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Bezel
Bezel facet
Bezel main facet
Bezel-main facet
Bottom main facet
Corner facet
Crown main
Crown main facet
Diamond-shaped facet
Eights
Kite facet
Lower main
Lower main facet
Lozenge facet
Main LG wheel
Main document
Main earthing bar
Main earthing terminal
Main facet
Main gear wheel
Main grounding bar
Main grounding terminal
Main landing-gear wheel
Main undercarriage wheel
Mains
Pavilion
Pavilion facet
Pavilion main
Pavilion main facet
Quoin facet
Templet facet
Top corner facet
Top main facet
Upper main facet

Traduction de «Main document » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
main document

canevas | document fixe | document principal | document principal de fusion | document-squelette


A well-defined entity within the group of auto inflammatory disorders, it is a rare disease with 49 cases documented so far. It affects mainly young adults and is characterised by recurrent attacks of fever and deep abscess-like collections, most fre

syndrome des abcès aseptiques corticosensibles


Regulation respecting the signing of certain documents of the Ministère du Travail, de la Main-d'œuvre et de la Sécurité du revenu in application of the Labour Code and the Act respecting the Ministère du Travail, de la Main-d'œuvre et de la sécurité du r

Règlement sur la signature de certains documents du ministère du Travail, de la Main-d'œuvre et de la Sécurité du revenu en application du Code du travail et de la Loi sur le ministère du Travail, de la Main-d'œuvre et de la Sécurité du revenu


main earthing bar | main earthing terminal | main grounding bar | main grounding terminal

barre principale de terre | borne principale de terre


main gear wheel | main landing-gear wheel | main LG wheel | main undercarriage wheel

roue de train principal


crown main [ crown main facet | bezel | bezel facet | top main facet | upper main facet | kite facet | diamond-shaped facet | bezel main facet | bezel-main facet ]

facette principale de couronne [ bézel | bezel | facette bézel | coin de table | coin ]


bezel facet | top main facet | top corner facet | quoin facet | lozenge facet | crown main facet | kite facet | bezel main facet | templet facet | upper main facet | mains | diamond-shaped facet | main facet | corner facet | eights

bézel | coin de table | biseau | facette en losange | facette du feuilletis | plat | facette principale de la couronne | coin


A rare genetic multiple congenital anomalies/dysmorphic syndrome with characteristics of cerebellar-like ataxia, photosensitivity (mainly of the face and trunk), short stature and intellectual disability. Additional features include clinodactyly, sin

syndrome d'ataxie-photosensibilité-petite taille


Spinocerebellar ataxia type 28 (SCA28) is very rare with main features of juvenile onset and slowly progressive cerebellar ataxia due to Purkinje cell degeneration. The mean age of symptom onset was 19.5 years in the original kindred. Some patients s

ataxie spinocérébelleuse type 28


pavilion main facet [ pavilion main | pavilion facet | bottom main facet | lower main | lower main facet | pavilion ]

pavillon [ facette principale de culasse ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
1. Without prejudice to Article 47(1) of the Rules of Procedure, in respect of procedural documents which the main parties intend to produce on their own initiative or produce at the request of the Tribunal, the main parties shall indicate, where appropriate, the existence of confidential information and shall lodge a version of the document from which that information has been omitted.

1. Sans préjudice de l'article 47, paragraphe 1, du règlement de procédure, en ce qui concerne les actes de procédure que les parties principales entendent produire de leur propre initiative ou produisent à la demande du Tribunal, les parties principales signalent, le cas échéant, la présence d'éléments confidentiels et déposent une version dans laquelle ces éléments sont omis.


The General Court erred in law when it interpreted the third indent of Article 4(2) Regulation (EC) No 1049/2001 regarding public access to European Parliament, Council and Commission documents (1) (‘the Openness Regulation’) as meaning that all the documents relating to the case in the main proceedings are protected as a class of documents so that the institution may refuse access to all the documentary material concerning the infringement proceedings based on the general presumption according to which the disclosure of the informati ...[+++]

Le Tribunal a commis une erreur de droit en interprétant l’article 4, paragraphe 2, troisième tiret, du règlement (CE) no 1049/2001 du Parlement européen et du Conseil relatif à l’accès du public aux documents du Parlement européen, du Conseil et de la Commission (1) (ci-après le «règlement de transparence») en ce sens que tous les documents en rapport avec une procédure d’enquête sont protégés en tant que catégorie, de sorte que l’institution peut refuser l’accès à tout dossier afférent à une procédure d’enquête en invoquant une présomption générale selon laquelle la divulgation des informations contenues dans les documents en cause com ...[+++]


17. Reiterates its position that, in accordance with Article 218(6) of the TFEU, the opinion/consent of the European Parliament is required for all international agreements, including those related mainly to CFSP, with the sole exception of those related exclusively to CFSP: in accordance with Article 218(10) of the TFEU, full information must be provided to Parliament at the initial, negotiating and final stages of the procedure leading to the conclusion of international agreements; expects the VP/HR to provide all relevant information about the negotiations throughout the procedure, including negotiating directives and draft negotiati ...[+++]

