Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Bouncing busy hour
Busy hour
Hourly traffic flow
Peak busy hour
Peak hour
Peak hour traffic
Peak hour traffic volume
Peak load traffic
Peak period
Peak period traffic
Peak traffic period
Peak-hour traffic
Planning peak hour passengers
Post selected busy hour
Rush hour
Rush-hour traffic
Typical peak hour passengers
Typical peak hour throughput of passengers
Vehicular flow at the peak hour

Traduction de «Peak hour traffic » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
peak hour traffic [ rush-hour traffic | peak-hour traffic ]

trafic d'heure de pointe [ trafic de l'heure de pointe ]


peak hour traffic volume | vehicular flow at the peak hour

débit de l'heure de pointe








rush hour | peak period | peak hour | peak traffic period

heure de pointe | heure d'affluence | période de pointe | pointe


bouncing busy hour | busy hour | peak busy hour | peak hour | post selected busy hour

heure de pointe


typical peak hour passengers [ typical peak hour throughput of passengers | planning peak hour passengers ]

trafic de passagers de l'heure de pointe type [ écoulement des passagers à l'heure de pointe type ]


peak period traffic [ peak load traffic ]

trafic de pointe


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
(cb) support the open nature of the internet by ensuring that blocking of lawful services on telecommunications networks funded via this Regulation is prohibited, while allowing for reasonable traffic management at time of network congestion at peak hours, respecting the minimum quality of service requirements stipulated in Article 22(3) of Directive 2002/22/EC of the European Parliament and of the Council of 7 March 2002 on universal service and users' rights relating to electronic communicat ...[+++]

c ter) contribuent au caractère ouvert de l'internet en garantissant l'interdiction du blocage de services légaux sur les réseaux de télécommunication financés au titre du présent règlement, tout en permettant une gestion raisonnable du trafic lorsque le réseau est encombré aux heures de pointe, et en respectant les exigences minimales en matière de qualité de service prévues à l'article 22, paragraphe 3, de la directive 2002/22/CE du Parlement européen et du Conseil du 7 mars 2002 concernant le service universel et les droits des uti ...[+++]


We advocate better, more efficient processes, including a 24 hours a day, 7 days a week approach to the flow of goods and services to reduce congestion at peak demand times; increased use of technology, including investment by the transportation industries in compliance-based technology systems; increased cooperation and diligence to deter and detect smuggling through legitimate businesses by suppliers, customers, and employees of those businesses; adequate staffing and equipment levels to ensure proper screening of ...[+++]

Nous préconisons l'adoption de procédures améliorées et plus efficaces, y compris l'ouverture des postes frontière 24 heures sur 24, 7 jours sur 7, pour faciliter le flux des biens et services qui franchissent la frontière et, partant, réduire la congestion aux heures de pointe; une utilisation accrue de la technologie, y compris au moyen d'investissements par les industries du transport dans l'acquisition de systèmes informatisés de vérification de la conformité; une coopération et une vigilance accrues pour prévenir et détecter la contrebande susceptible de se pratiquer par l'entremise d'entreprises légitimes et par le fait de fourni ...[+++]


There is one issue that continues to bother me, which is, if you have variable charging for peak hours, how do you tackle traffic jams if you do not treat all those responsible for causing them in the same way?

Un point continue de me perturber: si l’on a une taxation variable en fonction des heures de pointe, comment fait-on pour remédier aux embouteillages si l’on ne traite pas de la même manière tous ceux qui en sont responsables?


Flexibility helps reduce congestion during peak hours, while also reducing the majority of harmful emissions from traffic.

