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Authorized signature of the secured party
CATSA Act
COMSEC authority
CSA
Canadian Air Transport Security Authority Act
Canadian Securities Administrators
Canadian securities regulatory authorities
Collaborate with security authorities
Communications security authority
Liaise with security authorities
Liaise with security authority
NSA
National security authority
Position Security Authorization
Securities board
Securities commission
Securities department
Securities regulatory authority
Security authority
Social security authority
Work together with security authorities

Traduction de «Position Security Authorization » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Position Security Authorization

Autorisation de sécurité du poste


collaborate with security authorities | liaise with security authority | liaise with security authorities | work together with security authorities

entrer en contact avec des forces de l’ordre


communications security authority [ COMSEC authority ]

responsable de la sécurité des communications [ responsable de la SECOM | responsable de la COMSEC | autorité COMSEC ]


An Act to establish the Canadian Air Transport Security Authority [ Canadian Air Transport Security Authority Act | CATSA Act ]

Loi créant l'Administration canadienne de la sûreté du transport aérien [ Loi sur l'Administration canadienne de la sûreté du transport aérien | Loi sur l'ACSTA ]


social security authority

administration de sécurité sociale


national security authority | NSA [Abbr.]

autorité nationale de sécurité | ANS [Abbr.]




securities commission | securities board | securities department | securities regulatory authority

commission des valeurs mobilières


Canadian Securities Administrators | Canadian securities regulatory authorities | CSA

Autorités canadiennes en valeurs mobilières | ACVM


authorized signature of the secured party

signature autorisée d'un créancier garanti
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
3. Welcomes the positive role and necessary support that the EU wishes to provide in facilitating the resolution of the Israeli-Palestinian conflict and the larger Israeli-Arab conflict through peaceful and constructive means, which serve the EU’s interests of security, stability and prosperity in the Middle East; calls on the EU to devise a positive incentives package for both the Palestinians and the Israelis, to be implemented by all parties, including regional actors such as the League of Arab States, at the start of the negotiat ...[+++]

3. se félicite du rôle positif et du soutien nécessaire que l’Union souhaite assumer pour faciliter la résolution du conflit israélo-palestinien et du conflit israélo-arabe au sens plus large, de manière pacifique et constructive, conformément aux intérêts de l’Union en matière de sécurité, de stabilité et de prospérité au Moyen-Orient; invite l’Union à mettre au point un ensemble de mesures d’incitation positives pour les Palestiniens et les Israéliens, qui doit être mis en œuvre par toutes les parties, y compris les acteurs régiona ...[+++]


National experts seconded to the GSC for a position requiring an EU PSC shall present a valid national PSC for access to EUCI to the GSC Security Authority prior to taking up their assignment.

Les experts nationaux détachés auprès du SGC pour occuper un poste nécessitant une HSP de l'UE doivent présenter à l'autorité de sécurité du SGC avant de prendre leurs fonctions une HSP nationale valable leur donnant accès aux ICUE.


In order to guarantee the fulfilment of the obligations laid down in this Regulation, Member States' institutions responsible for the collection of the data may need access to administrative data sources such as registers held by tax and social security authorities, central banks, other public institutions, and other data bases containing information on cross-border transactions and positions, wherever such data are necessary for the production of Community statistics.

Afin de garantir l'exécution des obligations établies par le présent règlement, les institutions des États membres responsables de la collecte des données peuvent avoir besoin d'accéder à des sources de données administratives, comme les répertoires tenus par les autorités fiscales et de sécurité sociale, les banques centrales, d'autres institutions publiques, ainsi qu'à d'autres bases de données contenant des informations sur les opérations et les positions transfrontalières, dans la mesure où ces données sont requises pour la produc ...[+++]


According to the Council’s position, all authorities that enter data in the SIS II system should also have access to that system. This would ensure full and indispensable cooperation between all authorities involved in the protection of the area of freedom, security and justice.

