1.5.2. For trailers 1.5.2.1. Self-tracking equipment see item 1.5.1.4 above. 1.5.2.2. Articulated steering equipment in which the steering forces are produced by a change in direction of the towing vehic
le and in which the movement of the steered trailer wheels is firmly linked to the relativ
e angle between the longitudinal axis of the towing vehicle and that of the trailer; 1.5.2.3. Self-steering equipment in which the steering forces are produced by a change in direction of the towing vehic
le and in which the ...[+++]movement of the steered trailer wheels is firmly linked to the relative angle between the longitudinal axis of the trailer frame or a load replacing it and the longitudinal axis of the sub-frame to which the axle(s) is (are) attached.1.5.2. Pour les remorques 1.5.2.1. l'équipement d'autodirection voir le point 1.5.1.4. ci-dessus; 1.5.2.2. l'équipement de direction articulé, dans lequel les forces de direction so
nt produites par un changement de direction du véhicule tracteur et dans lequel le braquage des roues directrices de la remorque est directement lié à l'angle
relatif entre l'axe longitudinal du véhicule tracteur et celui de la remorque; 1.5.2.3. l'équipement autodirecteur, dans lequel les forces de direction so
nt produites par un ...[+++]changement de direction du véhicule tracteur et dans lequel le braquage des roues directrices de la remorque est directement lié à l'angle relatif entre l'axe longitudinal du châssis de la remorque ou d'un chargement le remplaçant, et l'axe longitudinal du faux châssis auquel l'(les) essieu(x) est (sont) fixé(s).