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Equilibrium level of national income
Equilibrium of national income
GNI-Committee
Income account
Money national income
NNI
National income
National income account
National income accounting
National income accounts
National income tax
National revenue
National tax
National-income account
Net national income
Net national product at factor cost
Social accounting
Social income

Vertaling van "Money national income " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
money national income

revenu monétaire national [ revenu national nominal ]


national income account [ national-income account | income account ]

compte du revenu national




Committee on the harmonisation of gross national income at market prices | GNI-Committee (Gross National Income)

Comité RNB


equilibrium level of national income [ equilibrium of national income ]

niveau d'équilibre du revenu national [ point d'équilibre du revenu national ]


national income accounting | national income accounts | social accounting

comptabilité nationale


national income | national revenue | social income

revenu national


net national income | NNI [Abbr.]

revenu national net | RNN [Abbr.]




national income | net national product at factor cost

revenu national
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
I'm not arguing that money has no use, but there is no way of correlating a country's or an individual's happiness with either the solely money value in GDP or the value placed on national income from international trade.

Je ne dis pas que l'argent n'a aucune utilité mais il est impossible évaluer la prospérité d'un pays ou le bonheur d'une personne en se basant uniquement sur le montant du PIB ou sur le montant des recettes nationales provenant du commerce international.


We have 0.89% of gross national income available to us and we are a good example of how carefully European taxpayers’ money can be used.

Or nous fonctionnons avec seulement 0,89 % du produit national brut. Nous sommes un exemple de la prudence avec laquelle il est possible de gérer l’argent du contribuable européen.


What I will say, in quite specific terms, and speaking as someone from a country that has the honour of providing the EU with one-fifth of its funding, is that our concern is that, when so much money is called for – despite the lack of any increase over the past in terms of percentages of gross national income, although I will mention in passing that gross national income has increased as a consequence of enlargement – there must of course be some value given in return for this money.

Spécifiquement parlant, je dirai, en tant que représentant d’un pays qui a l’honneur de fournir à l’UE un cinquième de son financement, que notre préoccupation concerne le fait que, lorsque une telle somme est réclamée - malgré l’absence d’augmentation, au cours des années passées, en termes de pourcentage du produit national brut, même si je ferai remarquer en passant que le produit national brut s’est bel et bien accru à la suite de l’élargissement -, il faut bien entendu garantir une exploitation optimale de cette somme.


If each of our Member States is spending only one per cent of its gross national income on Europe, then not enough money is being made available for European policies that are both important and the right ones to pursue.

Si chacun de nos États membres ne dépense qu’un pour cent de son produit national brut pour l’Europe, alors il n’y a pas assez d’argent pour les politiques européennes qui s’avèrent à la fois nécessaires et adéquates.


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70. Cannot accept that, whereas under the Philip Morris and Japan Tobacco agreements the Community received USD 1,65 billion for the fight against fraud, instead of setting up a common approach, the Commission sent some 90% of this money un-earmarked straight to the Ministers of Finance of the Member States; calls on the Council and the Commission to set up a tripartite working group with Parliament to find adequate solutions to make wise and better use of this and similar income of the Union; finds it unacceptable that in times of ...[+++]

70. ne peut accepter que, alors que la Communauté avait reçu, en vertu des accords Philip Morris et Japan Tobacco, 1,65 milliard de dollars pour la lutte contre la fraude, la Commission, au lieu d'adopter une approche commune, ait envoyé quelque 90 % de ce montant, sans l'affecter, aux ministres des finances des États membres; demande au Conseil et à la Commission de mettre sur pied un groupe de travail tripartite avec le Parlement pour apporter des solutions appropriées permettant d'améliorer et de rationaliser l'utilisation de ces ressources et de ressources comparables de l'Union; juge inacceptable qu'en période de récession économique des milliards d'euros d'amendes versés par des grandes entreprises qui ont enfreint les règles de con ...[+++]


70. Cannot accept that, whereas under the Philip Morris and Japan Tobacco agreements the Community received USD 1,65 billion for the fight against fraud, instead of setting up a common approach, the Commission sent some 90% of this money un-earmarked straight to the Ministers of Finance of the Member States; calls on the Council and the Commission to set up a tripartite working group with Parliament to find adequate solutions to make wise and better use of this and similar income of the Union; finds it unacceptable that in times of ...[+++]

70. ne peut accepter que, alors que la Communauté avait reçu, en vertu des accords Philip Morris et Japan Tobacco, 1 650 000 000 USD pour la lutte contre la fraude, la Commission, au lieu d'adopter une approche commune, ait directement envoyé quelque 90 % de ce montant, sans l'affecter, aux ministres des finances des États membres; demande au Conseil et à la Commission de mettre sur pied un groupe de travail tripartite avec le Parlement pour apporter des solutions appropriées permettant d'améliorer et de rationaliser l'utilisation de ces ressources et de ressources comparables de l'Union; juge inacceptable qu'en période de récession économique des milliards d'euros d'amendes versés par des grandes entreprises qui ont enfreint les règles d ...[+++]


However, for a number of quarters now, profits have represented an abnormally high level of national income, more than 10 percent, and investment is not being made since it has been growing by less than one percent. What do you say to the members of your organization, in view of the fact that there's money right now that will probably go to shareholders in the form of dividends, but there's no investment?

Or, depuis plusieurs trimestres, les profits représentent une part anormalement élevée du revenu national, soit plus de 10 p. 100, et les investissements ne sont pas au rendez-vous puisque leur croissance est de moins de 1 p. 100. Comment interpellez-vous les membres de votre organisme, étant donné qu'il y a de l'argent en ce moment qui ira probablement aux actionnaires sous la forme de dividendes, mais qu'il n'y a pas d'investissements?


So if you really want to do something that's good for the country in the long run, you need to reduce the debt so you don't have to deflect so much of our national income into interest payments and principal payments on a debt for money that was spent 30 years ago.

Donc, si on veut vraiment faire quelque chose qui soit bon pour le pays à long terme, il faut réduire la dette de façon à ce qu'on n'ait pas à utiliser une si grande partie de notre revenu national pour payer les intérêts et le principal d'une dette pour rembourser de l'argent qui a été dépensé il y a 30 ans.


We should not forget that most of the ODA money allocated by Canada to developing countries has always been below .4 per cent of our gross national income.

Il ne faut pas oublier que la majeure partie de l'argent de l'AOD accordé par le Canada aux pays en voie de développement a toujours été en deçà de 0,4 p. 100 de notre revenu national brut.


However, it does feedback into national income because these Canadian corporations do earn a fair bit of money operating abroad.

Elles ont tout de même des répercussions sur le revenu national puisque ces sociétés canadiennes peuvent faire beaucoup d'argent grâce à leurs activités à l'étranger.




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Date index: 2022-09-01
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