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Battery operated telephone exchange
Exchange operator
MOX
Maastricht Operational Telephone Exchange
Manual exchange
Manual telephone exchange
Manually operated exchange
Telephone central operator

Vertaling van "Maastricht Operational Telephone Exchange " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Maastricht Operational Telephone Exchange | MOX [Abbr.]

Central téléphonique électronique du centre de Maastricht


battery operated telephone exchange

central téléphonique alimenté par une batterie


exchange operator [ telephone central operator ]

téléphoniste de central téléphonique


manual exchange | manually operated exchange | manual telephone exchange

central manuel | central à exploitation manuelle | central téléphonique manuel | central téléphonique à desserte manuelle
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
9. Underlines the need for national enforcement authorities to work more closely together with providers whose services have been used by perpetrators of misleading marketing practices, such as banks, telephone companies, postal services and collection agencies, in particular by stepping up the exchange of information, in order to help prevent rogue companies from operating;

9. souligne qu'il est nécessaire que les autorités nationales chargées de veiller à l'application des règles coopèrent plus étroitement avec les prestataires dont les services sont utilisés par les auteurs de pratiques commerciales trompeuses, tels que les banques, les sociétés de téléphonie, les services postaux et les agences de recouvrement, en particulier en renforçant l'échange d'informations, afin de contribuer à empêcher les sociétés malhonnêtes d'agir;


9. Underlines the need for national enforcement authorities to work more closely together with providers whose services have been used by perpetrators of misleading marketing practices, such as banks, telephone companies, postal services and collection agencies, in particular by stepping up the exchange of information, in order to help prevent rogue companies from operating;

9. souligne qu'il est nécessaire que les autorités nationales chargées de veiller à l'application des règles coopèrent plus étroitement avec les prestataires dont les services sont utilisés par les auteurs de pratiques commerciales trompeuses, tels que les banques, les sociétés de téléphonie, les services postaux et les agences de recouvrement, en particulier en renforçant l'échange d'informations, afin de contribuer à empêcher les sociétés malhonnêtes d'agir;


And like other terrorist organizations, Hezbollah receives funding from charitable organizations, donations from individuals, proceeds from legitimate businesses, but also a lot from illegitimate businesses: drug trafficking; illegal arms-trading; cigarette smuggling; currency, video, and CD counterfeiting; fraud; robbery; operating illegal telephone exchanges; and extortion.

Et comme d'autres organisations terroristes, le Hezbollah reçoit des fonds des sources suivantes: les organismes de bienfaisance, les dons de particuliers, les revenus d'entreprises légitimes, mais de plus tire également des bénéfices d'entreprises illégitimes comme le trafic de drogues; le commerce illégal des armes; la contrebande de cigarettes, le faux monnayage et la contrefaçon de vidéos et de CD; la fraude; le vol; l'exploitation de centrales téléphoniques illégales; et l'extorsion.


63. Calls for the creation, in the interests of the defence of children's rights, of an adequate, effective and proportionate regulation system in dialogue with providers, the media (public and private television companies, advertisers, the press, video games, mobile telephone operators and the Internet) and industry, aimed, among other things, at prohibiting the broadcasting of harmful images and content (including cyber bullying) and the marketing of violent video games, which, by encouraging violence and sexism, may cause harm to children's physical and psychological development; points with concern, moreover, to the growing probl ...[+++]

63. préconise, pour la défense des droits de l'enfance, la création d'une réglementation adéquate, efficace et proportionnée, en dialogue avec les fournisseurs d'accès, les médias (les télévisions publiques et privées, la publicité, la presse, les jeux vidéo, les téléphones mobiles et Internet) et les industries, en vue notamment d'interdire la transmission d'images et de contenus nocifs (y compris le phénomène du harcèlement électronique) et la commercialisation de jeux vidéos violents, qui peuvent porter préjudice au développement psychologique et physique de l'enfant dans la mesure où ils encouragent la violence et le sexisme; soulig ...[+++]


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63. Calls for the creation, in the interests of the defence of children's rights, of an adequate, effective and proportionate regulation system in dialogue with providers, the media (public and private television companies, advertisers, the press, video games, mobile telephone operators and the Internet) and industry, aimed, among other things, at prohibiting the broadcasting of harmful images and content (including cyber bullying) and the marketing of violent video games, which, by encouraging violence and sexism, may cause harm to children's physical and psychological development; points with concern, moreover, to the growing probl ...[+++]

63. préconise, pour la défense des droits de l'enfance, la création d'une réglementation adéquate, efficace et proportionnée, en dialogue avec les fournisseurs d'accès, les médias (les télévisions publiques et privées, la publicité, la presse, les jeux vidéo, les téléphones mobiles et Internet) et les industries, en vue notamment d'interdire la transmission d'images et de contenus nocifs (y compris le phénomène du harcèlement électronique) et la commercialisation de jeux vidéos violents, qui peuvent porter préjudice au développement psychologique et physique de l'enfant dans la mesure où ils encouragent la violence et le sexisme; soulig ...[+++]


8. Welcomes the entry of Cyprus, Latvia and Malta into the European Exchange Rate Mechanism (ERM II) on 2 May 2005; strongly believes that compliance with the Maastricht criteria as understood in 1997 for the first participants is necessary, i.e. the need to fulfil the convergence criteria as defined in the Treaty and spend a minimum period of two years in the ERM II; supports the introduction of the euro by all Member States; considers that with regard to compliance with the convergence criteria due attention should be paid to the ...[+++]

8. se félicite de l'adhésion de Chypre, de la Lettonie et de Malte au mécanisme de change II le 2 mai 2005; se déclare profondément convaincu que le respect des critères de Maastricht tel qu'il était conçu en 1997 pour les premiers participants s'impose, c'est-à-dire la nécessité de satisfaire aux critères de convergence définis par le traité, outre un minimum de deux ans d'adhésion au mécanisme de change; est favorable à l'adoption de l'euro par tous les États membres; considère que, s'agissant du respect des critères de convergen ...[+++]


On the basis of the Maastricht Treaty (article 128) and the Council Conclusions of 10 November 1994, European Community action in support of cultural exchange should respect the principle of subsidiarily and the requirement to supplement Member States actions. 9. CO-OPERATION IN EDUCATION In the 1992 communication to the Council on education, the Commission stated that co-operation in the field of higher education with the US could ...[+++]

Sur la base du Traité de Maastricht (article 128) et des conclusions du Conseil du 10 novembre 1994, l'action de la Communauté européenne en faveur des échanges culturels doit respecter le principe de subsidiarité et l'exigence de complémentarité à l'action des Etats Membres. 9. COOPERATION EN MATIERE D'EDUCATION Dans la Communication au Conseil sur l'éducation de 1992, la Commission indique que la coopération dans le domaine d'une meilleure éducation avec les Etats-Unis pourrait servir de modèle pour des ...[+++]




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Date index: 2023-12-05
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