresses the importance of allowing particular vehicles to exceed emission limits to avoid excessive disruptions to the car market but seeks to provide strong incentives to bring about emission reductions, and therefore proposes that the setting of 2012 and 2020 targets for the reduction of average emissions, and interim annual targets, shall be achieved by reference to a limit value curve for all vehicles sold by manufacturers ...[+++]

16. souligne l'importance d'autoriser un dépassement des limites d'émissions pour des types particuliers de véhicules afin d'éviter des perturbations excessives sur le marché de l'automobile, tout en s'efforçant de mettre en place d'importantes mesures d'incitation devant déboucher sur une réduction des émissions, et propose dès lors que les objectifs de réduction des émissions moyennes pour 2012 et 2020, de même que les objectifs annuels intérimaires, soient établis, pour tous les véhicules vendus par les producteurs et les importateurs, sur la base d'une référe ...[+++]


Conventionally derived SOLAS "90 limiting operational curve(s) (KG or GM) may not remain applicable in cases where "water on deck" is assumed under the terms of the Directive and it may be necessary to determine revised limiting curve(s) which take into account the effects of this added water.

Les courbes du KG ou du GM en exploitation traditionnellement établies d'après la norme SOLAS peuvent ne pas être applicables lorsque l'on suppose une accumulation d'eau telle que la prévoit la présente directive, de sorte qu'il peut être nécessaire de calculer des courbes qui tiennent compte des effets de ce volume d'eau supplémentaire.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Limit curve for pressing' ->

Date index: 2022-11-22
w