17. réaffirme que, conformément à l'article 218, paragraphe 6, du traité FUE, l'avis/consentement du Parlement européen est requis pour tous les accords internationaux, y compris ceux portant principalement sur la PESC, mais à l'exclusion de tous ceux portant exclusivement sur la PESC; souligne que conformément à l'article 218, paragraphe 10, du traité FUE, une information complète doit être fournie au Parlement européen au stade initial, pendant la négociation, et au stade final de la procédure aboutissant à la conclusion d'accords internationaux; attend de la vice-présidente/haute représentante qu'elle fournisse toute l'information n ...[+++]


G. whereas the Internet has become the main way for citizens to consult EU documents, while the number of documents made available by EU institutions on-line has increased, which creates a need now to further improve the user-friendliness of EU institutions' and documents websites, their interconnection and the creation of a single EU portal to access all EU documents, procedures and institutions,

G. considérant que l'internet est devenu l'outil principal de consultation des documents de l'Union pour les citoyens, et que le nombre de documents des institutions disponibles en ligne a augmenté, d'où la nécessité d'améliorer encore la commodité d'accès aux sites internet des institutions et à leurs documents, ainsi que leur interconnexion, et de prévoir la création d'un portail unique de l'Union permettant l'accès à l'ensemble des documents, des procédures et des institutions de l'Union,


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G. whereas the Internet has become the main way for citizens to consult EU documents, while the number of documents made available by EU institutions on-line has increased, which creates a need now to further improve the user-friendliness of EU institutions' and documents websites, their interconnection and the creation of a single EU portal to access all EU documents, procedures and institutions,

G. considérant que l'internet est devenu l'outil principal de consultation des documents de l'Union pour les citoyens, et que le nombre de documents des institutions disponibles en ligne a augmenté, d'où la nécessité d'améliorer encore la commodité d'accès aux sites internet des institutions et à leurs documents, ainsi que leur interconnexion, et de prévoir la création d'un portail unique de l'Union permettant l'accès à l'ensemble des documents, des procédures et des institutions de l'Union,


G. whereas the Internet has become the main way for citizens to consult EU documents, while the number of documents made available by EU institutions on-line has increased, which creates a need now to further improve the user-friendliness of EU institutions and documents websites, their interconnection and the creation of a single EU portal to access all EU documents, procedures and institutions,

G. considérant que l'internet est devenu l'outil principal de consultation des documents de l'Union pour les citoyens, et que le nombre de documents des institutions disponibles en ligne a augmenté, d'où la nécessité d'améliorer encore la commodité d'accès aux sites internet des institutions et à leurs documents, ainsi que leur interconnexion, et de prévoir la création d'un portail unique de l'Union permettant l'accès à l'ensemble des documents, des procédures et des institutions de l'Union,


9. Deeply regrets that, contrary to what is provided for in Article 12 of Regulation (EC) No 1049/2001, many preparatory legislative documents are still not registered (such as the "room documents" mainly discussed within the Council working groups set up by Coreper 1) and when registered, they are missing the inter-institutional code so that it has proved impossible to merge them in a common inter-institutional record as part of the pilot inter-institutional project "Transparency in the Area of Freedom, Security and Justice" (Trans-J ...[+++]

9. déplore vivement que, contrairement à ce que prévoit l'article 12 du règlement (CE) n° 1049/2001, nombre de documents législatifs préparatoires ne soient toujours pas enregistrés (tels que les "documents sans numéro" débattus principalement au sein des groupes de travail du Conseil dépendant du Coreper I) et que, lorsqu'ils le sont, aucun code interinstitutionnel ne leur est attribué, ce qui rend impossible la fusion dans une base de données interinstitutionnelle, dans le cadre du projet interinstitutionnel pilote sur la "transparence dans les domaines de la liberté, de la sécurité et de la justice" (Trans-JAI) lancé dès 2004 pour les ...[+++]


This document should be submitted if applying for a Safety Certificate Part A (new, renewed or updated/amended certificate); ‘Summary of the Safety Management System (SMS) manual’ is here intended as a document reviewing and underlining the main elements of the railway undertaking's SMS.

Ce document doit être fourni si la demande concerne une partie A (nouvelle, renouvelée ou mise à jour/modifiée) du certificat de sécurité. Le «résumé du manuel du système de gestion de la sécurité (SGS)» doit être compris comme un document passant en revue et soulignant les éléments principaux du SGS de l'entreprise ferroviaire.


To ensure that passport or travel document data are properly secured against attempts at counterfeiting and falsification, biographical data including the holder’s portrait, the holder's signature and main issue data shall be integrated into the basic material of the document.

Pour garantir comme il se doit la protection des données du passeport ou du document de voyage contre les tentatives de contrefaçon et de falsification, les données personnelles, y compris la photographie et la signature du titulaire, ainsi que les autres données essentielles devront être intégrées dans le matériau même du document.


A multinational group would prepare one set of standardized and consistent transfer pricing documentation that would consist of two main parts: (i) one uniform set of documentation containing common standardized information relevant for all EU group members (the "masterfile") and (ii) several sets of standardized documentation each containing country-specific information ("country-specific documentation").

Elle consiste, pour un groupe d’entreprises multinationales, à établir une documentation harmonisée et cohérente en matière de prix de transfert qui se compose de deux parties principales: i) un jeu de documents uniforme contenant des informations communes harmonisées valables pour tous les membres du groupe établis dans l’UE (le «masterfile» ou document de base); et ii) plusieurs jeux de documents standardisés contenant chacun des informations spécifiques au pays concerné («documentation spécifique au pays concerné»).




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'Main document' ->

Date index: 2024-10-07
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