La flexibilité contribue à réduire la congestion lors des heures de pointe, tout en réduisant la majorité des émissions nocives dues au trafic.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
(Return tabled) Question No. 64 Mrs. Alexandra Mendes: With regard to the $212 million dedicated to the Champlain Bridge, in the Montreal region, in Budget 2009: (a) does the government have a long term plan to spend the money, (i) if so, what is the full breakdown per year for the dispersal of funding and to what projects on the bridge they are being spent with a timeline for completion, (ii) if no, does the government intend to consult with local municipalities being directly affected by the deteriorating condition and safety concerns of the bridge while developing a comprehensive rehabilitation plan; (b) is the money slated to extend the life expectancy of the bridge and, if so, by how long; (c) will the money be spent on structural re ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 64 Mme Alexandra Mendes: En ce qui concerne les 212 millions de dollars prévus dans le Budget 2009 pour la réfection du pont Champlain, dans la région de Montréal: a) le gouvernement a-t-il préparé un plan à long terme sur la façon dont l’argent sera dépensé, (i) si oui, quelle est la ventilation détaillée par année du décaissement des fonds et la liste des travaux auxquels ils seront consacrés, ainsi que les échéanciers, (ii) si non, le gouvernement a-t-il l’intention de consulter les municipalités ...[+++]


The classification of roads and the definition of time periods shall be based on objective criteria related to the level of exposure of the roads and their vicinities to congestion and pollution such as population density, the yearly number of pollution peaks measured in accordance with Directive 96/62/EC, the average daily and hourly traffic and the level of service (percentage of the day or the year when road usage is close to or above capacity, average delays and/or queues lengths).

La classification des routes et la définition des périodes de temps reposent sur des critères objectifs en rapport avec le niveau d'exposition des routes et de leurs abords à la congestion et à la pollution, par exemple la densité de la population, la fréquence des pics de pollution sur une année, mesurée conformément à la directive 96/62/CE, le trafic horaire et journalier moyen et le niveau de service (fraction de la journée ou de l'année pendant laquelle l'axe routier est utilisé à pleine capacité ou au-delà de sa capacité, retards moyens et/ou longueur des files).


The classification of roads and the definition of time periods shall be based on objective criteria related to the level of exposure of the roads and their vicinities to congestion and pollution such as population density, the yearly number of pollution peaks measured in accordance with Directive 96/62/EC, the average daily and hourly traffic and the level of service (percentage of the day or the year when road usage is close to or above capacity, average delays and/or queues lengths).

La classification des routes et la définition des périodes de temps reposent sur des critères objectifs en rapport avec le niveau d'exposition des routes et de leurs abords à la congestion et à la pollution, par exemple la densité de la population, la fréquence des pics de pollution sur une année, mesurée conformément à la directive 96/62/CE, le trafic horaire et journalier moyen et le niveau de service (fraction de la journée ou de l'année pendant laquelle l'axe routier est utilisé à pleine capacité ou au-delà de sa capacité, retards moyens et/ou longueur des files).


greater scope for varying tolls on the basis of environmental criteria (to encourage the use of cleaner vehicles) and time of day (to discourage traffic during peak hours and thus reduce jams).

possibilité accrue de différencier les péages en tenant compte de critères environnementaux (pour encourager l'utilisation des véhicules plus propres) et de la période de la journée (pour décourager la circulation pendant les heures de pointe et réduire ainsi les embouteillages).


Timetable of work Start : 1 January 1993 Completion : 31 December 1994. Findings of the economic analysis The analysis was based on the assumption that there has been no decline in current traffic flows (with reference to peak traffic times throughout the year) and that there will be none in the future (in view of the expected increase in the number of vehicles and hours of stop-go traffic).

Calendrier des travaux Date de début des travaux: 1.1.93 Date d'achèvement des travaux: 31.12.94 Résultats de l'analyse économique L'analyse a été effectuée à partir de l'hypothèse selon laquelle la circulation sur la route actuelle n'est nullement ralentie (si l'on se réfère aux heures de grand trafic sur l'ensemble de l'année) et ne le sera pas (si l'on se réfère à l'accroissement prévu du trafic et du nombre d'heures d'embouteillage).


Providing peak-hour trains was considered to be cheaper than building an additional freeway, which was not required for the normal traffic for the rest of the day.

On a jugé qu'il revenait moins cher de prévoir des trains aux heures de pointe que de construire des autoroutes supplémentaires qui n'étaient pas nécessaires pour la circulation normale pendant le reste de la journée.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Peak hour traffic' ->

Date index: 2023-07-09
w