Suivant la position du Conseil, toutes les autorités qui introduisent des données dans le système SIS II devraient également y avoir accès, ce qui garantirait une coopération totale et indispensable entre toutes les autorités impliquées dans la protection de l’espace de liberté, de sécurité et de justice.


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According to the Council’s position, all authorities that enter data in the SIS II system should also have access to that system. This would ensure full and indispensable cooperation between all authorities involved in the protection of the area of freedom, security and justice.

Suivant la position du Conseil, toutes les autorités qui introduisent des données dans le système SIS II devraient également y avoir accès, ce qui garantirait une coopération totale et indispensable entre toutes les autorités impliquées dans la protection de l’espace de liberté, de sécurité et de justice.


(13) In order to guarantee the fulfilment of the obligations laid down in this Regulation, Member States' institutions responsible for the collection of the data may need access to administrative data sources such as registers held by tax and social security authorities, central banks, other public institutions, and other data bases containing information on cross-border transactions and positions, wherever such data are necessary for the production of Community statistics.

(13) Afin de garantir l'exécution des obligations établies par le présent règlement, les institutions des États membres responsables de la collecte des données peuvent avoir besoin d'accéder à des sources de données administratives, comme les répertoires tenus par les autorités fiscales et de sécurité sociale, les banques centrales, d'autres institutions publiques ainsi qu'à d'autres bases de données contenant des informations sur les opérations et les positions transfrontalières, dans la mesure où ces données sont requises pour la pr ...[+++]


(13) In order to guarantee the fulfilment of the obligations laid down in this Regulation, Member States' institutions responsible for the collection of the data may need access to administrative data sources such as registers held by tax and social security authorities, central banks, other public institutions, and other data bases containing information on cross-border transactions and positions, wherever such data are necessary for the production of Community statistics.

(13) Afin de garantir l'exécution des obligations établies par le présent règlement, les institutions des États membres responsables de la collecte des données peuvent avoir besoin d'accéder à des sources de données administratives, comme les répertoires tenus par les autorités fiscales et de sécurité sociale, les banques centrales, d'autres institutions publiques ainsi qu'à d'autres bases de données contenant des informations sur les opérations et les positions transfrontalières, dans la mesure où ces données sont requises pour la pr ...[+++]


In calculating the net position the competent authorities shall allow positions in derivative instruments to be treated, as laid down in points 4 to 7, as positions in the underlying (or notional) security or securities.

Pour le calcul de la position nette, les autorités compétentes admettent que les positions en instruments dérivés soient traitées, selon les modalités précisées aux points 4 à 7, comme des positions dans le ou les titres sous-jacents (ou notionnels).


(e) "Authorisation" means a decision by the President of the Commission to grant an individual access to EUCI up to a specific level, on the basis of a positive result of a security screening (vetting), carried out by a National Security Authority under national law.

e) "autorisation" une décision par laquelle le président de la Commission permet à un individu d'accéder à des informations classifiées de l'UE jusqu'à un niveau donné, sur la base du résultat positif d'une enquête de sécurité (procédure d'habilitation) effectuée par une autorité nationale de sécurité conforme au droit national;


(49) However, by letter dated 24 June 1998 the Spanish authorities stated that their position did not contradict the view of the complainant that deferment of debt is a discretionary government measure adopted after examination of each individual case; but while they accept that Article 20 of the General Social Security Law uses the word "podran" (may) when referring to the authority's power to grant a deferment of payment of social security debts, only by an absolutely literal interpretation could the authority be said in the Spanis ...[+++]

(49) Toutefois, par lettre datée du 24 juin 1998, les autorités espagnoles ont déclaré que leur position ne contredisait pas la thèse du plaignant selon laquelle le report de la dette est une mesure discrétionnaire du gouvernement adoptée après examen de chaque cas; mais, tout en reconnaissant que l'article 20 de la loi relative au régime général de la sécurité sociale emploie le terme "podrán" (peuvent) en parlant du pouvoir des autorités d'accorder un report de paiement ...[+++]


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