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Electronically excited oxygen
Electronically excited oxygen atom
Ensure passengers remain in designated passenger areas
Excited oxygen
Excited oxygen atom
Passenger carrying kilometer
Passenger carrying kilometre
Passenger oxygen
Passenger oxygen mask door
Passenger oxygen mask eject switch
Passenger oxygen mask switch
Passenger oxygen system
Passenger service mask door
Passenger-kilometer
Passenger-kilometre
Pax-km
Prevent passengers accessing unauthorised areas
Prevent unauthorised access by passengers
Restrict passenger access to specific areas on board

Vertaling van "Passenger oxygen " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
passenger oxygen mask switch | passenger oxygen mask eject switch

interrupteur d'éjection des masques à oxygène passagers


passenger oxygen mask eject switch [ passenger oxygen mask switch ]

interrupteur d'éjection des masques à oxygène passagers


passenger oxygen mask door | passenger service mask door

trappe des masques à oxygène passagers


passenger oxygen mask door [ passenger service mask door ]

trappe des masques à oxygène passagers








ensure passengers remain in designated passenger areas | prevent unauthorised access by passengers | prevent passengers accessing unauthorised areas | restrict passenger access to specific areas on board

restreindre l'accès des passagers à des zones spécifiques à bord


passenger carrying kilometer | passenger carrying kilometre | passenger-kilometer | passenger-kilometre | pax-km [Abbr.]

passager-kilomètre | voyageur kilométrique | voyageur-kilomètre


electronically excited oxygen | electronically excited oxygen atom | excited oxygen | excited oxygen atom

atome excité d'oxygène | oxygène excité
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
(f) the location and operation of the passenger oxygen system, if any, including

f) l’emplacement et le mode d’utilisation du circuit d’oxygène passagers, s’il y en a un, y compris :


(iv) the location and operation of the passenger oxygen system, if any, including

(iv) l’emplacement et le mode d’utilisation du circuit d’oxygène passagers, s’il y en a un, y compris :


703.68 No air operator shall operate an aircraft with passengers on board above FL 250 unless the aircraft is equipped with oxygen dispensing units and an undiluted supply of first aid oxygen sufficient to provide at least one passenger with oxygen for at least one hour or the entire duration of the flight at a cabin pressure-altitude above 8,000 feet, after an emergency descent following cabin depressurization, whichever period is longer.

703.68 Il est interdit à l’exploitant aérien d’utiliser un aéronef ayant des passagers à bord au-dessus du FL 250, à moins que l’aéronef ne soit muni d’unités distributrices d’oxygène et d’une réserve d’oxygène de premiers soins non dilué suffisante pour alimenter au moins un passager pendant au moins une heure ou la totalité du vol effectuée à une altitude-pression de cabine supérieure à 8 000 pieds, après une descente d’urgence effectuée à la suite d’une dépressurisation cabine, selon la plus longue des deux périodes.


704.67 No air operator shall operate an aircraft with passengers on board above FL 250 unless the aircraft is equipped with oxygen dispensing units and an undiluted supply of first aid oxygen sufficient to provide at least one passenger with oxygen for at least one hour or the entire duration of the flight at a cabin pressure-altitude above 8,000 feet, after an emergency descent following cabin depressurization, whichever period is longer.

704.67 Il est interdit à l’exploitant aérien d’utiliser un aéronef ayant des passagers à bord au-dessus du FL 250, à moins que l’aéronef ne soit muni d’unités distributrices d’oxygène et d’une réserve d’oxygène de premiers soins non dilué suffisante pour alimenter au moins un passager pendant au moins une heure ou la totalité du vol effectuée à une altitude-pression de cabine supérieure à 8 000 pieds, après une descente d’urgence effectuée à la suite d’une dépressurisation cabine, selon la plus longue des deux périodes.


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Pressurised aeroplanes operated above flight altitudes at which the pressure altitude in the passenger compartments is above 10 000 ft shall carry enough breathing oxygen to supply:

Les avions pressurisés exploités à des altitudes auxquelles l’altitude-pression dans les compartiments des passagers est supérieure à 10 000 ft transportent suffisamment d’oxygène pour alimenter:


Non-pressurised helicopters operated above flight altitudes at which the pressure altitude in the passenger compartments is above 10 000 ft shall carry enough breathing oxygen to supply:

Les hélicoptères non pressurisés exploités à des altitudes auxquelles l’altitude-pression dans les compartiments des passagers est supérieure à 10 000 ft transportent suffisamment d’oxygène pour alimenter:


in those areas of the passenger compartments where oxygen is being supplied.

dans toute partie de la cabine passagers alimentée en oxygène.


Non-pressurised aeroplanes operated above flight altitudes at which the pressure altitude in the passenger compartments is above 10 000 ft shall carry enough breathing oxygen to supply:

Les avions non pressurisés exploités à des altitudes auxquelles l’altitude-pression dans les compartiments des passagers est supérieure à 10 000 ft transportent suffisamment d’oxygène pour alimenter:


Air carriers apply different rules on the transport of oxygen which leads to confusing situations for passengers who need oxygen onboard.

Les règles en matière de transport d'oxygène varient d'une compagnie aérienne à l'autre, ce qui sème la confusion parmi les voyageurs qui ont besoin d'oxygène à bord.


As currently worded, the Regulation does not provide a solution to the problem, but the use of medical oxygen on board is nonetheless an issue that must be resolved rapidly, as the present situation is unsatisfactory. Passengers who have a vital need for oxygen are either denied access to air transport or left in a situation of uncertainty concerning the conditions and costs of their transport.

Le Règlement dans sa rédaction actuelle ne permet pas d'imposer une solution or la question de l'usage de l'oxygène médical à bord doit trouver une solution rapide car la situation actuelle n'est pas satisfaisante: en effet, soit, elle exclut les passagers qui ont un besoin vital d'oxygène de l'accès au transport aérien, soit elle les soumet à une incertitude sur leurs conditions de transport et sur son coût.


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