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Public accounting firm
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Vertaling van "Public accounting firm " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


accounting firm [ accounting practice | public accounting firm ]

cabinet comptable [ cabinet d'expertise comptable | cabinet d'expert-comptable | cabinet d'experts-comptables | fiduciaire | firme comptable ]


accounting firm | accounting practice | public accounting firm

cabinet comptable | fiduciaire | cabinet d'experts-comptables | cabinet d'expertise comptable | cabinet d'expert-comptable


Associated Accounting Firms International [ AAFI | Association of Regional CPA Firms ]

Associated Accounting Firms International [ AAFI | Association of Regional CPA Firms ]


accountant | auditor | C.A. | certified public accountant | Chartered Accountant | outside accountant | public accountant | qualified accountant | registered accountant | certified accountant [Abbr.] | fellow chartered accountant [Abbr.]

expert comptable | expert-comptable


advances and loans to public corporations | advances on current account and loans to public law organizations | advances to public authorities | current account advances and loans to public corporations | current account credits and loans to public authorities | current loans and advances to public authorities

crédits en comptes courants et prêts à des collectivités de droit public


public accounting [ public service accounting ]

comptabilité publique


short distance carriage of goods by firms on own account

transport sur courte distance pour compte propre


licensed public accountant | public accountant

comptable public agréé | comptable public


public accountant | accountant | professional accountant

expert-comptable | professionnel comptable
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
P. whereas the legislator and often insufficiently resourced tax administrations cannot anticipate, but only react, sometimes with great delay, to the innovative tax avoidance schemes which are designed and promoted by some tax advisers, in particular from very large accountancy firms, by lawyers and by intermediary companies; whereas, in particular, experience shows that EU bodies which should prevent the introduction of new harmful tax measures (such as the Code of Conduct Group set up by Member States in 1998 or the Commission, as guardian of the Treaties) have proved incapable of countering ...[+++]

P. considérant que les législateurs et les administrations fiscales, souvent dotées de ressources insuffisantes, ne peuvent pas agir par anticipation, mais seulement répondre, parfois avec un retard considérable, aux stratagèmes d'évasion fiscale innovants qui sont conçus et promus par certains conseillers fiscaux, notamment employés par de grands cabinets d'expertise comptable, certains avocats fiscalistes et certaines sociétés intermédiaires; qu'en particulier, l'expérience montre que les organes de l'Union qui devraient empêcher l'introduction de mesures fiscales dommageables (tels que le groupe "Code de conduite" établi par les États membres en 1998 ou la Commission en sa qualité de gardienne des traités) se sont avérés incapables de ...[+++]


P. whereas the legislator and often insufficiently resourced tax administrations cannot anticipate, but only react, sometimes with great delay, to the innovative tax avoidance schemes which are designed and promoted by some tax advisers, in particular from very large accountancy firms, by lawyers and by intermediary companies; whereas, in particular, experience shows that EU bodies which should prevent the introduction of new harmful tax measures (such as the Code of Conduct Group set up by Member States in 1998 or the Commission, as guardian of the Treaties) have proved incapable of countering ...[+++]

P. considérant que les législateurs et les administrations fiscales, souvent dotées de ressources insuffisantes, ne peuvent pas agir par anticipation, mais seulement répondre, parfois avec un retard considérable, aux stratagèmes d'évasion fiscale innovants qui sont conçus et promus par certains conseillers fiscaux, notamment employés par de grands cabinets d'expertise comptable, certains avocats fiscalistes et certaines sociétés intermédiaires; qu'en particulier, l'expérience montre que les organes de l'Union qui devraient empêcher l'introduction de mesures fiscales dommageables (tels que le groupe "Code de conduite" établi par les États membres en 1998 ou la Commission en sa qualité de gardienne des traités) se sont avérés incapables de p ...[+++]


B. whereas issues related to corporate tax base erosion and aggressive tax planning practices have been known and analysed at international level for several decades at least; whereas LuxLeaks brought public and media attention to those issues, disclosing questionable tax practices promoted by accountancy firms in one specific Member State; whereas the Commission’s investigations and the work carried out by Parliament through its special committee have shown that this is not the only case, ...[+++]

B. considérant que les problèmes liés à l'érosion de l'assiette de l'impôt sur les sociétés et aux pratiques de planification fiscale agressive sont connus et étudiés au niveau international au moins depuis des décennies; que LuxLeaks a porté l'attention du public et des médias sur ces questions en dévoilant les pratiques fiscales discutables favorisées par des cabinets d'expertise comptable dans un État membre donné; que les enquêtes menées par la Commission et les travaux réalisés par le Parlement par l'intermédiaire de sa commission spéciale ont démontré qu'il ne s'agissait pas d'un cas isolé mais que la pratique qui consiste à pre ...[+++]


Hon. Paul Martin (Minister of Finance, Lib.): Mr. Speaker, the accounting firms of Coopers & Lybrand as well as Ernst & Young have submitted letters. Letters from both of these firms were tabled in the public accounts committee stating that the procedures followed by the government were procedures followed by the private sector and were well within the judgment capabilities of the government to do.

