26. Call
s for a ‘risk-based security’ approach for passenger and freight transport instead of the current reaction-based measures, and for a fair and balanced approach to the
sensitive issue of aviation security which meets the needs and expectations of Member States on the one hand and limits passenger dissatisfaction at airports on the other, and which strengthens the Aviation Security
Service (AVSEC) and Stakeholder Advisory Group ...[+++] on Aviation Security (SAGAS) system; urges the Commission, therefore, in light of successful experiences in other regions, to undertake a feasibility study on the implementation of a pre-check and ‘Global Entry’ system in Europe;
26. préconise, pour le transport de passagers et de fret, une démarche de "sûreté fondée sur les risques" plutôt que sur les mesures actuelles de réaction et demande, dans le domaine sensible qu'est la sûreté aérienne, une démarche juste et équilibrée qui réponde aux besoins et aux attentes des États membres, d'une part, et limite le mécontentement des passagers dans les aéroports, d'autre part, tout en renforç
ant le système de l'Aviation Security Service (AVSEC) et du Stakeholder Advisory Group ...[+++] on Aviation Securit
y (SAGAS); demande donc instamment à la Commission, compte tenu des expériences concluantes menées dans d'autres régions, d'étudier la faisabilité de la mise en place d'un système de contrôle préalable à l'entrée sur le territoire européen;