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ARDS
Acute respiratory distress syndrome
Adult respiratory distress syndrome
Anoxic nerve cell distress marker
Anoxic neuron distress marker
Assist troubled emergency callers
Control animals in distress
Control of animals in distress
Controlling animals in distress
Coverage of GMDSS
Fetal distress
Foetal distress
Glia distress marker
Glial distress marker
Global Maritime Distress and Safety System
HMD
Help distressed emergency caller
Help distressed emergency callers
Hyaline membrane disease
IRDS
Nerve cell anoxia distress marker
Nerve cell membrane distress marker
Neuroglia distress marker
Neuroglial distress marker
Neuron anoxia distress marker
Neuron membrane distress marker
Neuronal anoxia distress marker
Neuronal membrane distress marker
Newborn idiopathic cardiorespiratory distress
Newborn idiopathic respiratory distress
Newborn respiratory distress syndrome
Non-distress
Non-reassuring fetal status
Oversee animals in distress
RDS
Respiratory distress syndrome
Respiratory distress syndrome of the newborn
Support distressed emergency callers

Vertaling van "Non-distress " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


hyaline membrane disease | newborn idiopathic cardiorespiratory distress | newborn idiopathic respiratory distress | newborn respiratory distress syndrome | respiratory distress syndrome | respiratory distress syndrome of the newborn | HMD [Abbr.] | IRDS [Abbr.] | RDS [Abbr.]

maladie des membranes hyalines


control of animals in distress | oversee animals in distress | control animals in distress | controlling animals in distress

maîtriser des animaux en détresse


coverage of GMDSS | features of Global Maritime Distress and Safety System | coverage of Global Maritime Distress and Safety System | Global Maritime Distress and Safety System

Système mondial de détresse et de sécurité en mer


help distressed emergency caller | help distressed emergency callers | assist troubled emergency callers | support distressed emergency callers

aider les personnes en détresse qui appellent les services d’urgence


acute respiratory distress syndrome | adult respiratory distress syndrome | ARDS [Abbr.]

syndrome de détresse respiratoire aiguë | syndrome de détresse respiratoire de l'adulte | SDRA [Abbr.]


fetal distress | foetal distress | non-reassuring fetal status

souffrance foetale


neuron anoxia distress marker | neuronal anoxia distress marker | nerve cell anoxia distress marker | anoxic neuron distress marker | anoxic nerve cell distress marker

marqueur de souffrance anoxique


neuroglia distress marker | neuroglial distress marker | glia distress marker | glial distress marker

marqueur de souffrance gliale


neuron membrane distress marker | neuronal membrane distress marker | nerve cell membrane distress marker

marqueur de souffrance membranaire
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
In addition to being preceded by the radiotelephony distress signal “MAYDAY” in accordance with point (a)(2), preferably spoken three times, the distress message to be sent by an aircraft in distress shall:

Le message de détresse à envoyer par un aéronef en détresse est précédé du signal de détresse radiotéléphonique “MAYDAY” tel qu'indiqué au point a) 2), prononcé de préférence trois fois, et est transmis selon les consignes suivantes:


The aircraft in distress, or the ATS unit in control of distress traffic, shall be permitted to impose silence, either on all stations of the mobile service in the area or on any station which interferes with the distress traffic.

L'aéronef en détresse ou l'organisme ATS qui gère le trafic de détresse peut imposer le silence soit à toutes les stations du service mobile de la région, soit à une station qui brouille le trafic de détresse.


When the level of fuel renders declaring a situation of distress necessary, the pilot, in accordance with SERA.14095, shall indicate that by using the radiotelephony distress signal (MAYDAY), preferably spoken three times, followed by the nature of the distress condition (FUEL).

Quand le niveau de carburant nécessite de déclarer une situation de détresse, le pilote, conformément à la règle SERA.14095, l'indique par le signal radiotéléphonique de détresse (MAYDAY), répété de préférence trois fois, suivi de la nature de la situation de détresse (CARBURANT) (FUEL).


The distress communication and silence conditions shall be terminated by transmitting a message, including the words “DISTRESS TRAFFIC ENDED”, on the frequency or frequencies being used for the distress traffic.

Il est mis fin aux communications de détresse et au silence par la transmission, sur la ou les fréquences qui ont été utilisées pour le trafic de détresse, d'un message comprenant l'expression “TRAFIC DE DÉTRESSE TERMINÉ” (“DISTRESS TRAFFIC ENDED”).


