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Conduct inspections
Conduct safety inspections
Detect safety hazards in airports
Flight Safety Hazard Report
Hazardous gas safety valve
Identify airport safety hazards
Identify and report on potential safety hazards
Recognise airport safety hazards
Safety Hazard Report
Safety analysis report
Safety hazard
Safety hazard report
Safety hazards of removing snow
Safety report
Single PSUR
Single agent PSUR
Single periodic safety update report
Single-substance PSUR
Single-substance periodic safety update report
Snow extraction safety hazards
Snow removal safety hazard
Snow removal safety hazards
Tale action to counteract airport safety hazards
Undertake inspections

Traduction de «Safety Hazard Report » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Flight Safety Hazard Report

Rapport de sécurité des vols - Situation dangereuse




Safety Hazard Report

Rapport sur les situations dangereuses


snow extraction safety hazards | snow removal safety hazard | safety hazards of removing snow | snow removal safety hazards

risques pour la sécurité lors d’opérations de déneigement


detect safety hazards in airports | recognise airport safety hazards | identify airport safety hazards | tale action to counteract airport safety hazards

identifier les risques de sécurité dans les aéroports


conduct safety inspections | identify and report on potential safety hazards | conduct inspections | undertake inspections

entreprendre des inspections




Hazardous gas safety valve

soupape de sécurité pour l’alimentation en gaz


safety analysis report | safety report

rapport de sûreté


single agent PSUR | single periodic safety update report | single PSUR | single-substance periodic safety update report | single-substance PSUR

rapport périodique de sécurité unique
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
(b) report to the master any safety hazards of which they become aware;

b) de signaler au capitaine tout danger pour cette sécurité dont il prend connaissance;


4. Each Member State and EASA shall develop a process to analyse the details on occurrences reported directly to them in accordance with Articles 4 and 5 in order to identify the safety hazards associated with identified occurrences.

4. Chaque État membre et l'AESA élaborent une procédure pour l'analyse des informations sur les événements qui leur sont directement rapportés en application des articles 4 et 5, en vue de cerner les risques pour la sécurité associés aux événements identifiés.


6. Each Member State and the Agency shall develop a process to analyse the information relating to occurrences which are directly reported to them in accordance with Articles 4(6) , 5(2) and 5(3) in order to identify the safety hazards associated with those occurrences.

6. Chaque État membre ainsi que l'Agence élaborent une procédure pour l'analyse des informations sur les événements qui leur sont notifiés directement en application de l'article 4, paragraphe 6, et de l'article 5, paragraphes 2 et 3 , en vue d'identifier les dangers pour la sécurité associés à ces événements.


(4) Where there is a hazardous occurrence that results in injury to an employee, other than a hazardous occurrence referred to in subsection (1), a written report made in the form set out in Schedule II to this Part and containing the information required by that form shall, within 14 days after the hazardous occurrence, be submitted by the employer to the regional safety officer.

(4) Lorsqu’une situation comportant des risques non visée au paragraphe (1) a causé des blessures à un employé, l’employeur doit soumettre à l’agent régional de sécurité un rapport établi en la forme prévue à l’annexe II de la présente partie et contenant les renseignements qui y sont indiqués, dans les 14 jours après que la situation comportant des risques s’est produite.


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Today the papers are reporting that officials have known since December 15 that the Champlain Bridge was a safety hazard and that it could collapse.

On a lu aujourd'hui dans les journaux qu'on savait depuis le 15 décembre que le pont Champlain posait un problème de sécurité et qu'il risquait de s'effondrer.


(Return tabled) Question No. 130 Mr. Francis Scarpaleggia: With regard to rail safety in Canada: (a) for the period of 2006-2012, which railways were permitted to operate with a single operator; (b) for the period of 2006-2012, which railways had permission to leave trains unattended for limited periods of time on main lines with or without an idling locomotive(s); (c) for the period of 2006-2012, which railways had permission to leave trains unattended for limited periods of time on side lines with or without an idling locomotive(s); (d) with regard to the railways in (b) and (c), under what specific conditions could the trains be le ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 130 M. Francis Scarpaleggia: En ce qui concerne la sécurité ferroviaire au Canada: a) pour la période 2006-2012, quels chemins de fer ont été autorisés à fonctionner avec un seul exploitant; b) pour la période 2006-2012, quels chemins de fer avaient la permission de laisser les trains sans surveillance pour des périodes limitées sur les lignes principales, avec ou sans locomotive fonctionnant au ralenti; c) pour la période 2006-2012, quels chemins de fer avaient la permission de laisser les trains sans surveillance pour des périodes limitées sur les lignes secondaires, avec ou sans locomotive fonctionnant au ralenti; d) en ce qui concerne les chemins de fer en b) et en c), dans quelles conditions les t ...[+++]


