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Annual Report of the Executive Board
Corporate position
Executive job
Executive position
Executive post
Federal Policy on Post-Secondary Education
Management job
Management level position
Management position
Managerial position
Managerial post
Post report
Posting Execution Report
Report of the Executive Board
Senior management post

Traduction de «Posting Execution Report » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Posting Execution Report

Rapport sur l'exécution de report


executive post | senior management post

poste de direction | poste d'encadrement supérieur


executive position | executive job | executive post | managerial position | managerial post | management position | management level position

poste de cadre | poste de direction | poste d'encadrement | poste de gestion


Annual Report of the Executive Board

Rapport annuel du Conseil d'administration


report of the Executive Board

rapport du conseil d'administration


Report of the Standing Senate Committee on National Finance: Federal Policy on Post-Secondary Education [ Report of the Standing Senate Committee on National Finance | Federal Policy on Post-Secondary Education ]

Rapport du Comité sénatorial permanent des finances nationales: la politique fédérale en matière d'enseignement postsecondaire [ Rapport du Comité sénatorial permanent des finances nationales | La politique fédérale en matière d'enseignement postsecondaire ]


executive position [ management job | executive job | management position | executive post | managerial position | corporate position ]

poste de direction [ poste de cadre | poste de gestion | poste de gestionnaire ]


report of the Executive Board

rapport du Conseil d'administration


post report

brochure sur les conditions de vie au lieu d'affectation
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Mr. Myron Thompson (Wild Rose, Ref.): Mr. Speaker, last week in the National Post it was reported that the Pedahbun Lodge in Toronto, a government funded addiction treatment centre for natives, had spent money on paying off the executive director's parking tickets, hiring her family, and flying staff to California.

M. Myron Thompson (Wild Rose, Réf.): Monsieur le Président, la semaine dernière, dans le National Post, on a rapporté que le Pedahbun Lodge de Toronto, un centre de traitement des toxicomanes autochtones financé par le gouvernement, s'est servi des fonds du centre pour payer les contraventions de stationnement de la directrice administrative, embaucher des membres de sa famille et faire transporter des membres du personnel par avion en Californie.


16. Emphasises the fact that the Executive Director's declaration of assurance was issued in February 2012 without reservation despite the lack of information on the effectiveness of the ex-post audit strategy, which is the key control for operational expenditure; notes that according to the Statutes and Financial Rules of the Joint Undertaking the Executive Director is required to draw up an annual activity report including a declaration of assurance stating that the ...[+++]

16. souligne que la déclaration d'assurance du directeur exécutif a été publiée en février 2012 et ne comportait aucune réserve, malgré l'absence d'informations sur l'efficacité de la stratégie d'audit ex post, qui constitue le principal moyen de contrôle des dépenses opérationnelles; relève que, conformément aux dispositions des statuts et de la réglementation financière de l'entreprise commune, le directeur exécutif est tenu d'établir un rapport d'activit ...[+++]


16. Emphasises the fact that the Executive Director's declaration of assurance was issued in February 2012 without reservation, despite the lack of information on the effectiveness of the ex post audit strategy, which is the key control for operational expenditure; notes that according to the Statutes and Financial Rules of the Joint Undertaking the Executive Director is required to draw up an annual activity report including a declara ...[+++]

16. souligne que la déclaration d'assurance du directeur exécutif a été publiée en février 2012 et ne comportait aucune réserve, malgré l'absence d'informations sur l'efficacité de la stratégie d'audit ex post, qui constitue le principal moyen de contrôle des dépenses opérationnelles; relève que, conformément aux dispositions des statuts et de la réglementation financière de l'entreprise commune, le directeur exécutif est tenu d'établir un rapport d'activit ...[+++]


360. Notes that, according to the Court’s report, the recruitment practice in the executive agencies is to hire at lower grades for temporary posts, and to require contract staff to have more years of experience, than is the case as regards contract staff with similar tasks in the Commission; notes that this might reduce the attractiveness of the job positions, despite the offer of renewable contracts in contrast to the maximum co ...[+++]

360. constate que d'après le rapport de la Cour les pratiques des agences exécutives en matière de recrutement consistent à engager aux échelons inférieurs sur des postes temporaires et à exiger des agents contractuels qu'ils comptent un grand nombre d'années d'expérience, ce qui ne se fait pas dans le cas des agents contractuels recrutés à la Commission pour des fonctions comparables; constate que cela pourrait réduire l'attrait ...[+++]


