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Board of Appeal
CTMR
Community trade mark regulation
Design trade agreements
Design trade-off
Designated occupation
Designated trade
Develop trade policies
EU trade mark Regulation
European Union trade mark Regulation
Expand trade agreements
Newly designated trade
Newly designed product
Newly developed product
OHIM Board of Appeal
Produce trade policies
Regulation on the Community trade mark
Trade designation

Vertaling van "Newly designated trade " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


newly designed product [ newly developed product ]

produit de conception nouvelle


expand trade agreements | produce trade policies | design trade agreements | develop trade policies

élaborer des politiques commerciales


designated trade [ designated occupation ]

métier désigné [ profession désignée ]




Community trade mark regulation | Council Regulation (EC) No 207/2009 on the Community trade mark | EU trade mark Regulation | European Union trade mark Regulation | Regulation (EU) 2015/2424 amending Council Regulation (EC) No 207/2009 on the Community trade mark and Commission Regulation (EC) No 2868/95 implementing Council Regulation (EC) No 40/94 on the Community trade mark, and repealing Commission Regulation (EC) No 2869/95 on the fees payable to the Office for Harmonization in the Internal Market (Trade Marks and Designs) | Regulation on the Commun ...[+++]

Règlement (UE) 2015/2424 du Parlement européen et du Conseil modifiant le règlement (CE) nº 207/2009 du Conseil sur la marque communautaire et le règlement (CE) nº 2868/95 de la Commission portant modalités d'application du règlement (CE) nº 40/94 du Conseil sur la marque communautaire, et abrogeant le règlement (CE) nº 2869/95 de la Commission relatif aux taxes à payer à l'Office de l'harmonisation dans le marché intérieur (marques, dessins et modèles) | règlement sur la marque communautaire | règlement sur la marque de l'UE | règlement sur la marque de l'Union européenne | RMC [Abbr.] | RMUE [Abbr.]


Customs Cooperation Council's Recommendation of 1 January 1975 designed to enable Statistical Data on International Trade collected on the basis of the Brussels Nomenclature to be expressed in terms of the second revision of the Standard International Trade Classification

Recommandation du 1er janvier 1975 du Conseil de coopération douanière visant à exprimer en termes de classification type pour le commerce international, révision 2, des données statistiques du commerce international recueillies sur la base de la nomenclature de Bruxelles


Board of Appeal | Board of Appeal of the Office for Harmonisation in the Internal Market (Trade Marks and Designs) | OHIM Board of Appeal

chambre de recours | chambre de recours de l'Office de l'harmonisation dans le marché intérieur (marques, dessins et modèles) | chambre de recours de l'OHMI




IN-CONTEXT TRANSLATIONS
I. whereas the liberalisation of trade and investment is not an end in itself but a tool which should create wealth and help improve the quality of life for the world’s population, and whereas there is, in this context, an opportunity to develop innovative policies – together with new instruments, such as the newly designed financial instruments, and a network of free trade agreements useful to third-country governments for guaranteeing the provision of infrastructures, goods and services of general interest – wh ...[+++]

I. considérant que la libéralisation du commerce et des investissements n'est pas une fin en soi, mais un outil qui doit servir à créer de la richesse et à améliorer la qualité de vie de la population mondiale et que, dans ce sens, elle offre la possibilité de développer des politiques innovantes en s'appuyant sur de nouveaux instruments, tels que les instruments financiers nouvellement conçus, et sur un dispositif d'accords de libre-échange utiles aux pouvoirs publics des pays tiers pour assurer la fourniture des infrastructures, biens et services d'intérêt général et qui, dans le même temps, prévoient ou permettront une participation ...[+++]


I. whereas the liberalisation of trade and investment is not an end in itself but a tool which should create wealth and help improve the quality of life for the world’s population, and whereas there is, in this context, an opportunity to develop innovative policies – together with new instruments, such as the newly designed financial instruments, and a network of free trade agreements useful to third-country governments for guaranteeing the provision of infrastructures, goods and services of general interest – wh ...[+++]

I. considérant que la libéralisation du commerce et des investissements n'est pas une fin en soi, mais un outil qui doit servir à créer de la richesse et à améliorer la qualité de vie de la population mondiale et que, dans ce sens, elle offre la possibilité de développer des politiques innovantes en s'appuyant sur de nouveaux instruments, tels que les instruments financiers nouvellement conçus, et sur un dispositif d'accords de libre-échange utiles aux pouvoirs publics des pays tiers pour assurer la fourniture des infrastructures, biens et services d'intérêt général et qui, dans le même temps, prévoient ou permettront une participation ...[+++]


