Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
A laboratory-based science
Alcoholic hallucinosis
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Delirium tremens
Disorder of personality and behaviour
Distance learning by e-mail
E-learning system
E-mail-based distance learning
Email-based distance learning
IDL
IDL system
Internet-based distance learning
Internet-based distance learning system
Internet-based e-learning service vendor
Jealousy
Laboratory-based learning
Laboratory-based sciences
Laboratory-based skills
Paranoia
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
SIMBEL
SeLearning
Simulation-based e-learning
Simulator based on visual programming
Standards for web-based e-learning
Telelearning by e-mail

Vertaling van "Simulation-based e-learning " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
simulation-based e-learning [ seLearning | SIMBEL ]

apprentissage par simulation en ligne


Internet-based e-learning service vendor

prestataire de services pédagogiques sur Internet


distance learning by e-mail [ telelearning by e-mail | e-mail-based distance learning | email-based distance learning ]

apprentissage par courrier électronique [ apprentissage par courriel ]


e-learning system | IDL system | internet-based distance learning system

système d'apprentissage en ligne | système de formation à distance par Internet | système IDL


Internet-based distance learning | IDL [Abbr.]

enseignement à distance par Internet | formation à distance par Internet | IDL [Abbr.]


standards for web-based e-learning

normes d’apprentissage en ligne


simulator based on visual programming

simulateur basé sur une programmation visuelle


a laboratory-based science | laboratory-based skills | laboratory-based learning | laboratory-based sciences

sciences en laboratoire


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include self-report data, analysis of blood and other body fluids, characteristic physical and psychological symptom ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison complète, sauf dans les cas ayant entraîné des lésions organiques ou d'autres complications. Parmi les complications, on peut citer: les traumatismes, les fausses routes avec inhalation de vomissements, le delirium, ...[+++]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
These pathways should also allow for the validation of non-formal and informal learning and be based on learning outcomes, as well as the integration of learning and career guidance systems.

Ces parcours devraient également permettre la validation de l’éducation et de la formation non-formelles et informelles, s’appuyer sur les acquis de l’apprentissage et permettre l’intégration des systèmes d’éducation et de formation et des systèmes d’orientation de carrière.


An effective way to achieve this is through national qualification frameworks linked to the European Qualifications Framework and based on learning outcomes, and through clear procedures for recognising learning and experience gained outside formal education and training.

Un moyen efficace d’y parvenir consiste à utiliser les cadres nationaux des certifications liés au cadre européen des certifications et fondés sur les acquis de l’éducation et de la formation, et à établir des procédures claires pour reconnaître la formation et l’expérience acquises hors du secteur formel de l’éducation et de la formation.


The European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) established in 1989 within the framework of the Erasmus programme awards credits for formal learning based on learning outcomes and student workload, and also facilitates the award by higher education institutions of credits based on learning outcomes for non-formal and informal learning experiences.

Le système européen de transfert et d'accumulation de crédits (ECTS) instauré en 1989 dans le cadre du programme Erasmus permet l'octroi de crédits sur la base des résultats de l'apprentissage formel et de la charge de travail de l'étudiant et facilite l'octroi, par les établissements de l'enseignement supérieur, de crédits pour les acquis de l'apprentissage non formel et informel.


The Commission stated, however, that in order to fully understand the precise impact of the application of the biophysical criteria, the cooperation of the Member States was required, in the form of simulations based on sufficiently detailed soil and climate data, in order to produce maps of the areas that would be eligible for Less Favoured Area payments under such simulations.

La Commission précisait cependant que, pour appréhender pleinement l'incidence exacte de l'application des critères biophysiques, la coopération des États membres était indispensable, grâce à des simulations sur la base de données pédologiques et climatiques suffisamment précises, pour établir des cartes des zones à classer en zones admissibles au régime d'aides aux zones défavorisées au vu des résultats de ces simulations.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
37. Calls for an effective strategy to be set up to support lifelong learning programmes in Europe and for sustainable initiatives that are fully integrated into the institution and promote a lifelong learning culture; calls, likewise, for company-based lifelong learning to be encouraged so that workers have the opportunity to expand their training and skills; calls on higher education institutions and universities to offer more flexibility in programs based on learning outcomes, the recognition of non formal and informal learning, ...[+++]

37. demande qu'une stratégie efficace soit établie à l'appui des programmes d'apprentissage tout au long de la vie en Europe et que des initiatives durables pleinement intégrées dans les établissements et encourageant une culture d'apprentissage tout au long de la vie soient lancées; demande également que l'apprentissage tout au long de la vie soit encouragé au sein des entreprises pour que les travailleurs aient la possibilité d'améliorer leur formation et leurs capacités; invite les établissements d'enseignement supérieur et les universités à introduire plus de flexibilité dans les programmes fondés sur les acquis de l'apprentissage, ...[+++]


37. Calls for an effective strategy to be set up to support lifelong learning programmes in Europe and for sustainable initiatives that are fully integrated into the institution and promote a lifelong learning culture; calls, likewise, for company-based lifelong learning to be encouraged so that workers have the opportunity to expand their training and skills; calls on higher education institutions and universities to offer more flexibility in programs based on learning outcomes, the recognition of non formal and informal learning, ...[+++]

37. demande qu'une stratégie efficace soit établie à l'appui des programmes d'apprentissage tout au long de la vie en Europe et que des initiatives durables pleinement intégrées dans les établissements et encourageant une culture d'apprentissage tout au long de la vie soient lancées; demande également que l'apprentissage tout au long de la vie soit encouragé au sein des entreprises pour que les travailleurs aient la possibilité d'améliorer leur formation et leurs capacités; invite les établissements d'enseignement supérieur et les universités à introduire plus de flexibilité dans les programmes fondés sur les acquis de l'apprentissage, ...[+++]


The Commission has made their simulation based on the amount of covered securities and monies which they think are the most appropriate calculation base to calculate the amount of the target fund level.

La Commission a réalisé sa simulation sur la base du montant des titres et fonds couverts qu'elle juge le plus approprié pour calculer le niveau cible de financement.


Moreover, the EQF shifts the focus away from the approach based on learning inputs, such as the length of a learning experience or the type of institution, to a learning outcomes-based approach.

En outre, le CEC opère un déplacement d'accent en passant d'une approche fondée sur les critères d'apprentissage, comme la durée d'une expérience d'apprentissage ou le type d'institution, à une approche fondée sur les acquis de l'apprentissage.


use an approach based on learning outcomes when defining and describing qualifications, and promote the validation of non-formal and informal learning in accordance with the common European principles agreed in the Council conclusions of 28 May 2004, paying particular attention to those citizens most likely to be subject to unemployment or insecure forms of employment, for whom such an approach could help increase participation in lifelong learning and access to the labour market.

d'adopter une approche basée sur les acquis de l'éducation et de la formation pour définir et décrire les certifications visées, et de favoriser la validation de l'éducation et de la formation non formelles et informelles conformément aux principes européens communs convenus dans les conclusions du Conseil du 28 mai 2004, en accordant une attention particulière aux citoyens les plus exposés au chômage et à la précarité, dès lors qu'une telle approche pourrait contribuer à accroître leur participation à l'éducation et à la formation tout au long de la vie et leur accès au marché du travail.


The EQF is a tool based on learning outcome rather than on the duration of the studies.

Le CEC est un outil basé sur les acquis de l’apprentissage et non sur la durée des études.


w