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Accelerator factor
Factor V
Factor of proportionality
Labile factor
Owren factor
PMR
Plasma accelerator globulin
Plasma labile factor
Plasma prothrombins conversion factor
Principle of proportionality
Principle of proportionality
Proaccelerin
Proportionality factor
Proportionality principle
Proportionality principle
Proportionate mortality
Proportionate mortality rate
Proportionate mortality ratio
Proportionately reduce
Prothrombin accelerator
RPA factor
RPB factor
Reduce proportionately
Remaining principal amount factor
Remaining principal balance factor

Vertaling van "Proportionality factor " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


factor of proportionality | proportionality factor

facteur de proportionnalité


factor of proportionality [ proportionality factor ]

facteur de proportionnalité


proportionate mortality ratio | PMR | proportionate mortality | proportionate mortality rate

part de la mortalité due à une cause donnée | mortalité proportionnelle | taux de mortalité proportionnel


proportionate mortality ratio [ PMR | proportionate mortality | proportionate mortality rate ]

part de la mortalité due à une case donnée [ mortalité proportionnelle ]


principle of proportionality | proportionality principle

principe de proportionnalité


reduce proportionately [ proportionately reduce ]

réduire proportionnellement [ réduire au prorata ]


principle of proportionality (1) | proportionality principle (2)

principe de la proportionnalité (1) | principe de proportionnalité (2)


factor V | proaccelerin | accelerator factor | Owren factor | labile factor | plasma accelerator globulin | plasma labile factor | plasma prothrombins conversion factor | prothrombin accelerator

facteur V | proaccélérine | accélérine | facteur labile | facteur accélérateur | facteur d'Owren


remaining principal amount factor | RPA factor | RPB factor | remaining principal balance factor

indice du principal restant
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
3. If, in the course of the financial year, additional appropriations are provided on the budget lines with EFTA State participation without the EFTA States being able, during that year, to adjust their contributions accordingly in order to comply with the ‘proportionality factor’ provided for in Article 82 of the EEA Agreement, the Commission may, as a provisional and exceptional measure, use its cash resources to pre-finance the share of the EFTA States.

3. Si, au cours de l’exercice, les crédits de lignes budgétaires auxquelles les États AELE participent sont renforcés sans que les États AELE puissent, pendant l’exercice en question, adapter en conséquence leur contribution afin de respecter le «facteur de proportionnalité» prévu à l’article 82 de l’accord EEE, la Commission peut assurer, à titre provisoire et exceptionnel sur la base des moyens de trésorerie, le préfinancement de la quote-part des États AELE.


This, then, should ensure, if the proportionality factor is taken into consideration, that the needs of local communities and non-aboriginal fishermen are taken into consideration when the treaties are being negotiated.

Si l'on tient effectivement compte du facteur de la proportionnalité, cela impliquerait que l'on tient également compte des besoins des collectivités locales et des pêcheurs non autochtones lorsque l'on négocie les traités.


calculated on the basis of the proportionality factor obtained by the ratio between Switzerland's gross domestic product and the sum of the gross domestic products of EU countries

Le calcul sera effectué sur la base du facteur de proportionnalité, obtenu à partir du rapport entre le PIB de la Suisse et la somme des PIB des pays de l’Union européenne.


3. If, in the course of the financial year, additional appropriations are provided on the budget lines with EFTA State participation without the EFTA States being able, during that year, to adjust their contributions accordingly in order to comply with the ‘proportionality factor’ provided for in Article 82 of the EEA Agreement, the Commission may, as a provisional and exceptional measure, use its cash resources to pre-finance the share of the EFTA States.

3. Si, au cours de l’exercice, les crédits de lignes budgétaires auxquelles les États AELE participent sont renforcés sans que les États AELE puissent, pendant l’exercice en question, adapter en conséquence leur contribution afin de respecter le «facteur de proportionnalité» prévu à l’article 82 de l’accord EEE, la Commission peut assurer, à titre provisoire et exceptionnel sur la base des moyens de trésorerie, le préfinancement de la quote-part des États AELE.


