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Agricultural input supplier
Agro-input supplier
Brake horsepower 2
Explain ideas and expectations to the team
Farm input supplier
Farm supply company
Input
Input VAT charged
Input and output device
Input horsepower
Input quantity
Input supplier
Input value
Input variable
Input-output device
Input-output unit
Multitap
Multitap text input
Pre-process printing input
Prepare printing input
Process printing input
Process printing inputs
Production input material testing
Production input materials checking
Provide collaborators with input to guide their work
Provide input to collaborators to guide their work
Public input
Pump input
Pump input horsepower
Pump power input
Regular text input
Standard text input
Test production input materials
Testing production input materials
VAT charge on inputs
Value added tax charge on inputs

Vertaling van "Public input " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


production input material testing | production input materials checking | test production input materials | testing production input materials

tester des matières premières destinées à la production


prepare printing input | pre-process printing input | process printing input | process printing inputs

traiter une entrée d'impression


input-output unit [ input-output device | input/output device | input/output unit | i/o unit | I/O unit | i/o device | I/O device | input and output device ]

organe d'entrée-sortie [ unité d'entrée-sortie | dispositif d'entrée-sortie | périphérique d'entrée-sortie ]


agricultural input supplier [ agro-input supplier | farm input supplier | farm supply company | input supplier ]

agrofournisseur [ fournisseur d'intrants agricoles | fournisseur d'intrants ]


input variable | input quantity | input value | input

grandeur d'entrée | entrée


pump power input | pump input | pump input horsepower | input horsepower | brake horsepower 2

puissance absorbée


provide collaborators with guiding input for their work | provide collaborators with input to guide their work | explain ideas and expectations to the team | provide input to collaborators to guide their work

discuter avec des collaborateurs pour guider leur travail


input VAT charged | value added tax charge on inputs | VAT charge on inputs

charge de taxe sur la valeur ajoutée en amont | charge de TVA en amont


standard text input | regular text input | multitap text input | multitap

saisie de texte normale | saisie de texte traditionnelle | saisie de texte habituelle | saisie de texte standard | entrée de texte normale | entrée de texte traditionnelle | entrée de texte habituelle | entrée de texte standard
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
(b) establish measures to monitor input data, including monitoring the input data before publication of the benchmark and validating the input data after publication in order to identify errors and anomalies.

(b) prend des mesures pour le contrôle des données sous-jacentes. Ces mesures comprennent un contrôle des données avant la publication de l'indice de référence et une validation des données après la publication de l'indice, afin de relever les erreurs et les anomalies.


(b) establish measures to monitor input data, including monitoring the input data before publication of the benchmark and validating the input data after publication in order to identify errors and anomalies.

(b) prend des mesures pour le contrôle des données sous-jacentes. Ces mesures comprennent un contrôle des données avant la publication de l'indice de référence et une validation des données après la publication de l'indice, afin de relever les erreurs et les anomalies.


1. An administrator shall publish the relevant methodology used to determine the index, together with, in the case of non-objective benchmarks, the input data used, immediately after publication of the benchmark except where publication would (i) have serious adverse consequences for the contributors or (ii) adversely affect the reliability or integrity of the benchmark or (iii) where the input data correspond to regulated data as defined in Article 3(1)(11).

1. Tout administrateur publie la méthode pertinente utilisée pour établir l'indice de même que, pour les indices de référence non objectifs, les données sous-jacentes utilisées immédiatement après la publication de l'indice de référence, sauf dans le cas où (i) cette publication aurait des conséquences négatives importantes pour les contributeurs, (ii) nuirait à la fiabilité ou à l'intégrité de l'indice de référence ou (iii) les données sous-jacentes correspondraient à des données réglementées au sens de l'article 3, paragraphe 1, point 11.


There needs to be professional input, not only physician input but nursing input, going from what we need, and translating those guidelines from public health to what is applicable in a person's clinic.

Il faut consulter les professionnels de la santé, non seulement les médecins, mais également le personnel infirmier, pour définir les besoins, déterminer si les lignes directrices en santé publique peuvent être mises en application dans une clinique.


