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14C dating
BC
Basic copper
Basic copper carbonate
Basic cupric carbonate
Black carbon
C14 technique
Carbon 14 dating
Carbon budget
Carbon dating
Carbon dioxide budget
Carbon dioxide emissions tax
Carbon dioxide footprint
Carbon dioxide imprint
Carbon dioxide tax
Carbon footprint
Carbon imprint
Carbon soot
Carbon tax
Carbon-14 dating
Carbon-dating process
Carbonation requirements
Carbonation technique
Carbonation techniques
Carbonation technology
Carbonato
Copper
Copper carbonate basic
Copper carbonate hydroxide
Cupric carbonate
Dicopper carbonate dihydroxide
Dicopper dihydroxycarbon
Discard soot from the sweeping process
Dispose soot
Dispose soot from sweeping process
Dispose soot from the sweeping process
Maintain carbonation levels
Manage carbonation levels
Manage the level of carbonation
Radio-carbon dating
Radioactive carbon dating
Radiocarbon dating
Radiocarbon method
Regulate carbonation levels
Soot blower
Soot carbon
Soot remover
Tax on carbon
Tax on carbon dioxide
Tax on carbon dioxide emissions
Tax on carbon emissions
{µ-
}dihydroxidodicopper

Vertaling van "Soot carbon " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
black carbon | BC | soot carbon

carbone noir | carbone suie


dispose soot | dispose soot from sweeping process | discard soot from the sweeping process | dispose soot from the sweeping process

éliminer la suie issue d’opérations de ramonage




soot blower | soot remover

appareil de ramonage | ramoneur


{µ-[carbonato(2-)-O:O']}dihydroxidodicopper(II) [ copper carbonate basic | copper(II) carbonate hydroxide | dicopper carbonate dihydroxide | basic copper carbonate | basic copper(II) carbonate | basic cupric carbonate | (carbonato)dihydroxydicopper | copper carbonate hydroxide | cupric carbonate | dicopper dihydroxycarbon ]

{µ-[carbonato(2-)-O:O']}dihydroxidodicuivre(II) [ carbonate de cuivre basique | hydroxycarbonate de cuivre(II) | carbonate dihydroxyde de dicuivre | hydroxycarbonate de cuivre (II) ]


carbon dioxide tax | carbon tax | tax on carbon dioxide | tax on carbon | tax on carbon dioxide emissions | tax on carbon emissions | carbon dioxide emissions tax

taxe sur le dioxyde de carbone | taxe sur le CO2 | taxe sur l'émission de dioxyde de carbone | taxe sur les émissions de dioxyde de carbone | taxe sur le carbone | taxe carbone


carbon-14 dating [ radiocarbon dating | carbon 14 dating | radio-carbon dating | carbon dating | carbon-dating process | radiocarbon method | 14C dating | C14 technique | radioactive carbon dating ]

datation par le carbone 14 [ datation par le radiocarbone | datation au radiocarbone | datation au carbone 14 | datation 14C | radiodatation | technique de datation par le radiocarbone ]


carbon footprint | carbon dioxide footprint | carbon dioxide budget | carbon dioxide imprint | carbon imprint | carbon budget

empreinte de carbone | empreinte carbone | empreinte carbonique | bilan des émissions de gaz à effet de serre | bilan de dioxyde de carbone | bilan de carbone | bilan carbone


maintain carbonation levels | regulate carbonation levels | manage carbonation levels | manage the level of carbonation

rer les niveaux de carbonatation


carbonation technique | carbonation technology | carbonation requirements | carbonation techniques

techniques de carbonatation
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
We are also working with the U.S. and a few other countries to focus additional work on a new area on short-lived climate pollutants, such as methane, black carbon, or soot.

Nous collaborons également avec les États-Unis et quelques autres pays pour étudier plus à fond les polluants à courte durée de vie, comme le méthane, le carbone noir et la suie.


Black carbon is soot produced by industrial processes.

Le noir de carbone est une suie produite par des procédés industriels.


Melting of snow and ice in the Arctic is accelerated by short-lived climate pollutants. Among these are black carbon or soot, which accumulates on snow and ice surfaces and absorbs heat.

La fonte de neige et de glace dans l'Arctique est accélérée par les polluants climatiques à courte durée de vie, notamment le carbone noir ou la suie, qui s'accumule sur les surfaces de neige et de glace et absorbe la chaleur.


The short-term culprits are aerosols, soot, methane and ozone in the atmosphere: they act differently from the long-term ones, such as carbon dioxide, hydrocarbons or nitrous oxides.

