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Applications Development Environment
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Mobile app developer
Mobile app specialist
Mobile application developer
Mobile application developers
Mobile applications developer
Software developer
Solutions developer
Structural application developer

Vertaling van "Structural application developer " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
structural application developer

développeur d'applications structurelles | développeuse d'applications structurelles


application developer | application software engineer | application software developers | ICT application developer

concepteur de logiciels applicatifs | concepteur informatique | concepteur de logiciels d'application | concepteur de logiciels d'application/conceptrice de logiciels d'application


application programmer | solutions developer | application developer | software developer

développeur de logiciels | développeuse de logiciels | développeur de logiciels/développeuse de logiciels | développeur logiciels


mobile app specialist | mobile application developers | app developer | mobile app developer

développeur d'applications mobiles | développeuse d'applications pour mobile | développeur d'applications mobiles/développeuse d'applications mobiles | développeur d'applications pour dispositifs mobiles


Application Development Environment [ ADE | Applications Development Environment Services | Applications Development Environment ]

Environnement de développement des applications [ EDA | Services des contextes de développement des applications ]


back-end applications developer | back-end application developer | back-ends developer | back-end developer

développeur d'applications dorsales | développeuse d'applications dorsales | développeur back-end | développeuse back-end


front-end applications developer | front-end application developer | front-end developer | front-ends developer

développeur d'applications frontales | développeuse d'applications frontales | développeur front-end | développeuse front-end


mobile application developer [ mobile applications developer | mobile app developer ]

développeur d'application mobile [ développeuse d'application mobile | développeur d'appli mobile | développeuse d'appli mobile ]


Application Development and Research Opportunity [ ADRO | Application Development and Research Opportunity Program ]

Développement d'applications et possibilités de recherche [ ADRO | Programme de développement des applications et des possibilités de recherche ]


Directorate 2 - Agricultural structures, rural development, agri-monetary and agri-financial questions, plant health, organic products, food quality, GMOs, Codex Alimentarius, plant protection | Directorate 2 - Fisheries, Food and Health | Directorate 2 - Fisheries, Food chain and Veterinary questions | Directorate for agricultural structures, rural development, agri-monetary and agri-financial questions, plant health, organic products, food quality, GMOs, Codex Alimentarius, plant protection

Direction 2 - Pêche, alimentation et santé | Direction 2 - Pêche, questions de la chaîne alimentaire et vétérinaire | Direction 2 - Structures agricoles, développement rural, questions agromonétaires et agrofinancières, phytosanitaire, produits biologiques, qualité des aliments, OGM, codex alimentarius, protection des végétaux
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Question No. 824 Ms. Olivia Chow: With regard to Canada Post, what is the structure and development of its office and branch location network since 2006 broken down by (i) year, (ii) provinces and territories, (iii) municipalities or equivalent level of government, (iv) number of residents served, (v) yearly revenues by location, (vi) employees by location, (vii) year of establishment or disestablishment in the case of closures, (viii) where applicable, the rationale for closing the location, (ix) the number of complaints related to s ...[+++]

Question n 824 Mme Olivia Chow: En ce qui a trait à Postes Canada, quelle est la structure de son réseau de bureaux et de succursales depuis 2006 et quelle en est l’évolution, les données devant être réparties par (i) année, (ii) province et territoire, (iii) municipalité ou administration équivalente, (iv) nombre de résidents qui bénéficient des services, (v) recettes annuelles pour chaque bureau ou succursale, (vi) nombre d’employés pour chaque bureau ou succursale, (vii) année d’établissement ou de fermeture, (viii) le cas échéant, ...[+++]


34. Highlights, in relation to the IT applications' development process, the structural problem of a high-degree of reliance on external experts which poses serious legal and operational risks; advocates therefore the need for significant changes to the management and control systems in the Directorate for Information Technologies, including the closer and earlier involvement of other DGs in all aspects of application development, which are capable of ...[+++]

34. attire l'attention, en ce qui concerne le processus de développement des applications informatiques, sur le problème structurel tenant à un degré élevé de dépendance à l'égard des experts externes, qui présente de sérieux risques juridiques et opérationnels; estime dès lors qu'il est nécessaire d'apporter des changements significatifs aux systèmes de gestion et de contrôle de la direction des technologies de l'information, notamment en vue d'associer plus étroitement et à un stade plus précoce les autres DG à tous les aspects du ...[+++]


31. Highlights, in relation to the IT applications' development process, the structural problem of a high-degree of reliance on external experts which poses serious legal and operational risks; advocates therefore the need for significant changes to the management and control systems in the Directorate for Information Technologies, including the closer and earlier involvement of other DGs in all aspects of application development, which are capable of ...[+++]

31. attire l'attention, en ce qui concerne le processus de développement des applications informatiques, sur le problème structurel tenant à un degré élevé de dépendance à l'égard des experts externes, qui présente de sérieux risques juridiques et opérationnels; estime dès lors qu'il est nécessaire d'apporter des changements significatifs aux systèmes de gestion et de contrôle de la direction des technologies de l'information, notamment en vue d'associer plus étroitement et à un stade plus précoce les autres DG à tous les aspects du ...[+++]


There is no EU legislation on the aquaculture sector at present, and it continues to be covered by a plethora of EU legislation and national rules which can vary significantly between states, creating a legal framework lacking in transparency and discriminatory situations and market distortions that do little to encourage investment in the sector. The Commission adopted an initial communication in 2002, which was the subject of a European Parliament legislative resolution of January 2003, has failed to increase the transparency of the regulatory framework. On the contrary, the Commission and Council have continued to adopt, often via the comitology procedure, detailed rules applicable ...[+++]

La récente communication de la Commission d'avril 2009, sur laquelle porte le présent rapport, constitue par conséquent une nouvelle occasion d'examiner l'opportunité d'un cadre communautaire spécifique pour le secteur de l'aquaculture, l'objectif final demeurant le développement organisé d'une aquaculture européenne durable, respectueuse des équilibres environnementaux, qui valorise le rôle économique des opérateurs de ce secteur et des communautés locales auxquelles ils appartiennent et offre plus de garanties aux consommateurs.


