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ABS brakes
ABS system
Anti-Lock Brake System
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Power-assist brake
Power-assist brake system
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Surge brake system
Surge braking system
Truck brake technician

Vertaling van "Normal brake system " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


ABS brakes | ABS system | antilock brake system | Anti-Lock Brake System | Anti-lock braking system | Brakes - Antilock | ABS [Abbr.]

antibloqueur de freinage | dispositif automatique antiblocage ABS | système ABS | système antiblocage | système antiblocage de frein | système antiblocage de freinage | système antiblocage des roues | A.B.S. [Abbr.] | ABS [Abbr.]


park brake system | park braking system | parking brake system | parking braking system

dispositif de freinage de stationnement | système de freinage de stationnement


keep braking system in proper condition | maintain braking systems | keep control of braking system | maintain braking system

entretenir des systèmes de freinage


antilock braking system [ ABS | antilock brake system | antilocking brake system | antilocking braking system | anti-lock braking system | anti-lock brakes | anti-locking brakes | antiskid system | antiskid device ]

système de freinage antiblocage [ ABS | système de freins antiblocage | antiblocage des roues | freins antiblocage | antiblocage de sécurité | système d'antiblocage des roues | système d'antiblocage électronique | dispositif d'antiblocage | antibloqueur ]


normal application of brake | normal brake application

serrage normal | serrage ordinaire


braking systems in locomotives | dynamics of locomotive brakes | braking systems in trains | locomotive brake applications

applications de freinage d'une locomotive


brake servo unit [ servo brake | power brake | power-assist brake | power assist brake | power-assist brake system | power-assist braking system | brake booster | brake power-assist unit | brake power-assist ]

servofrein


surge braking system | inertia braking system | inertia-operated brake system | surge brake system | inertia brake system

système de freinage à inertie | système de freinage par inertie


automotive braking systems repair technician | lorry brake technician | automotive brake technician | truck brake technician

technicien en système de freinage automobile | technicien en système de freinage automobile/technicienne en système de freinage automobile | technicienne en système de freinage automobile
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
In addition, if the muscular energy applied by the driver to the parking braking system is reinforced by some aid, the actuation of the parking braking system shall be ensured in the event of failure of that aid, if necessary by using a reserve of energy independent of that normally supplying such aid. This reserve of energy may be that intended for the service braking system.

En outre, si l'action musculaire du conducteur sur le système de freinage de stationnement est renforcée par un dispositif d'assistance, il doit être possible d'actionner le frein de stationnement en cas de défaillance de l'assistance, au besoin en utilisant une réserve d'énergie indépendante de celle assurant normalement cette assistance. Cette réserve d'énergie peut être celle destinée au système de freinage de service.


Where the failure of any such part would make it impossible to brake the vehicle with a performance at least equal to that prescribed for the secondary braking system that part shall be made of metal or of a material with equivalent characteristics and shall not be subject to significant distortion in the normal operation of the braking systems.

Si la défaillance d'une seule de ces pièces peut rendre impossible le freinage du véhicule avec une efficacité au moins égale à celle prescrite pour le freinage de secours, cette pièce doit être en métal ou en un matériau de caractéristiques équivalentes et ne doit pas subir de déformation notable au cours du fonctionnement normal des systèmes de freinage.


When more than one axle is normally subject to braking in the case of vehicles of categories T and C with a maximum design speed not exceeding 60 km/h, one axle may be decoupled provided that activation of the service braking system automatically re-couples this axle and that, in the case of a failure in the energy supply or a failure in the control transmission of the re-coupling control device, then automatic re-coupling shall be ensured.

Lorsque plus d'un essieu est normalement soumis au freinage dans le cas de véhicules de catégories T et C ayant une vitesse maximale par construction ne dépassant pas 60 km/h, un essieu peut être désaccouplé pour autant que l'activation du système de freinage de service ré-accouple automatiquement cet essieu et que, en cas de défaillance de l'apport d'énergie ou de défaillance dans la transmission de la commande du dispositif de commande de ré-accouplement, celui-ci se fasse automatiquement.


a description of operation in normal mode, including the operational characteristics and limitations of the unit (e.g. vehicle gauge, maximum design speed, axle loads, brake performance, compatibility with train detection systems),

une description de l’exploitation en mode normal, y compris les caractéristiques d’exploitation et les limites de l’unité (par exemple, gabarit de véhicule, vitesse de conception maximale, charges à l’essieu, performances de freinage, compatibilité avec les systèmes de détection des trains),


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Where the failure of any such part would make it impossible to brake the vehicle with a performance at least equal to that prescribed for the secondary braking system that part shall be made of metal or of a material with equivalent characteristics and shall not be subject to significant distortion in the normal operation of the braking equipment.

Si la défaillance d'une seule de ces pièces peut rendre impossible le freinage du véhicule avec une efficacité au moins égale à celle exigée pour le freinage de secours, cette pièce doit être métallique ou en un matériau de caractéristiques équivalentes et ne doit pas subir de déformation notable au cours du fonctionnement normal de ce dispositif de freinage.


In addition, if the muscular energy applied by the driver to the parking braking system is reinforced by some aid, the actuation of the parking braking system shall be ensured in the event of failure of that aid, if necessary by using a reserve of energy independent of that normally supplying such aid.

En outre, si l'action musculaire du conducteur sur le système de freinage de stationnement est renforcée par un dispositif d'assistance, il doit être possible d'actionner le frein de stationnement en cas d'une défaillance de l'assistance, au besoin en utilisant une réserve d'énergie indépendante de celle assurant normalement cette assistance.




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Date index: 2023-10-26
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