Les coupables à court terme sont les aérosols, la suie, le méthane et l’ozone dans l’atmosphère. Ils agissent différemment des coupables à long terme, tels que le dioxyde de carbone, les hydrocarbures ou les protoxydes d’azote.


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Aviation has an impact on the global climate through releases of carbon dioxide, nitrogen oxides, water vapour and sulphate and soot particles.

L’aviation exerce une incidence sur le climat de la planète car elle dégage des émissions de dioxyde de carbone, d’oxydes d’azote, de vapeur d’eau, ainsi que des particules de sulfate et de suie.


(4) It should be possible for fiscal incentives to take the form of tax differentiation of passenger car related taxes, applied on the basis of emissions of pollutants in the form of nitrogen oxides and soot particles by each particular car as well as their carbon dioxide emissions, measured in grams per kilometre, and their fuel consumption, calculated in litres per 100 kilometres in accordance with the parameters laid down by Commission Directive 1999/100/EC of 15 December 1999 adapting to technical progress Council Directive 80/126 ...[+++]

(4) Ces incitations fiscales pourraient prendre la forme d'une différenciation des taxes sur les voitures particulières sur la base des polluants émis par chacune d'entre elles sous la forme d'oxydes d'azote et de particules de suie, ainsi que de leurs émissions de dioxyde de carbone, mesurées en grammes par kilomètre, et de leur consommation de carburant, calculée en litres par 100 kilomètres, conformément aux paramètres retenus dans la directive 1999/100/CE de la Commission du 15 décembre 1999 portant adaptation au progrès technique ...[+++]


(4) It should be possible for fiscal incentives to take the form of tax differentiation of passenger car related taxes, applied on the basis of emissions of pollutants in the form of nitrogen oxides and soot particles by each particular car as well as their carbon dioxide emissions, measured in grams per kilometre, and their fuel consumption, calculated in litres per 100 kilometres in accordance with the parameters laid down by Commission Directive 1999/100/EC of 15 December 1999 adapting to technical progress Council Directive 80/126 ...[+++]

(4) Ces incitations fiscales pourraient prendre la forme d'une différenciation des taxes sur les voitures particulières sur la base des polluants émis par chacune d'entre elles sous la forme d'oxydes d'azote et de particules de suie, ainsi que de leurs émissions de dioxyde de carbone, mesurées en grammes par kilomètre, et de leur consommation de carburant, calculée en litres par 100 kilomètres, conformément aux paramètres retenus dans la directive 1999/100/CE de la Commission du 15 décembre 1999 portant adaptation au progrès technique ...[+++]


(4) It should be possible for fiscal incentives to take the form of tax differentiation of passenger car related taxes, applied on the basis of emissions of pollutants in the form of nitrogen oxides and soot particles by each particular car as well as their carbon dioxide emissions, measured in grams per kilometre, and of their fuel consumption, calculated in litres per 100 kilometres in accordance with the parameters laid down in Directive 1999/100/EC of 15 December 1999 adapting to technical progress Council Directive 80/1268/EEC re ...[+++]

(4) Ces incitations fiscales pourraient prendre la forme d’une différenciation des taxes sur les voitures particulières sur la base des polluants émis par chacune d'entre elles sous la forme d'oxydes d'azote et de particules de suie, ainsi que de leurs émissions de dioxyde de carbone, mesurées en grammes par kilomètre, et de leur consommation d'essence, calculée en litres par 100 kilomètres, conformément aux paramètres retenus dans la directive 1999/100/CE du 15 décembre 1999 portant adaptation au progrès technique de la directive 80/ ...[+++]


(4) It should be possible for fiscal incentives to take the form of tax differentiation of passenger car related taxes, applied on the basis of emissions of pollutants in the form of nitrogen oxides and soot particles by each particular car as well as their carbon dioxide emissions, measured in grams per kilometre, and their fuel consumption, calculated in litres per 100 kilometres in accordance with the parameters laid down in Commission Directive 1999/100/EC of 15 December 1999 adapting to technical progress Council Directive 80/126 ...[+++]

(4) Ces incitations fiscales pourraient prendre la forme d’une différenciation des taxes sur les voitures particulières sur la base des polluants émis par chacune d'entre elles sous la forme d'oxydes d'azote et de particules de suie, ainsi que de leurs émissions de dioxyde de carbone, mesurées en grammes par kilomètre, et de leur consommation d'essence, calculée en litres par 100 kilomètres, conformément aux paramètres retenus dans la directive 1999/100/CE de la Commission du 15 décembre 1999 portant adaptation au progrès technique de ...[+++]


Carbon dioxide is not the soot that forms smog.

Le dioxyde de carbone n'est pas la suie qui forme le smog.


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