Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Artwork
Block drawing
Check architectural drawings on site
Checking architectural drawings on site
Continuous draw
Continuous draw stroke
Draw
Draw by lot
Draw stroke
Draw up assembly drawings
Draw-back collet
Draw-in chuck
Draw-in collet
Draw-in collet chuck
Draw-in type collet
Drawing
Drawing by lot
Drawing kiln operating
Drawing kiln tending
Drawstroke
Finished drawing
I stroke
Non-structural frame-supplement drawing
On-site architectural drawing check
Prepare assembly drawing
Prepare assembly drawings
Preparing assembly drawings
Pull-in collet
Structural drawing
Tend drawing kiln
Tending of drawing kiln
Validate architectural drawings on site
Working drawing
Working structural drawing

Traduction de «Structural drawing » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous




non-structural frame-supplement drawing

dessin de renforcement non structurel


draw-back collet | draw-in chuck | draw-in collet | draw-in collet chuck | draw-in type collet | pull-in collet

pince à serrage par traction | pince à tirage


draw up assembly drawings | prepare assembly drawing | prepare assembly drawings | preparing assembly drawings

préparer des schémas de montage


drawing kiln operating | tending of drawing kiln | drawing kiln tending | tend drawing kiln

utiliser un four d’étirage


on-site architectural drawing check | validate architectural drawings on site | check architectural drawings on site | checking architectural drawings on site

vérifier des plans d'architecte sur site


draw by lot | drawing | drawing by lot

tirage | tirage au sort


artwork | block drawing | finished drawing | working drawing

dessin d'exécution | maquette d'exécution


draw | draw stroke | drawstroke | continuous draw | continuous draw stroke | I stroke

appel | appel actif | appel tracté | appel en traction directe
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Ex-post evaluations for 1994-99 concerning Objectives 5(a) and 5(b) and Leader II: The Member States and regions presented a large number of evaluation studies for the measures supported from the Structural Funds in 1994-99 regarding the setting-up of young farmers, less favoured areas, investment in agricultural holdings, processing and marketing of agricultural products, Objective 5(b) programmes and the Leader II Community Initiative. These studies were carried out at national level using guidelines issued by the Commission, which meanwhile initiated the process of synthesising this information in order to ...[+++]

Évaluations ex post 1994-1999 concernant l'objectif 5a, l'objectif 5b et LEADER II : les États membres et les régions ont présenté de nombreuses études d'évaluation concernant les actions qui ont bénéficié du soutien des Fonds structurels durant la période 1994-1999. Ces actions ont concerné l'installation de jeunes agriculteurs, les régions défavorisées, l'investissement dans des exploitations agricoles, la transformation et la commercialisation des produits agricoles, les programmes objectif 5b et l'initiative communautaire LEADER II. Les études ont été réalisées au niveau national conformément aux orientations publiées par la Commiss ...[+++]


I also personally appeal to the EU institutions and the future Ombudsman to increase the transparency of the EU’s assessment processes and administrative structures, drawing up a code which will function effectively, in order to reduce maladministration in the EU.

Je demande aussi personnellement aux institutions de l’Union européenne et au futur médiateur d’augmenter la transparence des processus d’évaluation et des structures administratives de l’Union européenne et de rédiger un code qui fonctionnera efficacement pour lutter contre la mauvaise administration au sein de l’Union européenne.


EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32006D0597 - EN - 2006/597/EC: Commission Decision of 4 August 2006 drawing up the list of regions eligible for funding from the Structural Funds on a transitional and specific basis under the Regional competitiveness and employment objective for the period 2007-2013 (notified under document number C(2006) 3480) - COMMISSION DECISION // (2006/597/EC)

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32006D0597 - EN - 2006/597/CE: Décision de la Commission du 4 août 2006 établissant la liste des régions éligibles à un financement par les Fonds structurels sur une base transitoire et spécifique au titre de l’objectif compétitivité régionale et emploi pour la période de 2007 à 2013 [notifiée sous le numéro C(2006) 3480] - DÉCISION DE LA COMMISSION // établissant la liste des régions éligibles à un financement par les Fonds structurels sur une base transitoire et spécifique au ti ...[+++]


2006/597/EC: Commission Decision of 4 August 2006 drawing up the list of regions eligible for funding from the Structural Funds on a transitional and specific basis under the Regional competitiveness and employment objective for the period 2007-2013 (notified under document number C(2006) 3480)

