Yet rail research and innovation in the EU suffers from a number of important market and systemic failures that call for public intervention,
in particular: high level of product customisation due to the diversity of national standards and operating frameworks; the lack of a system-wide approach to innovation an
d the complexity of interfaces between railway sub-systems; limited private investment in research and innovation and limited market uptake of innovations due to low operational margins and funding gaps in the full innovation
...[+++] cycle; and heightened financial risks due to the capital-intensity of investments.Pourtant, la recherche et l'innovation dans le domaine ferroviaire européen souffrent de défaillances du marché et de faiblesses systémiques non négligeables qui justifient une intervention publique, notamment: un degré élevé d'adaptation des produits aux besoins des clients, dû à la diversité des normes nationales et des cadres opérationnels; l'absence d'approche d'ensemble de l'innovation e
t la complexité des interfaces entre les différents sous-systèmes ferroviaires; des investissements privés limités dans la recherche et l'innovation et une faible pénétration du marché par les produits innovants en raison de faibles marges opératio
...[+++]nnelles et de pénuries de financement dans l'ensemble du cycle de l'innovation; et des risques financiers accrus en raison de l'intensité en capital des investissements.