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Vertaling van "Main author " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


Directive of the European Parliament and of the Council amending Directives 2003/71/EC and 2009/138/EC and Regulations (EC) No 1060/2009, (EU) No 1094/2010 and (EU) No 1095/2010 in respect of the powers of the European Supervisory Authority (European Insurance and Occupational Pensions Authority) and the European Supervisory Authority (European Securities and Markets Authority) | Omnibus II Directive | Proposal for a Directive of the European Parliament and of the Council amending Directives 2003/71/EC and 2009/138/EC in respect of the powers of the European Insurance and Occupational Pensions Authority and the European Securities and Ma ...[+++]

directive Omnibus II | Proposition de directive du Parlement européen et du Conseil modifiant les directives 2003/71/CE et 2009/138/CE en ce qui concerne les compétences de l’autorité européenne des marchés financiers et de l’autorité européenne des assurances et des pensions professionnelles


Directive 2010/78/EU amending Directives 98/26/EC, 2002/87/EC, 2003/6/EC, 2003/41/EC, 2003/71/EC, 2004/39/EC, 2004/109/EC, 2005/60/EC, 2006/48/EC, 2006/49/EC and 2009/65/EC in respect of the powers of the European Supervisory Authority (European Banking Authority), the European Supervisory Authority (European Insurance and Occupational Pensions Authority) and the European Supervisory Authority (European Securities and Markets Authority) | Omnibus I Directive

directive Omnibus I | Directive 2010/78/UE du Parlement européen et du Conseil du 24 novembre 2010 modifiant les directives 98/26/CE, 2002/87/CE, 2003/6/CE, 2003/41/CE, 2003/71/CE, 2004/39/CE, 2004/109/CE, 2005/60/CE, 2006/48/CE, 2006/49/CE et 2009/65/CE en ce qui concerne les compétences de l’Autorité européenne de surveillance (Autorité bancaire européenne), l’Autorité européenne de surveillance (Autorité européenne des assurances et des pensions professionnelles) et l’Autorité européenne de surveillance (Autorité européenne des marchés financiers


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Commission des corridors Canada-Alaska et Canada-Maine


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regional and local authorities [ regional subdivision | subnational governments | Regional government(STW) ]

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IN-CONTEXT TRANSLATIONS
4. Welcomes the recent reform of cohesion policy aimed at tackling these challenges, based on a coherent strategic framework for 2014-2020 with clear objectives and incentives for all Operational Programmes; calls on all actors, especially the main authorities involved, to ensure the effectiveness and efficiency of the implementation of the new legislative framework for cohesion policy by strongly focusing on achievement of better performance and results; calls on all actors involved to establish properly functioning, multilevel governance and coordination mechanisms to ensure consistency between programmes, support to the Europe 2020 ...[+++]

4. salue la récente réforme de la politique de cohésion visant à surmonter ces difficultés en s'appuyant sur un cadre stratégique cohérent pour la période 2014-2020, avec des objectifs et des mesures d'incitation clairs pour l'ensemble des programmes opérationnels; invite toutes les parties prenantes, notamment les principales autorités concernées, à veiller à l'efficacité et à l'efficience de la mise en œuvre du nouveau cadre législatif de la politique de cohésion en s'efforçant notamment d'obtenir de meilleures performances et de meilleurs résultats; invite toutes les parties prenantes à mettre sur pied des mécanismes de gouvernance et de coordination efficaces à plusieurs niveaux afin ...[+++]


The Federal Bridge Corporation Limited, the Seaway International Bridge Corporation, St. Mary's River Bridge Company, as well as the Crown corporation called the Blue Water Bridge Authority, all of these authorities are now going to be under one main authority.

La Société des ponts fédéraux Limitée, La Corporation du Pont international de la voie maritime, la Société du point de la rivière Ste-Marie ainsi que la société d'État qui a pour nom l'Administration du point Blue Water vont désormais relever d'une seule administration.


He was one of the authors, maybe the main author, of the national defence strategy in 2008, I believe, which put this whole issue of the condition of the Brazilian armed forces on the agenda.

Il fait partie des auteurs de la stratégie nationale de la défense adoptée en 2008, il en est peut-être même l'auteur principal, et c'est cette stratégie qui a mis l'état des Forces armées brésiliennes à l'avant-plan des préoccupations.


I am quoting from the forward to the “Report on Transformation 2011”, otherwise known as the Leslie report after its main author, now retired Lieutenant-General Andrew Leslie.