2006/597/CE: Décision de la Commission du 4 août 2006 établissant la liste des régions éligibles à un financement par les Fonds structurels sur une base transitoire et spécifique au titre de l’objectif compétitivité régionale et emploi pour la période de 2007 à 2013 [notifiée sous le numéro C(2006) 3480]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
3. Appreciates the distinction drawn between deindustrialisation and structural change and agrees with the Commission's assessment (in COM(2004)0274) that "European industry is having to face up to a process of structural change which is beneficial overall and which should be encouraged"; notes, however, that the analysis of industrial change is incomplete and that there is no indisputable data on industrial relocalisations; considers, therefore, that the Commission should ask a group of experts, which should work closely with and draw heavily on the existing knowledge and ...[+++]

3. apprécie la distinction entre désindustrialisation et mutations structurelles et se rallie à l'analyse de la Commission (dans le document COM(2004)0274), selon laquelle "l'industrie européenne fait face à un processus de mutations structurelles qui est généralement bénéfique et qui doit être encouragé" ; cependant, observe que l'analyse de ces dernières est incomplète, et qu'on ne dispose pas de données incontestables sur les délocalisations ; par conséquent, estime que la Commission devrait inviter un groupe d'experts, qui collaborerait étroitement avec l'Observatoire européen du changement (EMCC) dont il utiliserait largement les ...[+++]


3. Appreciates the distinction drawn between deindustrialisation and structural change and agrees with the Commission’s assessment that ‘European industry is having to face up to a process of structural change which is beneficial overall, and which should be encouraged’; notes, however, that the analysis of industrial change is incomplete and that there is no indisputable data on delocalisation; considers, therefore, that the Commission should ask a group of experts, which should work closely with and draw heavily on the existing knowledge and expertise of the European Moni ...[+++]

3. apprécie la distinction entre désindustrialisation et mutations structurelles et se rallie à l'analyse de la Commission, selon laquelle "l'industrie européenne fait face à un processus de mutations structurelles qui est généralement bénéfique et qui doit être encouragé"; cependant, observe que l'analyse de ces dernières est incomplète, et qu'on ne dispose pas de données incontestables sur les délocalisations ; par conséquent, estime que la Commission devrait inviter un groupe d'experts, qui collaborerait étroitement avec l'Observatoire européen du changement (EMCC) dont il utiliserait largement les connaissances et l'expérience, à r ...[+++]


– (IT) I feel that Mr Duff’s Report is right to focus on the importance of the Charter of Fundamental Rights and its future status, for it must be included in the Constitutional Treaty which the next IGC is to draw up at the end of 2003. It must be one of the bases for the conversion of the pillar structure of the Union to a Community structure.

- (IT) Je suis d'accord avec l'importance donnée dans le rapport Duff à la charte des droits fondamentaux de l'Union européenne et à son statut futur, qui doit trouver sa place dans le traité constitutionnel que la prochaine CIG rédigera fin 2003 ; elle devra être une des bases de la transformation de l'organisation en piliers de l'Union en une structure communautaire.


(5) All the outermost regions are eligible for Objective 1 of the Structural Funds for the period 1 January 2000 to 31 December 2006 in accordance with Commission Decision 1999/502/EC of 1 July 1999 drawing up the list of regions covered by Objective 1 of the Structural Funds for the period 2000 to 2006.

(5) Toutes les régions ultrapériphériques sont éligibles à l'objectif n° 1 des Fonds structurels, pour la période allant du 1er janvier 2000 au 31 décembre 2006, conformément à la décision de la Commission du 1er juillet 1999 établissant la liste des régions concernées par l'objectif n° 1 pour la période en question.


G. whereas both the content and the conclusions of the Commission's sixth periodical report on the regions are of enormous value and interest - particularly where it diagnoses the factors that actually determine the competitiveness of Europe's regions - for defining the Community priorities on which the structural measures should concentrate in order to become effective, and whereas the Commission has declared its intention of taking full account of them when drawing up these guidelines, considering that the four areas, which are rel ...[+++]

G. considérant que tant le contenu que les conclusions du sixième rapport périodique sur les régions, présenté par la Commission, revêtent une valeur et un intérêt énormes - surtout dans la partie consacrée au diagnostic sur les facteurs conditionnant réellement la compétitivité des régions en Europe - lorsqu'il s'agit de définir les priorités de la Communauté sur lesquelles il faut concentrer les actions structurelles pour qu'elles deviennent efficaces et que la Commission manifeste sa volonté d'en tenir pleinement compte lors de l'élaboration de ces orientations; considérant que ces quatre domaines, qui sont autant de leviers sûrs pour le développement régional et doivent concentrer les investissements ...[+++]


Commission Decisions drawing up the lists of areas covered by Objective 2 of the Structural Funds for the period 2000-06 in the Member States of the European Union

Décisions de la Commission établissant les listes des zones concernées par l'Objectif n° 2 des Fonds structurels pour la période de 2000 à 2006 dans les différents pays de l'Union européenne:


w