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The NWT and Nunavut Chamber of Mines have consistently made it a priority to take a useful role in bettering the regulatory process for mineral exploration and mine development in the NWT and Nunavut by actively participating in a development and review of the applicable legal and regulatory structures.

La Chambre des mines des T.N.-O. et du Nunavut a toujours jugé primordial d'assumer un rôle afin de bonifier le processus de réglementation visant l'exploration et l'exploitation minières dans les T.N.-O. et au Nunavut en participant activement à l'élaboration et à l'examen des structures légales et réglementaires applicables.


20. Stresses that there is a close link between the environment and coastal tourism; and that policies to develop tourism should include practical measures in line with a general policy of environmental protection and management; welcomes, therefore, the fact that sustainable development is enshrined in Article 17 of Regulation (EC) No 1083/2006 (on Structural Funds 2007-2013) as one of the key principles applying to the implementation of all structural interventions whose application ...[+++]

20. souligne le lien étroit qui existe entre l'environnement et le tourisme côtier et que les politiques de développement du tourisme devraient comporter des mesures pratiques, conformément aux orientations générales en matière de protection et de gestion de l'environnement; se félicite dès lors que le développement durable soit inscrit à l'article 17 du règlement (CE) n° 1083/2006 sur les Fonds structurels 2007-2013 comme l'un des principes essentiels qui s'appliquent à la mise en œuvre de toutes les interventions structurelles dont l'application doit être ...[+++]


The weaknesses that had come to light in the 'Youth for Europe' programme were mainly lack of coordination between the national agencies, complex structures (application forms, reports, methods of payment) and significant regional differences in the implementation of the programme. The weaknesses identified in the EVS were the inordinately long time – up to four months – taken to process centralised projects implemented at European level and the role of the organisations sending volunteers abroad, which had not been fully developed.

Au nombre des points faibles mis en lumière dans le cadre du programme "Jeunesse pour l'Europe", il convient en premier lieu de citer un manque de coordination entre les Agences nationales, la complexité des structures (formulaires de demande, rapports, modalités de paiement), les importants écarts accusés sur le plan régional par la mise en œuvre du programme, la longueur des délais (pouvant aller jusqu'à 4 mois) nécessaires au SVE pour examiner des projets centralisés mis en œuvre à l'échelle européenne, ainsi que le rôle dévolu aux ...[+++]


Second, though, I think there is an opportunity—which we're working with the Assembly of First Nations on—to develop new structures that would be applicable to providing an opportunity for the private sector to participate in the development of housing, or to create market-like processes on some first nations that will allow for the development of housing.

Deuxièmement, je pense que nous avons l'occasion—et nous y travaillons avec l'Assemblée des Premières nations—de mettre en place de nouvelles structures qui permettront au secteur privé de participer au développement du logement ou de créer des processus de type du marché dans certaines Premières nations qui permettront le développement du logement.


Annex 1: Breakdown of funding Annex 2: Structure and research areas proposed ANNEX 1 BREAKDOWN OF FUNDING FOR THE FOURTH EC RTD FRAMEWORK PROGRAMME (1994-98) MECU (Current prices) First Area of Activity (Research, Technological 10925 Development and Demonstration Programmes) Second Area of Activity (Cooperation with Third 790 Countries and International Organizations) Third Area of Activity (Dissemination and 600 Utilization of Results) Fourth Area of Activity (Stimulation of the 785 Training and Mobility of Researchers) MAXIMUM OVERA ...[+++]

Annexe 1 : Ventilation financière Annexe 2 : Structure et domaines de recherche proposés ANNEXE 1 : VENTILATION FINANCIERE DU IVème PROGRAMME CADRE de RDT de la CE (1994 - 1998) MECU (Prix courants) Première Action (programmes de recherche, de 10925 développement technologique et de démonstration) Deuxième Action (coopération avec les pays tiers et 790 les organisations internationales) Troisième Action (diffusion et valorisation des résultats) 600 Quatrième Action (stimulation de la formation et de 785 la mobilité des chercheurs) MONTANT GLOBAL MAXIMAL 13100 MECU (Prix courants) Répartition indicative entre les thèmes à l'intérieur de l ...[+++]


That the main aim of the updated eEurope 2005 Action Plan is to fine-tune the existing actions and strengthen the implementation mechanisms in order to speed up progress in five key areas (broadband, on-line public services, e-business, e-inclusion and benchmarking) as part of the Lisbon strategy. That following the commitment at the 2003 Spring European Council, the 15 Member States have all drawn up national broadband strategies. Broadband deployment and take-up are increasing rapidly and are mainly market-driven. That to address circumstances where there is clear evidence of market failure, the strategies stress to various degrees the need of increasing coverage of under-served areas through e.g. public support, demand aggregation and pu ...[+++]

que les services publics en ligne (pouvoirs publics, santé et apprentissage en ligne) contribuent de manière significative au processus de Lisbonne en jouant le rôle de catalyseur de la croissance, de l'efficacité et de l'innovation et qu'il importe d'accroître l'incidence de la mise en ligne des services publics en améliorant l'interopérabilité, l'échange de bonnes pratiques et la coopération paneuropéenne; que l'interopérabilité, y compris les normes et les plates-formes ouvertes, revêt une importance considérable pour le déploiement et l'utilisation effectifs des TIC dans tous les secteurs, notamment pour ce qui est des travaux paneu ...[+++]


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