Such policy, risk management measures and arrangements should be clearly described and compiled in the report on major hazards. The report on major hazards should be complementary to the safety and health document referred to in Directive 92/91/EC and it should also include provisions on environmental risk management and emergency plans.

Cette politique et ces mesures et mécanismes de gestion des risques devraient être clairement décrits et figurer dans le rapport sur les dangers majeurs (RDM), lequel devrait compléter le document de sécurité et de santé visé par la directive 92/91/CEE et comprendre également des dispositions relatives à la gestion des risques environnementaux et aux plans d'urgence.


2. Takes note of the main conclusions of the peer-review report which highlights four main areas for improvement in Europe: (1) issuing Western European Nuclear Regulators Association (WENRA) guidance on the assessment of natural hazards and margins, taking account of the existing International Atomic Energy Agency (IAEA) guidelines; (2) underlining the importance of periodic safety reviews; (3) implementing recognised measures t ...[+++]

2. prend acte des principales conclusions du rapport du comité d'évaluation par les pairs, qui met en valeur quatre grands axes d'amélioration en Europe: (1) publication d'orientations de l'Association des responsables des autorités de sûreté nucléaire des pays d’Europe de l'Ouest (WENRA) sur l'évaluation des risques naturels et des marges, tenant compte des directives de l'AIEA en vigueur, 2) insistance sur l'importance des analyses de sûreté périodiques, 3) mise en œuvre de mesures reconnues pour préserver l'intégrité du confinement et 4) réduction au minimum des accidents liés aux risques naturels et limitation de leurs conséquences;


If in the view of the reporter an occurrence did not endanger the safety of the operation but if repeated in different but likely circumstances would create a hazard, then a report should be made. What is judged to be reportable on one class of product, part or appliance may not be so on another and the absence or presence of a single factor, human or technical, can transform an occurrence into an accident or serious incident.

Tout événement qui, de l'avis de la personne chargée de signaler les incidents, n'a pas mis en danger la sécurité d'exploitation mais présenterait un danger dans des circonstances différentes mais vraisemblables, doit être signalé. La notification d'un événement peut être jugée nécessaire pour une catégorie de produits, de pièces ou d'équipement et ne pas l'être pour une autre catégorie; l'absence ou la présence d'un facteur donné, humain ou technique, peut transformer un événement en accident ou en incident grave.


Agriculture and Agri-Food Canada Canadian Food Inspection Agency Canadian Grain Commission Canada Customs and Revenue Agency Canadian Heritage Canadian Radio-television and Telecommunications Canada National Archives of Canada The National Battlefields Commission National Film Board National Library of Canada Parks Canada Public Service Commission of Canada Status of Women Canada Citizenship and Immigration Canada Immigration and Refugee Board Environment Canada Canadian Environmental Assessment Agency Department of Finance Canada Office of the Auditor General of Canada Canadian International Trade Tribunal Financial Transactions and Reports Analysis Centre of ...[+++]

Agriculture et agroalimentaire Canada Agence canadienne d'inspection des aliments Commission canadienne des grains Agence des douanes et du revenu du Canada Patrimoine canadien Conseil de la radiodiffusion et des télécommunications canadiennes Archives nationales du Canada Commission des champs de bataille nationaux Office national du film Bibliothèque nationale du Canada Parcs Canada Commission de la fonction publique du Canada Condition féminine Canada Citoyenneté et Immigration Canada Commission de l'immigration et du statut de réfugié Environnement Canada Agence canadienne d'évaluation environnementale Ministère des Finances Canada B ...[+++]


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