Cette citation est extraite de l’avant-propos du Rapport sur la transformation 2011, appelé également le rapport Leslie, d’après le nom de son principal auteur, le lieutenant-général Andrew Leslie, aujourd’hui à la retraite.


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The mission to Timor Leste spent several days in the country, meeting all the main authorities and undertook to support the electoral process there, which resumes in 2012.

La délégation au Timor-Oriental a passé plusieurs jours dans le pays et a rencontré les principales autorités en place. Elle a décidé d'y soutenir le processus électoral, qui reprend en 2012.


25. Calls on the Union not to hesitate to impose appropriate, proportionate and smart sanctions targeted against the regime's main authorities – while providing support for the population and increasing direct assistance to strengthen civil society – on countries which fail to honour their commitments with regard to human rights, good governance and democratisation, giving due consideration, before taking any action, to the impact of such sanctions on the populations of the beneficiary countries; stresses that cooperation with third countries must be based on the premise of equal, mutual respect between countries; calls for the creatio ...[+++]

25. demande à l'Union de ne pas hésiter à imposer des sanctions appropriées, proportionnées et «intelligentes» contre les principales autorités du régime, tout en assurant un soutien aux populations et en augmentant l'assistance directe pour renforcer la société civile, aux pays qui ne tiennent pas leurs engagements en matière de respect des droits de l'homme, de bonne gouvernance et de démocratisation, tout en évaluant, avant d'agir, les effets de ces sanctions sur les populations des pays bénéficiaires; souligne que la coopération avec les pays tiers doit se faire sur une base de respect égal mutuel entre les pays; demande la création d'un réseau d'aide financière sous l'égide d'une banque euro-méditerranéenne, afin d'encourager les ini ...[+++]


7. Calls for strict application of the sanctions already decided by international community and European Union against Syria and its main authorities; asks the Council and the Commission to stand ready to set up new targeted sanctions and to stick with the decision to suspend any negotiations over the EU-Syria Association Agreement;

7. appelle à l'application stricte des sanctions déjà décidées par la communauté internationale et l'Union européenne contre la Syrie et ses principaux dirigeants; demande au Conseil et à la Commission de se tenir prêts à mettre en place de nouvelles sanctions ciblées et de persister dans la décision de suspendre toute négociation de l'accord d'association de la Syrie avec l'Union européenne;


25. Calls on the Union not to hesitate to impose appropriate, proportionate and smart sanctions targeted against the regime’s main authorities – while providing support for the population and increasing direct assistance to strengthen civil society – on countries which fail to honour their commitments with regard to human rights, good governance and democratisation, giving due consideration, before taking any action, to the impact of such sanctions on the populations of the beneficiary countries; stresses that cooperation with third countries must be based on the premise of equal, mutual respect between countries; calls for the creatio ...[+++]

25. demande à l'Union de ne pas hésiter à imposer des sanctions appropriées, proportionnées et "intelligentes" contre les principales autorités du régime, tout en assurant un soutien aux populations et en augmentant l'assistance directe pour renforcer la société civile, aux pays qui ne tiennent pas leurs engagements en matière de respect des droits de l'homme, de bonne gouvernance et de démocratisation, tout en évaluant, avant d'agir, les effets de ces sanctions sur les populations des pays bénéficiaires; souligne que la coopération avec les pays tiers doit se faire sur une base de respect égal mutuel entre les pays; demande la création d'un réseau d'aide financière sous l'égide d'une banque euro-méditerranéenne, afin d'encourager les ini ...[+++]


According to Andrew Sims, the main author of the report, between 1991 and 1994, 75% of the employers involved in labour disputes did not use replacement workers, preferring not to undermine relations between the union and management.

Selon Andrew Sims, auteur principal du rapport, entre 1991 et 1994, au Canada, 75 p. 100 des employeurs en conflit de travail ne se sont pas prévalus de travailleurs de remplacement, préférant ne pas miner les relations syndicales-patronales.


After Mr. Jalbert presented a letter from Maine authorities allowing Quebeckers to fill up without going through U.S. customs, a letter that proved his innocence, the attorney for the State of Maine added a new charge.

Après qu'il eut présenté comme défense une lettre des autorités du Maine qui permet aux Québécois de faire le plein d'essence sans passer par la douane américaine, ce qui l'innocentait par le fait même, voilà que le procureur de l'État du Maine ajoute une nouvelle accusation.


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