L'hon. Paul Martin (ministre des Finances, Lib.): Monsieur le Président, deux cabinets d'experts-comptables, Coopers & Lybrand et Ernst & Young ont présenté des lettres, qui ont été déposées au Comité des comptes publics, où ils affirment que la méthode comptable appliquée par le gouvernement était aussi appliquée dans le secteur privé et que cette méthode était tout à fait à la portée du gouvernement.


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As have all national accounting firms, Grant Thornton has stated publicly that it is prepared to be inspected at any time and commits to working with the Canadian Public Accountability Board to achieve continuous improvement in the auditing profession.

Comme tous les cabinets nationaux de vérification comptable, Grant Thornton a déclaré publiquement qu'il est prêt à être inspecté à n'importe quel moment et s'engage à travailler en étroite collaboration avec le Conseil canadien de la responsabilité publique pour permettre d'améliorer en permanence les pratiques de la profession de vérification comptable.


Burhan Khan, born in Pakistan, moved to Canada in 1986, an MBA and registered public accountant in business for 20 years, running his BK accounting firm in my riding with a team of five employees, said, “This budget a is a small-business friendly and great for young and eager entrepreneurs to grow their businesses and create jobs for the good of Canada.

Burhan Khan, qui est né au Pakistan, est arrivé au Canada en 1986. Détenteur d’un MBA et expert comptable agréé, en affaires depuis 20 ans, il dirige le cabinet comptable BK, comptant cinq employés.


Each and every year, the statements of the Office of the Auditor General are audited by the public accounting firm of Lévesque Marchand S.E.N.C., a mid-size accounting firm located here in Ottawa.

Chaque année, les états financiers du Bureau du vérificateur général sont vérifiés par le cabinet comptable Lévesque Marchand SENC, un cabinet de taille moyenne situé ici, à Ottawa.


– In yesterday's Financial Times , Arthur Levitt, a former Chairman of the US Securities and Exchange Commission wrote "Investors, public companies, accounting firms, stock markets and regulators around the world today face one of the great challenges for the global financial system's future: how to fashion an enduring system of comparable, uniform and high-quality financial reporting that is accepted just as much in Europe as it is in the US, and in developed countries as in emerging ones.

- (EN) Dans le Financial Times de hier, Arthur Levitt, un ancien président de la commission boursière des États-Unis, écrivait que les investisseurs, les sociétés publiques, les cabinets d'expertise comptable, les bourses et les organes de réglementation du monde entier sont confrontés à l'un des plus grands défis lié au système financier de demain, à savoir comment concevoir un système durable d'information financière qui soit comparable, uniforme, de qualité et accepté aussi bien en Europe qu'aux États-Unis, ainsi que dans les pays développés et émergents.


– In yesterday's Financial Times, Arthur Levitt, a former Chairman of the US Securities and Exchange Commission wrote "Investors, public companies, accounting firms, stock markets and regulators around the world today face one of the great challenges for the global financial system's future: how to fashion an enduring system of comparable, uniform and high-quality financial reporting that is accepted just as much in Europe as it is in the US, and in developed countries as in emerging ones.

- (EN) Dans le Financial Times de hier, Arthur Levitt, un ancien président de la commission boursière des États-Unis, écrivait que les investisseurs, les sociétés publiques, les cabinets d'expertise comptable, les bourses et les organes de réglementation du monde entier sont confrontés à l'un des plus grands défis lié au système financier de demain, à savoir comment concevoir un système durable d'information financière qui soit comparable, uniforme, de qualité et accepté aussi bien en Europe qu'aux États-Unis, ainsi que dans les pays développés et émergents.


The CICA maintains that joint and several liability jeopardizes the long-term survival of the accounting profession, and has implications for the independent audit function, the financial reporting system, the capital markets and the well-being of business and the public generally (35) As the CICA noted, the issue is of particular concern to the major accounting firms (the " Big Six" firms) because they are the primary providers o ...[+++]

Selon l’ICCA, la menace que constitue la responsabilité solidaire pour la survie à long terme de la profession comptable est particulièrement lourde de conséquences pour la vérification externe, le système d’information financière, les marchés de capitaux, ainsi que la santé des entreprises et le bien du public en général (35) Comme l’a fait remarquer l’ICCA, cette question inquiète particulièrement les grands cabinets d’experts-comptables (les «six grands») parce que ce sont eux qui fournissent la plupart des services de vérification aux grandes entreprises et institutions financières.




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Date index: 2022-06-09
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