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Administration and Human Resource Services Division
Administrative area
Administrative district
BO
DG Human Resources and Security
Directorate-General for Human Resources and Security
Directorate-General for Personnel and Administration
Human resources
Legal division
Management of human resources
Personnel administration
Personnel and Administration DG
Personnel management
Political division
Resource Administration Division
Resource Management and Administration Division
Resources and Administration Division
Resources and Organisation
Resources and Organisation Division
Sector for Thematic and Technical Resources
Staff administration
Staff management
Staff turnover
Thematic and Technical Resources Division
Water Resources Management Division

Vertaling van "Resources and Administration Division " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Resources and Administration Division

Division Ressources et gestion


personnel administration [ management of human resources | personnel management | staff administration | staff management | staff turnover | human resources(UNBIS) | personnel management(UNBIS) ]

administration du personnel [ gestion des ressources humaines | gestion du personnel | mouvement de personnel ]


DG Human Resources and Security | Directorate-General for Human Resources and Security | Directorate-General for Personnel and Administration | Personnel and Administration DG

DG ADMIN | DG Personnel et administration | DG Ressources humaines et sécurité | direction générale des ressources humaines et de la sécurité | direction générale du personnel et de l’administration


administrative area | administrative district | legal division | political division

division administrative | unité administrative


Resource Administration Division

Division de l'administration des ressources


Administration and Human Resource Services Division

Division des services en administration et en ressources humaines


Resource Management and Administration Division

Direction de la gestion des ressources et de l'administration


Thematic and Technical Resources Division (1) | Sector for Thematic and Technical Resources (2)

Domaine des ressources thématiques


Resources and Organisation (1) | Resources and Organisation Division (2) [ BO ]

Ressources et organisation (1) | Division ressources et organisation (2) [ BO ]


Water Resources Management Division

Division économie des eaux
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
(2) Persons employed in any division, branch or bureau of the Department of Indian Affairs and Northern Development, or the Department of Natural Resources, that is designated by order of the Minister concerned as the division, branch or bureau charged with the day-to-day administration and management of oil and gas resources for the Department, are not eligible to be members of the Committee, but the Ministers concerned may each d ...[+++]

(2) Les personnes employées dans une division, une direction ou un bureau du ministère des Affaires indiennes et du Nord canadien ou du ministère des Ressources naturelles, que le ministre intéressé a désigné par arrêté comme étant la division, la direction ou le bureau chargé de l’administration et de la direction courantes des ...[+++]


M.R. W. 112” on the southerly limit of the right-of-way of the transmission line from Yellowknife Hydro Development to Thompson-Lundmark Mine as same is shown on a plan of survey of said right-of-way approved by Frederic Hatheway Peters, Surveyor General of Dominion Lands on the twenty-first day of January, nineteen hundred and forty-two, of record number thirty-nine thousand eight hundred and thirty-six in the Legal Surveys Division of the Department of Mines and Resources ...[+++]

M.R. W.112 » sur la limite sud du droit de passage de la ligne de transmission allant de la centrale hydroélectrique de Yellowknife jusqu’à la mine Thompson-Lundmark, comme il est indiqué sur un plan d’arpentage de ce droit de passage approuvé par Frederic Hatheway Peters, Arpenteur général du Canada, le vingt et unième jour de janvier mille neuf cent quarante-deux et versé au dossier trente-neuf mille huit cent trente-six de la Division des levés officiels du ministère des Mines et des Ressources ...[+++]


Witnesses: From Health Canada: Denis Gauthier, Assistant Deputy Minister, Information, Analysis and Connectivity Branch; Jerry Lee, Director, Infostructure Systems Management Division, Information, Analysis and Connectivity Branch; Mimi Breton, Executive Director, Hepatitis C Division, Health Promotion and Programs Branch; Catherine Stewart, Director, Policy Development and Coordination Division, Health Promotion and Programs Branch; David Fransen, Director general, Population Health Directorate, Health Promotion and Programs Bran ...[+++]

Témoins : De Santé Canada : Denis Gauthier, sous-ministre adjoint, Direction générale de l'information, de l'analyse et de la connectivité; Jerry Lee, directeur, Division de la gestion des systèmes de l'infostructure, Direction générale de l'information, de l'analyse et de la connectivité; Mimi Breton, directrice exécutive, Division de l'hépatite C, Direction générale de la promotion et des programmes de la santé; Catherine Stewart, directrice, Division de l'élaboration et de la coordination des politiques, Direction générale de la ...[+++]


Four years ago the two research councils, which are co-located in the same building, decided to merge their administrative support services, so there's a common finance division, a common human resources division, and a common information systems division, which I head.