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362. Notes that, according to the Court's report, the recruitment practice in the executive agencies is to hire at lower grades for temporary posts, and to require contract staff to have more years of experience, than is the case as regards contract staff with similar tasks in the Commission; notes that this might reduce the attractiveness of the job positions, despite the offer of renewable contracts in contrast to the maximum co ...[+++]

362. constate que d'après le rapport de la Cour des comptes, les pratiques des agences exécutives en matière de recrutement consistent à engager aux échelons inférieurs sur des postes temporaires et à exiger des agents contractuels qu'ils comptent un grand nombre d'années d'expérience, ce qui ne se fait pas dans le cas des agents contractuels recrutés à la Commission pour des fonctions comparables; constate que cela pourrait rédui ...[+++]


18. Considers that the monetary policy dialogue between Parliament and the ECB has been a success, and one which should be built on further; emphasises that the ex-post accountability of the ECB is of primordial importance for confidence, and hence stability, on the financial markets; considers that it is important for the unity of the ECB's Executive Board and Governing Council to continue to be confident in their public presentation; supports a targeted information policy on the part of the ECB towards Parliament, the Council, th ...[+++]

18. est d'avis que le dialogue en matière de politique monétaire entre le Parlement et la BCE a porté ses fruits et doit ouvrir la voie à d'autres avancées; souligne que la responsabilité ex post de la BCE revêt une importance primordiale pour la confiance et, partant, la stabilité des marchés financiers; juge important, pour l'unité du directoire et du conseil des gouverneurs de la BCE, de continuer à inspirer la confiance dans leur communication extérieure; est favorable à une politique d'information ciblée de la BCE à l'adresse du Parlement, du Conseil, de la Commission et de l'Eurogroupe; déplore la timidité de l'engagement démon ...[+++]


conduct of business requirements for firms, e.g. their obligation to divide their clients into different categories ("eligible counterparties", "professional" and "retail"), their obligations towards each category of client, their obligation to assess whether the products and services which they provide are "suitable" or "appropriate" for their client and their obligation to secure "best execution" for their clients (i.e. the best possible result with the emphasis on best price for retail investors). organisational requirements for firms and markets, e.g. compliance, risk management and internal audit functions that operate independently ...[+++]

Les règles de conduite professionnelle des entreprises d’investissement. Elles les obligent notamment à répartir leurs clients en différentes catégories («contreparties éligibles», clients «professionnels» et «de détail»), précisent leurs obligations envers chaque catégorie de clients, leur imposent d’évaluer l’«adéquation» et le «caractère approprié» des produits et services qu’elles offrent à un client particulier et de garantir une «meilleure exécution» à leurs clients (c'est-à-dire obtenir le meilleur résultat possible pour eux, l’accent ...[+++]


In a subsequent article(4) that appeared in the National Post, Mr. Keyserlingk is quoted as saying that because the proposed PSIC office will not be reporting directly to Parliament but instead to a Minister, its independence will be compromised. “The commission is not established as an agency of Parliament but essentially as an office within the executive of government and that means it also does not have [the] investigative power that normally goes along with a legislatively established body,” he said.

Dans un article(4) paru ultérieurement dans le National Post, M. Keyserlingk aurait dit que puisque le CIFP proposé ne relèverait pas directement du Parlement mais d’un ministre, son indépendance serait compromise : « Le commissariat n’est pas établi en tant qu’agence du Parlement mais essentiellement en tant que charge au sein de l’exécutif, ce qui signifie qu’il n’aura pas les pouvoirs d’enquête habituellement conférés à un organisme constitué sous le régime d’une loi».


According to your 2001-2002 report, 30% of executives at Canada Post Corporation did not meet that obligation by March 31.

Selon votre rapport de 2001-2002, il y a 30 p. 100 des cadres à la Société canadienne des postes qui ne respectaient pas, le 31 mars, cette obligation.


Mr. Georges Clermont (President and Chief Executive Officer, Canada Post Corporation): Well, Mr. Minister, you know more about it than I do, but I can only repeat what I said last time. The annual report, which was published last year, has three indications of the annual cost study.

M. Georges Clermont (président-directeur général, Société canadienne des postes): Eh bien, monsieur le ministre, vous en savez plus que moi, mais je ne peux que répéter ce que j'ai dit la dernière fois: le rapport annuel, publié l'an dernier, mentionne trois fois l'étude sur le coût annuel.




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Date index: 2024-02-21
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