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Automobile navigation system
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Perform navigation using modern electronic equipment
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Strap-down inertial-navigation unit
Strap-down navigation system
Strap-down system
Strapdown inertial navigation system
Strapdown inertial system
Strapdown system
Strapped-down inertial navigation equipment
Use GPS and radar navigation systems
Use modern electronic navigational aids
Vehicle navigation system
World-wide radio-navigation system

Vertaling van "Navigation system error " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
navigation system error

erreur du système de navigation


satellite navigation [ European Satellite Navigation System | Galileo | Global Navigation Satellite System | global positioning system | GNSS | GPS | navigation by satellite ]

navigation par satellite [ Galileo | GNSS | GPS | système de positionnement à capacité globale | Système européen de navigation par satellite | système global de navigation par satellite ]


inertial guidance system | inertial navigation equipment | inertial navigation system | inertial navigation unit | INS [Abbr.] | INU [Abbr.]

boîtier de navigation par inertie | centrale à inertie | centrale inertielle | système de navigation à inertie | système de navigation inertielle | système de navigation par inertie | INS [Abbr.]


perform navigation using modern electronic equipment | use GPS and radar navigation systems | operate modern electronic navigational equipment | use modern electronic navigational aids

utiliser des aides électroniques modernes à la navigation


Concerted action project in the field of shore-based marine navigation aid systems | Concerted action project in the field of shore-based marine navigation systems (COST project 301)

Action concertée dans le domaine des systèmes d'aide pour la navigation maritime depuis le littoral (action COST 301)


global radio-navigation system | world-wide radio-navigation system

système mondial de radionavigation


strapdown inertial navigation system [ strap down inertial system | strapped-down inertial navigation equipment | gimballess inertial navigation equipment | strap-down inertial-navigation unit | strapdown inertial system | strap-down navigation system | strap-down system | strapdown system ]

système inertiel de navigation à composants liés [ système de navigation inertielle sans plate-forme | système de navigation inertielle sans plateforme | centrale inertielle à composants liés | centrale à composants liés | centrale à inertie à composants liés | centrale strap-down | centrale inertielle montée en stra ]


Navigation Satellite Timing and Ranging Global Positioning System [ NAVSTAR/GPS | Navigation System Using Time and Ranging | Navigation System with Time And Ranging | Navigation System by Timing And Ranging | NAVSTAR Global Positioning System | NAVSTAR/GPS Satellite Navigation System | NAVSTAR/GPS System ]

Système mondial de détermination de positions NAVSTAR [ Système mondial de positionnement global NAVSTAR | Système de navigation par repérage de temps et mesurage de distances | Système NAVSTAR/GPS ]


automotive navigation system (1) | automobile navigation system (2) | car navigation system (3) | vehicle navigation system (4) [ GPS ]

géonavigateur (1) | navigateur (2) | système de navigation embarqué (3) | système GPS de navigation routière (4) | navigateur GPS pour véhicule routier (5) | navigateur GPS routier (6) | GPS routier (7) [ GPS | système GPS ]


navigation system | navigation and positioning system

système de navigation
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
RNP 1 operations require the Lateral and Longitudinal Total System Error (TSE) to, be within +/– 1 nautical mile for at least 95 % of flight time and on-board performance monitoring, alerting capability and high integrity navigation databases

Pour permettre les opérations RNP 1, l'erreur totale du système (TSE, Total System Error) dans le sens latéral et dans le sens longitudinal doit être de +/– 1 mille marin pendant au moins 95 % du temps de vol, et des capacités de surveillance et d'alerte en matière de performances doivent être présentes à bord, ainsi que des bases de données de navigation à haut niveau d'intégrité.


