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Aid to disadvantaged groups
Aid to low-income groups
Charity
Council tenancy
Income support
Incomes policy
LICO
Low income
Low income benefits
Low income cutoff
Low-cost housing
Low-income cut-off
Low-income cutoff
Low-income group
Low-income housing
Low-income population group
Low-rent dwelling
Low-rent housing
Low-rent public housing
Low-rental housing
Lower income group
Moderate rental housing
Supplementary benefit

Vertaling van "Low income " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


low income cutoff [ LICO | low-income cutoff | low-income cut-off ]

seuil de faible revenu


Low income benefits

prestations pour personnes à faible revenu




aid to disadvantaged groups [ aid to low-income groups | charity | income support | supplementary benefit ]

aide aux défavorisés [ aide aux économiquement faibles | charité ]


lower income group [ low-income group | low-income population group ]

groupe à faible revenu


low-cost housing [ low-rent housing | low-rental housing | low-rent dwelling | moderate rental housing | council tenancy | low-income housing | low-rent public housing ]

habitation à loyer modéré [ HLM,H.L.M.,Hlm | logement HLM | logéco | logement pour les personnes à faible revenu ]




An extremely rare autosomal recessive disorder with characteristics of bilateral facial palsy with masked facies, sensorineural hearing loss, dysmorphic features (midfacial retrusion, low-set ears) and strabismus.

syndrome de paralysie faciale congénitale héréditaire-surdité variable


Short stature due to primary acid-labile subunit (ALS) deficiency is characterized by moderate postnatal growth deficit, markedly low circulating levels of insulin-like growth factor 1 (IGF-1) and insulin-like growth factor binding protein 3 (IGFBP-3

petite taille par déficit primaire en sous-unité acide labile
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
As part of the Commission's tailored assistance to low-growth and low-income EU regions with the help of Cohesion Policy funds, a one-year pilot initiative shows promising results in Poland.

Dans le cadre de l'assistance sur mesure destinée aux régions de l'Union qui pâtissent d'une faible croissance et de bas revenus, financée en partie grâce aux fonds de la politique de cohésion, une initiative pilote d'une durée d'un an affiche des résultats prometteurs en Pologne.


In June 2015, the Commission launched a broad initiative to examine the factors that hold back growth and investment in low-income and low-growth regions in the EU.

En juin 2015, la Commission a lancé une vaste initiative visant à examiner les freins à la croissance et à l'investissement dans les régions de l'Union pâtissant de bas revenus et d'une faible croissance.


47 regions in eight Member States were carefully studied and categorised either as being 'low-growth regions', with a GDP per capita of up to 90% of the EU average but with a persistent lack of growth, or 'low-income regions', where GDP per head is growing, but is still below 50% of the EU average.

47 régions dans 8 États membres ont été soigneusement examinées et classées soit comme «régions présentant une faible croissance», qui sont celles dont le PIB par habitant ne dépasse pas 90 % de la moyenne de l'UE mais qui accusent un retard persistant de croissance soit comme «régions à bas revenus», où le PIB par habitant est en hausse mais reste inférieur à 50 % de la moyenne de l'UE.


In June 2015, the Commission launched an initiative to examine the factors that hold back growth and investment in the low-income and low-growth EU regions.

En juin 2015, la Commission a lancé une initiative visant à examiner les facteurs qui freinent la croissance et l'investissement dans les régions de l'UE à bas revenus et à faible croissance.


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Commission reports on how the EU Cohesion Policy can help low-income and low-growth regions // Brussels, 11 April 2017

La Commission présente un rapport sur la manière dont la politique de cohésion de l'UE peut aider les régions de l'UE présentant une croissance faible et de bas revenus // Bruxelles, le 11 avril 2017


Let us look at some of the initiatives we have taken: we have taken over one million low-income Canadians right off the tax rolls, so they are not paying a dollar of tax themselves; we have increased the basic personal amount Canadians can earn without paying taxes; we have introduced the working income tax benefit to support low-income Canadians; we have increased the guaranteed income supplement for our most vulnerable seniors; and, finally, we lowered the GST, one of the taxes that low-income Canadians pay the most, from 7% to 6% to 5%. The NDP vot ...[+++]

Examinons certaines de nos initiatives à cet égard: nous avons rayé plus d'un million de Canadiens à faible revenu du rôle d'imposition, de telle sorte qu'ils ne paient pas un sou d'impôt; nous avons augmenté le montant personnel de base que les Canadiens peuvent gagner sans avoir à payer d'impôt; nous avons mis en place la prestation fiscale pour le revenu de travail afin d'aider les Canadiens à faible revenu; nous avons augmenté le Supplément de revenu garanti pour nos aînés les plus vulnérables; et, enfin, nous avons réduit la TPS, une des taxes qui touchent le plus les Canadiens à faible revenu, la faisant passer de 7 p. 100 à 6 p. 100, puis à 5 p. 1 ...[+++]


Low income families simply do not have the means or the upfront cash to retrofit their homes, but instead of providing support to the EnerGuide program for low income households, the minister got rid of the program altogether and $100 million annually was taken away from low income Canadians.

Les familles à faible revenu ne peuvent tout simplement pas payer comptant pour rénover leur logement, mais au lieu de soutenir le programme ÉnerGuide à l'avantage des ménages à faible revenu, le ministre s'est tout simplement débarrassé du programme, de sorte que les Canadiens à faible revenu seront privés chaque année de 100 millions de dollars.


(1420) Hon. Tony Ianno (Minister of State (Families and Caregivers), Lib.): Mr. Speaker, it is pretty curious that the party opposite, which has rarely spoken about our seniors, especially our low income seniors, is all of a sudden, as it is getting ready for the election, trying to score cheap political points at the expense of our low income seniors for whom the government has done a tremendous amount in the last year in ensuring that our low income seniors are given the dignity that they deserve.

(1420) L'hon. Tony Ianno (ministre d'État (Famille et Aidants naturels), Lib.): Monsieur le Président, comme c'est curieux que le parti d'en face, qui parle rarement des personnes âgées, et encore plus rarement des personnes âgées à faible revenu, tout d'un coup, en prévision des élections, tente de marquer quelques minables points aux dépens des personnes âgées à faible revenu pour qui le gouvernement a beaucoup fait au cours de la dernière année en veillant à ce qu'elles puissent vivre en toute dignité, comme elles le méritent.


In fact, coming out of the previous budget, there is the new Canada learning bond for low income families, an enhanced Canada education savings grant for low and middle income families, new upfront grants of $2,000 for students with disabilities and $3,000 for first year students from low income communities.

En fait, le budget précédent prévoyait un nouveau bon d'études canadien pour les familles à faible revenu, une bonification de la subvention canadienne pour l'épargne-études à l'intention des familles à faible et à moyen revenu, l'octroi de nouvelles subventions de 2 000 $ pour les étudiants handicapés et de 3 000 $ pour les étudiants de première année issus de familles à faible revenu.


Bill C-41's child support guidelines had been constructed on a particular Statistics Canada econometric model that Statistics Canada itself had later described as arbitrary and inaccurate in its August 1999 publication " Low income measures, low income after-tax cut-offs and low income after-tax measures" .

Les lignes directrices du projet de loi C-41 concernant la pension alimentaire pour enfants ont été construites à partir d'un modèle économétrique de Statistique Canada que le ministère lui-même a par la suite décrit comme étant arbitraire et inadéquat, dans sa publication d'août 1999 intitulée «Les mesures de faibles revenus, les faibles revenus après impôt et les mesures de faibles revenus après impôt».




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Date index: 2022-01-29
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