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Administration manual for school board
Before school daycare coordinator
Board of education administrator
Business school
Child day care centre administrator
Child day care centre manager
Child daycare centre coordinator
EAS
ENA
EUSA
Educational administration
European Administrative School
European School of Administration
National School of Administration
School administration
School board administrator
School of Business
School of Commerce
School of Commerce and Administration
School of Commerce and Business Administration
School of business administration
University administration

Vertaling van "School Commerce and Administration " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
School of Business [ School of Commerce | School of Commerce and Administration | School of Commerce and Business Administration ]

School of Business [ School of Commerce | School of Commerce and Administration | School of Commerce and Business Administration ]


educational administration [ school administration | university administration ]

administration de l'enseignement [ administration scolaire | administration universitaire ]


European Administrative School | European School of Administration | EAS [Abbr.] | EUSA [Abbr.]

École européenne d'administration | EEA [Abbr.] | EUSA [Abbr.]


Electronic Data Interchange for Administration, Commerce and Transport | United Nations rules for Electronic Data Interchange for Administration, Commerce and Transport

échange de données informatisé pour l'administration, le commerce et le transport


Ecole Nationale d'Administration (college for senior civil servants) | National School of Administration | ENA [Abbr.]

Ecole Nationale d'Administration | ENA [Abbr.]


school board administrator [ board of education administrator ]

administrateur de conseil scolaire [ administratrice de conseil scolaire | administrateur de commission scolaire | administratrice de commission scolaire ]


administration manual for school board

recueil des règles de gestion des commissions scolaires


child day care centre administrator | child daycare centre coordinator | before school daycare coordinator | child day care centre manager

directeur établissement d'accueil pour enfants | directrice structure d'accueil pour enfants | responsable établissement d'accueil pour enfants | responsable structure d'accueil pour enfants


European School of Administration [ EUSA ]

École européenne d’administration [ EUSA ]


business school | school of business administration

école des hautes études commerciales | grande école de gestion | HEC
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Question No. 23 Mr. Rodger Cuzner: With regard to Telus violations of the Do Not Call List and the Canadian Radio-television and Telecommunications Commission’s (CRTC) Alternate Case Resolutions processes: (a) why was it decided that Telus should make a donation to the Carleton University School of Public Policy and Administration as opposed to paying Administrative Monetary Penalties (AMPs) to the government that would benefit all Canadians, and who made this decision; (b) what was the amount Telus agreed to pay the Carleton University ...[+++]

Question n 23 M. Rodger Cuzner: En ce qui concerne les violations par Telus de la Liste nationale de numéros de télécommunication exclus et les modes alternatifs de règlement de cas du Conseil de la radiodiffusion et des télécommunications du Canada (CRTC): a) pourquoi a-t-il été décidé que Telus ferait un don à l'École d'administration et de politiques publiques de l'Université Carleton au lieu de payer des sanctions administrativ ...[+++]


We have gone to university campuses basically and tried to recruit from some very traditional sources—the political science departments, arts departments, the law schools, commerce, and so on—to attract people.

Je crois que nos efforts traditionnels ont été plutôt limités. Nous avons mené des campagnes de recrutement dans les campus universitaires auprès des populations classiques c'est-à-dire les étudiants en sciences politiques, en arts, en droit, en commerce et ainsi de suite.


61. Believes that priority should be given to removing the administrative and regulatory barriers to cross-border e-commerce by 2013 through the introduction of a single set of rules for consumers and businesses across the 27 EU Member States that will create a favourable digital environment, provide legal certainty to both enterprises and consumers, simplify procedures, reduce compliance costs, reduce unfair competition and unlock the potential of the EU e-commerce market ...[+++]

61. estime qu'il convient de s'attacher en priorité à supprimer les obstacles administratifs et réglementaires au commerce en ligne transfrontalier d'ici à 2013, avec l'établissement d'un ensemble unique de règles pour les consommateurs et les entreprises des 27 États membres, ce qui créera un environnement numérique favorable, apportera de la sécurité juridique à la fois aux entreprises et aux consommateurs, simplifiera les procédures, réduira les coûts de mise en conformité, freinera la concurrence déloyale et libèrera le potentiel du marché européen du ...[+++]


1. Believes that priority should be given to removing the administrative and regulatory barriers to cross-border e-commerce by 2013 through the introduction of a single set of rules for consumers and businesses across the 27 EU Member States that will create a favourable digital environment, provide legal certainty to both enterprises and consumers, simplify procedures, reduce compliance costs, reduce unfair competition and unlock the potential of the EU e-commerce market; ...[+++]

1. estime qu'il convient de s'attacher en priorité à supprimer les obstacles administratifs et réglementaires au commerce en ligne transfrontalier d'ici 2013, avec l'établissement d'un ensemble unique de règles pour les consommateurs et les entreprises des 27 États membres, ce qui créera un environnement numérique favorable, apportera de la sécurité juridique à la fois aux entreprises et aux consommateurs, simplifiera les procédures, réduira les coûts de mise en conformité, freinera la concurrence déloyale et libèrera le potentiel du marché européen du co ...[+++]