Hybrid Inertial Navigation Systems embedded with Global Navigation Satellite Systems(s) (GNSS) or with "Data-Based ReferencedNavigation" ("DBRN") System(s) for attitude, guidance or control, subsequent to normal alignment, having an INS navigation position accuracy, after loss of GNSS or "DBRN" for a period of up to four minutes, of less (better) than 10 metres ‧Circular Error Probable‧ (CEP);

systèmes de navigation à inertie hybrides dans lesquels sont intégrés un ou plusieurs systèmes de navigation globale par satellite (GNSS) ou un ou plusieurs "systèmes de navigation référencée par base de données" ("DBRN") pour l'assiette, le guidage ou le contrôle après unalignement normal, ayant une précision de position de navigation INS, après la perte du GNSS ou de la "DBRN" pendant une période pouvant atteindre jusqu'à quatre minutes, inférieure à (meilleure que) 10 mètres ‧erreur circulaire probable‧ (ECP);


EGNOS improves the accuracy and the reliability of signals from existing global navigation satellite systems by correcting signal measurement errors and by providing information about signal integrity.

Le système EGNOS améliore la précision et la fiabilité des signaux des systèmes mondiaux de navigation par satellite en corrigeant les erreurs de mesure des signaux et en fournissant des informations sur l'intégrité du signal.


In the global system in which we live, the EU must adapt its policies to the needs of the various sectors and develop a global satellite navigation system that integrates perfectly with the well-known GPS system so as to provide immediate information with no margin for error.

Dans notre système global actuel, l’Union doit adapter ses politiques aux besoins des différents secteurs et développer un système global de navigation par satellite qui intègre parfaitement le système GPS bien connu, de façon à fournir des informations immédiates sans marge d’erreur.


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Hybrid Inertial Navigation Systems embedded with Global Navigation Satellite Systems(s) (GNSS) or with ‘Data-Based Referenced Navigation’ (‘DBRN’) System(s) for attitude, guidance or control, subsequent to normal alignment, having an INS navigation position accuracy, after loss of GNSS or ‘DBRN’ for a period of up to four minutes, of less (better) than 10 metres ‘Circular Error Probable’ (CEP);

systèmes de navigation à inertie hybrides dans lesquels sont intégrés un ou plusieurs systèmes de navigation globale par satellite (GNSS) ou un ou plusieurs «systèmes de navigation référencée par base de données» («DBRN») pour l'assiette, le guidage ou le contrôle après un alignement normal, ayant une précision de position de navigation INS, après la perte du GNSS ou de la «DBRN» pendant une période pouvant atteindre jusqu'à quatre minutes, inférieure à (meilleure que) 10 mètres «erreur circulaire probable» (ECP); ...[+++]


b. Hybrid Inertial Navigation Systems emebedded with Global Navigation Satellite Systems(s) (GNSS) or with "Data-Based Referenced Navigation" ("DBRN") System(s) for attitude, guidance or control, subsequent to normal alignment, having an INS navigation position accuracy, after loss of GNSS or "DBRN" for a period of up to four minutes, of less (better) than 10 metres 'Circular Error Probable' (CEP).

b. systèmes de navigation à inertie hybrides dans lesquels sont intégrés un ou plusieurs systèmes de navigation globale par satellite (GNSS) ou un ou plusieurs "systèmes de navigation référencée par base de données" ("DBRN") pour l'attitude, le guidage ou le contrôle après un alignement normal, ayant une précision de position de navigation INS, après la perte du GNSS ou de la "DBRN" pendant un délai pouvant atteindre jusqu'à quatre minutes, inférieure à (meilleure que) 10 mètres "Erreur circulaire probable" (ECP).


a. Accelerometers with a threshold of 0,05 g or less, or a linearity error within 0,25 % of full scale output, or both, which are designed for use in inertial navigation systems or in guidance systems;

a. accéléromètres ayant un seuil égal ou inférieur à 0,05 g, ou un défaut de linéarité de moins de 0,25 % de la pleine échelle, ou ces deux caractéristiques, conçus pour les systèmes de navigation par inertie ou pour les systèmes de guidage de tous types;


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