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We are used to dealing with these sorts of checklists or factors in our case law, but there is always a risk that some factors will be given more importance than the others by their inclusion, especially when we see that these factors are really just examples or ways of contextualizing proportionality and necessity.

Nous utilisons régulièrement ce genre de listes de contrôle ou de facteurs dans la jurisprudence, mais il y a toujours le risque que certains facteurs se voient attribuer une influence plus grande que d'autres, du fait qu'ils sont inclus dans la liste, en particulier lorsque nous savons que ces facteurs sont simplement des exemples ou des façons de replacer dans un contexte les principes de la proportionnalité et de la nécessité.


It would be our recommendation that instead of providing a checklist that may cause some mischief in specific fact scenarios, where some of those factors will not apply, that the proportionality and necessity requirement should be built right into the initial test, that proposed paragraph 34(c), instead of saying ``reasonable in the circumstances,'' that the act be believed to be reasonably necessary and that there is a belief of proportionality.

Nous proposons qu'au lieu de fournir une liste de contrôle qui risque d'entraîner des résultats injustes dans certaines situations de fait, dans lesquelles certains de ces facteurs ne s'appliqueront pas, il serait bon d'introduire les principes de la proportionnalité et de la nécessité dans le critère initial, et que le projet de l'alinéa 34c), au lieu de se lire « raisonnable dans les circonstances », énonce que l'acte doit être jugé raisonnablement nécessaire et proportionné.


As regards the right to respect for family life, enshrined in Article 7 of the Charter and in Article 8 of the Convention, the Handbook refers to ECtHR case law[8] which sets out the factors to be taken into account in relation to marriages of convenience with a view to assessing whether a decision restricting the right to enter and reside may be considered necessary in a democratic society and proportionate to the legitimate aim pursued, so that it does not interfere with the right to family life.

En ce qui concerne le droit au respect de la vie familiale, inscrit à l'article 7 de la charte et à l'article 8 de la convention, le manuel cite la jurisprudence de la CEDH[8] qui définit les facteurs à prendre en compte pour les mariages de complaisance, en vue d'apprécier si une décision interdisant l'entrée et le séjour sur le territoire peut être considérée comme nécessaire dans une société démocratique et comme proportionnée au but légitime poursuivi, de sorte qu'elle ne porte pas atteinte au droit au respect de la vie familiale.


Factors on this list include: whether any party had a weapon; the nature of the threat the person was facing; whether the individuals involved had a pre-existing relationship, especially if it is a relationship that involved violence or threats; and the proportionality between the threat and the response will be a critical factor in determining whether under the circumstances the defence was reasonable.

La liste comprend entre autres les facteurs suivants: la question de savoir si l’une des parties était armée, la nature de la menace et l’historique des rapports entre les parties en cause, notamment s’il y avait déjà eu de la violence et des menaces. En outre, la proportionnalité de la réaction de la personne à la menace sera un facteur important pour déterminer si la personne a agi de façon raisonnable dans les circonstances.


2. When national regulatory authorities are considering whether to impose the obligations referred in paragraph 1, and in particular when assessing whether such obligations would be proportionate to the objectives set out in Article 8 of Directive 2002/21/EC (Framework Directive), they shall take account in particular of the following factors:

2. Lorsqu'elles examinent s'il y a lieu d'imposer les obligations visées au paragraphe 1, et en particulier lorsqu'elles évaluent si ces obligations seraient proportionnées aux objectifs énoncés à l'article 8 de la directive 2002/21/CE (directive "cadre"), les autorités réglementaires nationales prennent notamment en considération les éléments suivants:


2. Measures adopted on the basis of paragraph 1 shall be proportionate and no more restrictive of trade than is required to achieve the high level of health protection chosen in the Community, regard being had to technical and economic feasibility and other factors regarded as legitimate in the matter under consideration.

2. Les mesures adoptées en application du paragraphe 1 sont proportionnées et n'imposent pas plus de restrictions au commerce qu'il n'est nécessaire pour obtenir le niveau élevé de protection de la santé choisi par la Communauté, en tenant compte des possibilités techniques et économiques et des autres facteurs jugés légitimes en fonction des circonstances en question.


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