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(Return tabled) Question No. 452 Mr. Matthew Kellway: With regard to suppliers of garments and textiles that are manufactured outside Canada, in whole or in part, and which have been contracted by any agency or department of the government: (a) what is the process by which Public Works and Government Services Canada (PWGSC) may ask suppliers for evidence of compliance with local labour laws; (b) on how many occasions has PWGSC asked suppliers for evidence of compliance with local labour laws; (c) if PWGSC has ever requested evidence of supplier compliance with local labour laws, (i) which office within PWGSC initiated these requests an ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 452 M. Matthew Kellway: En ce qui concerne les vêtements et les textiles fabriqués en tout ou en partie à l’étranger achetés par les ministères et les organismes fédéraux: a) de quelle façon Travaux publics et Services gouvernementaux Canada (TPSGC) peut-il demander aux fournisseurs des preuves de conformité au code du travail local; b) combien de fois TPSGC a-t-il demandé aux fournisseurs des preuves de conformité au code du travail local; c) s’il arrive que TPSGC demande aux fournisseurs des preuves de conformité au code du travail local, (i) quel bureau au sein de TPSGC fait la demande et en vertu ...[+++]


19. Emphasises that the poorest people in developing countries, being heavily reliant on public services, are hurt disproportionally by petty corruption, including so-called ‘quiet corruption’ whereby public officials fail to deliver services or inputs that have been paid for by the government (as in the cases of absentee teachers in public schools or absentee doctors in primary clinics);

19. souligne que les populations les plus pauvres des pays en développement, qui dépendent fortement des services publics, subissent de manière disproportionnée les effets de la petite corruption, y compris de la «corruption discrète» lorsque des agents publics ne fournissent pas les services ou aides pour lesquels ils reçoivent une rémunération du gouvernement (enseignants absents dans des écoles publiques ou médecins absents dans des établissements de soins primaires);


15. Welcomes the Commission's increased focus on Europe's bioeconomy; calls for a substantial part of the next research framework programme to be earmarked for RD in the efficient use and management of farm-inputs management and improving agronomic efficiency; stresses that the results of research must be translated into the practical enhancement of agricultural production through training and capacity-building for farmers; stresses the need for better collaboration between the public and private sectors, as well as farmers' organisations, in this regard, thereby delivering practical applications on the ground which could improve and mode ...[+++]

15. se réjouit de l'importance accrue accordée par la Commission à la bioéconomie de l'Europe; demande qu'une partie substantielle du prochain programme-cadre de recherche soit consacrée à la recherche et au développement en matière d'utilisation et de gestion efficientes des intrants et en matière d'amélioration de l'efficacité agronomique; souligne que les résultats de la recherche doivent se traduire en améliorations pratiques pour la production agricole au travers de la formation des agriculteurs et du renforcement de leurs capacités; souligne l'importance d'améliorer la collaboration entre les secteurs public et privé, ainsi qu'a ...[+++]


(Return tabled) Question No. 385 Mr. David McGuinty: With regard to the G8 and G20 security planning: (a) what was the chain of command for the Integrated Security Unit for these events; (b) what involvement or input did the Minister of Public Safety have in developing the G8 and G20 security plan; (c) what involvement or input did the Prime Minister's Office (PMO) and the Privy Council Office (PCO) have in developing the G8 and G20 security plan; and (d) what interventions did the PMO, PCO or the Minister of P ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 385 M. David McGuinty: En ce qui concerne la planification de la sécurité aux sommets du G8 et du G20: a) quelle a été la chaîne de commandement du Groupe intégré de la sécurité à cette occasion; b) dans quelle mesure le ministre de la Sécurité publique a-t-il participé à l’élaboration du plan de sécurité aux sommets du G8 et du G20; c) dans quelle mesure le Cabinet du Premier ministre (CPM) et le Bureau du Conseil privé (BCP) ont-ils participé à l’élaboration du plan de sécurité aux sommets du G8 et du G20; d) quelles ont été les interventions du CPM, du BCP ou du ministre de la Sécurité publique p ...[+++]


According to the policies and the guiding principles of this piece of legislation from 1986, it required public participation in the regulatory process and input from the public to ensure that the public fully understood the regulatory process that they were to be governed by and guided by, and that they had input.

Selon les politiques et les principes directeurs de cette mesure qui remonte à 1986, le processus réglementaire exigeait la participation du public de manière à ce que celui-ci comprenne pleinement le processus réglementaire qui le régirait et le guiderait, et qu'il ait voix au chapitre.


The four recommendations in the report were: first, there must be substantive input from all the provinces and territories into the compilation of the lists of suitable Supreme Court of Canada nominees and that the input from the provinces and territories at that stage would not be made public; second, there must be a public review of a short list of nominees before a parliamentary committee, which is what this motion speaks to; third, that parliamentary ratification of the chosen nominee must be achieved and that the form of ratifi ...[+++]

Les quatre recommandations énoncées dans le rapport étaient: d'abord, les provinces et les territoires devraient participer activement à l'établissement de la liste de candidats acceptables à un poste de juge de la Cour suprême, et les propositions faites par les provinces et les territoires ne seraient pas rendues publiques à cette étape-là; ensuite, il devrait y avoir un examen public d'une courte liste de candidats par un comité parlementaire, ce dont parle la présente motion; en troisième lieu, la liste de candidats devrait être ratifiée par le Parlement et cette ratification ne devrait pas empiéter sur le droit constitutionnel du ...[+++]


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