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61. Believes that priority should be given to removing the administrative and regulatory barriers to cross-border e-commerce by 2013 through the introduction of a single set of rules for consumers and businesses across the 27 EU Member States that will create a favourable digital environment, provide legal certainty to both enterprises and consumers, simplify procedures, reduce compliance costs, reduce unfair competition and unlock the potential of the EU e-commerce market ...[+++]

61. estime qu'il convient de s'attacher en priorité à supprimer les obstacles administratifs et réglementaires au commerce en ligne transfrontalier d'ici à 2013, avec l'établissement d'un ensemble unique de règles pour les consommateurs et les entreprises des 27 États membres, ce qui créera un environnement numérique favorable, apportera de la sécurité juridique à la fois aux entreprises et aux consommateurs, simplifiera les procédures, réduira les coûts de mise en conformité, freinera la concurrence déloyale et libèrera le potentiel du marché européen du ...[+++]


32. Stresses the significance, for the further development of the e-commerce, of the free movement of goods and services, with particular emphasis on the principle of non-discrimination, within the internal market, on grounds of a recipient's nationality or place of residence; reiterates that this principle of non-discrimination is incompatible with the imposition of additional legal and administrative requirements on nationals of other Member States seeking to benefit from a service or from more advantageous terms or prices; calls, ...[+++]

32. fait remarquer combien la libre circulation des biens et des services est importante pour le renforcement du commerce en ligne, et met l'accent sur le principe de non-discrimination au sein du marché intérieur en raison de la nationalité ou du lieu de résidence du destinataire; rappelle que ce principe de non-discrimination n'est pas compatible avec le fait d'imposer des exigences juridiques et administratives supplémentaires aux ressortissants d'autres États membres cherchant à bénéficier d'un service ou de conditions ou de prix ...[+++]


the observance of the EU Charter of Fundamental Rights and the Rights of the Child in all the schools; full accountability of each school and its director for issues of good administration and transparency; and external quality evaluation of programmes and/or methods in teaching.

le respect de la Charte des Droits fondamentaux de l'Union européenne et des Droits de l'enfant dans toutes les Ecoles ; la responsabilité totale de chaque Ecole et de son Directeur pour les questions de bonne administration et de transparence; et l'évaluation externe de la qualité des programmes et/ou des méthodes d'enseignement.


19. While parents generally praise the skill and commitment of the classroom teaching staff, they frequently complain about the inflexible and insensitive administration of the schools. They trace this back ultimately to a distant Board of Governors, made up of officials from national administrations, whose children do not attend the schools, whose members rarely visit ...[+++]

19. Si les parents saluent généralement les compétences et l'engagement du personnel enseignant, ils déplorent fréquemment le caractère peu souple et impersonnel de l'administration des écoles, qu'ils expliquent en dernière analyse par le fait que le conseil supérieur est éloigné, composé de fonctionnaires des administrations nationales dont les enfants ne fréquentent pas les écoles concernées. En outre, toujours selon les parents, il est rare que les membres du conseil supérieur eux-mêmes visitent ces établissements et leurs décisions sont souvent guidées par des considérations budgétaires.


MEIJ, born in 1944; Justice at the Supreme Court of the Netherlands (1996); Judge and Vice-President at the College van Beroep voor het Bedrijfsleven (Administrative Court for Trade and Industry) (1986), Judge Substitute at the Court of Appeal for Social Security, and Substitute Member of the Administrative Court for Customs Tariff Matters; Legal Secretary at the Court of Justice of the European Communities (1980); Lecturer in European Law in the Law Faculty of the University of Groningen and Research Assistant at the University of Michigan Law School; Staff M ...[+++]

MEIJ, né en 1944; conseiller à la Cour suprême des Pays-Bas (1996); conseiller et vice-président au College van Beroep voor het bedrijfsleven (Tribunal administratif du commerce et de l'industrie) (1986), conseiller intérimaire à la Cour d'appel de la sécurité sociale et à la Commission judiciaire du tarif douanier; référendaire à la Cour de justice des C.E (1980); enseignant en droit européen à la faculté de droit de l'université de Groningen et chercheur assistant à l'University of Michigan Law School; membre du secrétariat int ...[+++]


Our witnesses came from many sectors of Quebec society, representing many different interests and bringing many issues to our attention. In the time allowed me to speak this afternoon, I cannot list all of these witnesses or all of their arguments, but I can tell you that they included: experts in constitutional law; experts in education; Protestant francophone parents, educators and school administrators; Protestant anglophone parents, educators and school administrators ...[+++]

des administrateurs d'école protestants anglophones, des parents, enseignants et des administrateurs d'école catholiques francophones, des parents, enseignants et administrateurs d'école catholiques anglophones, des témoins dont les opinions n'étaient expressément ni catholiques ni protestantes, enfin, des témoins regroupés selon les paramètres autres que la foi religieuse, le ministre fédéral des Affaires intergouvernementales, les ministres québécois des Affaires intergouvernementales canadiennes et de l'Éducation et les porte-parole de l'opposition officielle de l'assemblée législative.


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