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Distress calls, distress messages and distress traffic

Appels de détresse, messages de détresse et trafic de détresse


20. Calls for the EU and the Member States to amend or review any legislation sanctioning people assisting migrants in distress at sea; calls on the Commission to review Council Directive 2002/90/EC, which defines the sanctions in the event of facilitation of unauthorised entry, transit and residence, in order to clarify that the provision of humanitarian assistance to migrants at sea who are in distress is to be welcomed, and is not an action which should ever lead to any form of sanction;

20. demande à l'Union et aux États membres de modifier ou de réviser toute législation prévoyant des sanctions à l'encontre des personnes qui portent secours aux migrants en mer; demande à la Commission de réviser la directive 2002/90/CE du Conseil, qui définit les sanctions appliquées en cas d'aide à l'entrée, au transit et au séjour irréguliers, dans le but de préciser que le fait d'apporter une aide humanitaire en mer aux migrants en détresse doit être considéré comme une action positive et ne saurait en aucun cas être passible de sanctions;


D. whereas the joint operation Triton, coordinated by FRONTEX, became fully operational on 1 November 2014; whereas Triton has only a third of Mare Nostrum’s geographical scope; whereas the operational area of Triton covers only 30 sea miles off the Italian coast, while Mare Nostrum was operating on the high seas, much closer to the Libyan coast; whereas most refugee boats get into distress close to the Libyan coast; where the mandate of FRONTEX is to carry out border surveillance and prevent illegal migration, and it therefore cannot therefore undertake search and rescue proactively, but only as a secondary task where a ship or vess ...[+++]

D. considérant que l’opération conjointe "Triton", coordonnée par FRONTEX, est devenue pleinement opérationnelle le 1 novembre 2014; que Triton n'a que le tiers de la couverture géographique de Mare Nostrum; que la zone opérationnelle de Triton ne couvre que 30 milles marins au large de la côte italienne, alors que Mare Nostrum fonctionnait en haute mer, bien plus près de la côte libyenne; que la plupart des bateaux de réfugiés se retrouvent en situation de détresse près de la côte libyenne; que le mandat de FRONTEX consiste à surveiller les frontières et à prévenir la migration clandestine et que, dès lors, elle ne peut procéder à d ...[+++]


26. Calls for the EU and the Member States to amend or review any legislation sanctioning people assisting migrants in distress at sea; calls on the Commission to review Council Directive 2002/90/EC, which defines the sanctions in the event of facilitation of unauthorised entry, transit and residence in order to clarify that the provision of humanitarian assistance to migrants at sea who are in distress is to be welcomed, and is not an action which should ever lead to any form of sanction;

26. demande à l'Union et aux États membres de modifier ou de réviser toute législation prévoyant des sanctions à l'encontre des personnes qui portent secours aux migrants en mer; demande à la Commission de réviser la directive 2002/90/CE du Conseil, qui définit les sanctions appliquées en cas d'aide à l'entrée, au transit et au séjour irréguliers, dans le but de préciser que le fait d'apporter une aide humanitaire en mer aux migrants en détresse doit être considéré comme une action positive et ne saurait en aucun cas être passible de sanctions;


24. Calls for the EU and the Member States to amend or review any legislation sanctioning people assisting migrants in distress at sea; calls on the Commission to review Council Directive 2002/90/EC, which defines the sanctions in the event of facilitation of unauthorised entry, transit and residence in order to clarify that the provision of humanitarian assistance to migrants at sea who are in distress is to be welcomed, and is not an action which should ever lead to any form of sanction;

24. demande à l'Union et aux États membres de modifier ou de réviser toute législation prévoyant des sanctions à l'encontre des personnes qui portent secours aux migrants en mer; demande à la Commission de réviser la directive 2002/90/CE du Conseil, qui définit les sanctions appliquées en cas d'aide à l'entrée, au transit et au séjour irréguliers, dans le but de préciser que le fait d'apporter une aide humanitaire en mer aux migrants en détresse doit être considéré comme une action positive et ne saurait en aucun cas être passible de sanctions;


53. Calls on the Commission, when preparing the new external action instruments for the period after 2013, to ensure that the proposed architecture allows for synergies and mutual reinforcement between the development pillar and the security and stability pillar and provides for the rapid allocation of emergency and recovery funds, a rapid response in order to provide relief and assistance for migrants in a situation of distress - particularly those who are in a very vulnerable situation, such as women and unaccompanied minors - specific programmes to provide active support for minorities, including religious, ethnic and LGBTT communitie ...[+++]

53. demande à la Commission, dans le cadre de la préparation des nouveaux instruments d'actions extérieures pour la période après 2013, de veiller à ce que l'architecture proposée permette des synergies et des renforcements mutuels entre le pilier développement et le pilier sécurité et stabilité, et qu'elle prévoie l'octroi rapide de fonds d'urgence et de réhabilitation, une réponse rapide pour apporter aide et assistance aux migrants en situation de détresse et notamment à ceux qui se trouvent dans une situation particulièrement vulnérable, comme les femmes et les mineurs non accompagnés, des programmes spécifiques pour prévoir un souti ...[+++]


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