I. whereas the liberalisation of trade and investment is not an end in itself but a tool which should create wealth and help improve the quality of life for the world’s population, and whereas there is, in this context, an opportunity to develop innovative policies – together with new instruments, such as the newly designed financial instruments, and a network of free trade agreements useful to third-country governments for guaranteeing the provision of infrastructures, goods and services of general interest – wh ...[+++]

I. considérant que la libéralisation du commerce et des investissements n'est pas une fin en soi, mais un outil qui doit servir à créer de la richesse et à améliorer la qualité de vie de la population mondiale et que, dans ce sens, elle offre la possibilité de développer des politiques innovantes en s'appuyant sur de nouveaux instruments, tels que les instruments financiers nouvellement conçus, et sur un dispositif d'accords de libre-échange utiles aux pouvoirs publics des pays tiers pour assurer la fourniture des infrastructures, biens et services d'intérêt général et qui, dans le même temps, prévoient ou permettront une participation ...[+++]


In 1974, as head of the legislation unit within the international trade programs of Industry, Trade, and Commerce, in a building not too far away from here, I was involved in the preparation of the Orders in Council and ministerial orders designed to implement the newly created Convention on International Trade in Endangered Species of Wild Fauna and Flora, known as CITES.

En 1974, en qualité de chef de la section des lois du programme des échanges internationaux au sein du ministère de l'Industrie et du Commerce, dans un bâtiment situé pas très loin d'ici, j'ai pris part à l'élaboration des décrets et des ordonnances ministérielles visant à mettre en oeuvre la nouvelle Convention sur le commerce international des espèces de faune et de flore sauvages menacées d'extinction (CITES).


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a report on the impact in practice of the newly designed transparency rules in bonds, structured products and derivatives trading; impact indicators for these two reports should be the size of spreads designated market-makers offer following implementation of the new transparency rules; and associated with that the development in costs of trading for instruments of various liquidity levels across the different asset classes;

un rapport sur l'incidence dans la pratique des nouvelles règles de transparence introduites pour la négociation d'obligations, de produits structurés et d'instruments dérivés; les indicateurs d'impact seront l'ampleur des écarts entre les prix offerts/demandés par les teneurs de marché désignés, après l'introduction des nouvelles règles de transparence et, parallèlement, l'évolution des coûts de négociation d'instruments ayant différents degrés de liquidité choisis parmi les différentes catégories d'actifs;


a report on the impact in practice of the newly designed transparency rules in equities trading; impact indicators should be the percentage of trading volume being executed following pre-trade transparent rules as opposed to dark orders; and the development in trading volume and transparency levels in equity like instruments other than shares;

un rapport sur l'incidence dans la pratique des nouvelles règles de transparence introduites pour la négociation d'instruments de capitaux propres; les indicateurs d'impact seront le pourcentage de transactions (en volume) conformes aux règles de transparence pré-négociation, par rapport aux transactions «opaques», et l'évolution du degré de transparence et du volume des échanges d'instruments de capitaux propres autres que les actions;


The Commission highlighted the need, on the one hand, to achieve a positive vote at the IMO on an Energy Efficiency Design Index for newly built ships and, on the other, to seek progress on market-based measures, such as an emissions trading scheme for ships and a greenhouse gas fund, which however are still opposed in particular by developing countries.

La Commission a souligné qu'il était nécessaire, d'une part, d'obtenir à l'OMI un vote favorable à un indice d'efficacité énergétique (EEDI) pour la conception des nouveaux navires et, d'autre part, de s'efforcer à réaliser des progrès sur des mesures axées sur le marché, telles que le système d'échange de quotas d'émissions pour les navires et un fonds pour les gaz à effet de serre, auxquelles s'opposent toujours notamment les pays en développement.


The proposed amended section 34 will also be consistent with the newly revised International Health Regulations, which are designed to “prevent, protect against, control and provide a public health response to the international spread of disease in ways that are commensurate with and restricted to public health risks, and which avoid unnecessary interference with international traffic and trade”.

Le nouvel article 34 sera conforme à la version nouvellement révisée du Règlement sanitaire international, qui a pour objet « d’éviter la propagation internationale des maladies, d’assurer une protection contre ces maladies, de les combattre, et d’offrir une riposte sur le plan de la santé publique qui soit adaptée et se limite aux risques dans le domaine de la santé publique, et moyennant le minimum d’entraves au trafic et aux échanges internationaux ».




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Date index: 2021-08-28
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