Il y a quatre ans, les deux conseils de recherche, qui se trouvent dans le même édifice, ont décidé de fusionner leurs services de soutien administratif. Nous avons donc en commun une division des finances, une division des ressources humaines et une division des systèmes d'information, que je dirige.


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Question No. 621 Ms. Hélène Laverdière: With regard to the planned reductions in departmental spending for the Department of Foreign Affairs and International Trade (DFAIT) announced in Budget 2012, for fiscal years 2012-2013, 2013-2014 and 2014-2015: (a) what is the total dollar amount of reductions for each of the program activities, specifically, (i) International Policy Advice and Integration, (ii) Diplomacy and Advocacy, (iii) International Commerce, (iv) Consular Services and Emergency Management, (v) Passport Canada, (vi) Governance, S ...[+++]

Question n 621 Mme Hélène Laverdière: En ce qui concerne les réductions prévues aux dépenses ministérielles pour le ministère des Affaires étrangères et du Commerce international (MAECI) annoncées dans le budget de 2012, pour les exercices 2012-2013, 2013-2014 et 2014-2015: a) quel est le montant total des réductions pour chaque activité de programme, à savoir, (i) Conseils stratégiques et Intégration des politiques internationales, (ii) Diplomatie et Défense des intérêts, (iii) Commerce international, (iv) Services consulaires et de Gestion des urgences, (v) Passeport Canada, (vi) Gouvernance, Orientations stratégiques et ...[+++]


22. Considers that ABB-ABM must be developed in such a way that greater transparency and explanations concerning the division of responsibilities between central and decentralised functions in the Commission can be available and, importantly, provide clear guidance as to the numbers and costs for staff/resources devoted to administrative support and coordination functions including support for the ABB-ABM cycle itself and, in this way, contributing to finding the right balance between a centralised and decentralised approach;

22. estime que la méthode EBA-GPA doit être développée de manière à améliorer la transparence et les explications concernant la répartition des responsabilités entre les fonctions centrales et décentralisées au sein de la Commission, et à fournir, avant tout, des orientations claires sur les chiffres et les coûts relatifs au personnel/ressources utilisés pour les fonctions de soutien administratif et de coordination, y compris le s ...[+++]


22. Considers that ABB/ABM must be developed in such a way that greater transparency and explanations concerning the division of responsibilities between central and decentralised functions in the Commission can be available and, importantly, provide clear guidance as to the numbers and costs for staff/resources devoted to administrative support and coordination functions including support for the ABB/ABM cycle itself and, in this way, contributing to finding the right balance between a centralised and decentralised approach;

22. estime que la méthode EBA/GPA doit être développée de manière à améliorer la transparence et les explications concernant la répartition des responsabilités entre les fonctions centrales et décentralisées au sein de la Commission, et à fournir, avant tout, des orientations claires sur les chiffres et les coûts relatifs au personnel/ressources utilisés pour les fonctions de soutien administratif et de coordination, y compris le s ...[+++]


1. Within the Office an Administrative Tribunal shall operate, composed of several boards of appeal competent to take decisions on appeals lodged against decisions by examiners, Opposition Divisions, the Administration of Trade Marks and Legal Division or Cancellation Divisions.

1. Un tribunal administratif est institué au sein de l'Office. Il est composé de plusieurs chambres de recours, compétentes pour statuer sur les recours formés contre les décisions des examinateurs, des divisions d'opposition, de la division de l'administration des marques et des questions juridiques et des divisions d'annulation.


22. Welcomes the restructuring of DG5 through the creation of a division for Human Resources and Internal Organisation which, together with the Professional Training Division reports directly to the Director-General; considers that this marks a clear and welcome shift from the traditional administration of human resources to more pro-active management of human resources;

22. se félicite de la restructuration intervenue au sein de la DG V, moyennant la création d'une division "Organisation interne et ressources humaines" qui, conjointement avec la division de la formation professionnelle, rend compte directement au directeur général; considère que cela marque à l'évidence le passage bienvenu d'une gestion traditionnelle des ressources humaines à une gestion plus proactive de ce ...[+++]


21. Welcomes the restructuring of DG5 through the creation of a division for Human Resources and Internal Organisation which, together with the Professional Training Division reports directly to the Director-General; considers that this marks a clear and welcome shift from the traditional administration of human resources to more pro-active management of human resources;

21. se félicite de la restructuration intervenue au sein de la DG V, moyennant la création d'une division "Organisation interne et ressources humaines" qui, conjointement avec la division de la formation professionnelle, rend compte directement au directeur général; considère que cela marque à l'évidence le passage bienvenu d'une gestion traditionnelle des ressources humaines à une gestion plus proactive de ce ...[+++]


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