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All-weather track
Basal surface
Brake track
Braking surface
Crookedness of the track
Impression surface
Inner surface of the denture
Lateral buckling of the track
Lateral displacement of the track
Lateral distortion of the track
Levelling of the track
Man-made course
Out-of-surface track
Poor surface
Rail surface
Raising of the track
Running surface of the track
Surfacing of the track
Synthetic surfaced track
Synthetic track
Synthetic-surfaced track
Tissue side of the denture
Track surfacing
Tread of rail

Traduction de «Surfacing the track » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
braking surface | brake track

piste de freinage | piste de frottement


levelling of the track | raising of the track | surfacing of the track

dressage en profil de la voie | nivellement de la voie


A very rare tumor of the intestine, originating from the epithelium of the anal canal (including the mucosal surface, anal glands, and lining of fistulous tracts), macroscopically appearing as a nodular, often ulcerated, invasive mass located in the

adénocarcinome du canal anal


rail surface | running surface of the track | tread of rail

surface de roulement de la voie


crookedness of the track | lateral buckling of the track | lateral displacement of the track | lateral distortion of the track

dejettement de la voie | distorsion latérale de la voie | flambage latéral de la voie


synthetic-surfaced track [ synthetic surfaced track | synthetic track | man-made course | all-weather track ]

piste synthétique [ piste tous temps ]


A rare benign skin tumor disorder characterized by the presence of congenital, large (few centimeters), elevated, well-circumscribed, pink-tan, multinodular, non-ulcerative, bosselated-surface skin lesions located on the neck, scalp or hand and which

naevus panfolliculaire congénital


out-of-surface track [ poor surface ]

défaut de nivellement


basal surface | impression surface | tissue side of the denture | inner surface of the denture

intrados


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
‘track’ means the projection on the earth’s surface of the path of an aircraft, the direction of which path at any point is usually expressed in degrees from North (true, magnetic or grid).

«route», la projection à la surface de la Terre de la trajectoire d’un aéronef, trajectoire dont l’orientation, en un point quelconque, est généralement exprimée en degrés par rapport au nord (vrai, magnétique ou grille).


the balloon envelope is equipped with either a radar reflective device(s) or radar reflective material that will present an echo to surface radar operating in the 200 MHz to 2 700 MHz frequency range, and/or the balloon is equipped with such other devices as will permit continuous tracking by the operator beyond the range of ground-based radar.

que l’enveloppe du ballon ne soit équipée d’un ou plusieurs dispositifs ou d’un matériau réfléchissant les signaux radar et permettant d’obtenir un écho sur l’écran d’un radar de surface fonctionnant dans la gamme de fréquences 200 MHz à 2 700 MHz, et/ou que le ballon ne soit doté d’autres dispositifs qui permettront à l’opérateur radar d’assurer une poursuite continue au-delà de la portée du radar au sol.


37.2. Type of material in contact with the surface: rubber tracks/steel tracks/rubber pads on the track shoes (4)

37.2. Type de matériau en contact avec la surface: chenilles en caoutchouc/chenilles en acier/garnitures en caoutchouc sur les patins de chenille (4)


Where NR is the total number of track rollers directly transferring load onto the road surface (via the tracks and pads) and AP is the outer surface area of each pad (i.e. in contact with the road), in mm2.

NR étant le nombre total de galets transférant directement la charge à la surface de la route (via les chenilles et les patins) et AP étant la surface extérieure de chaque patin (c’est-à-dire en contact avec la route), en mm2.


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3.5. The maximum load per unit length of track surface in contact with the road shall be calculated by dividing the maximum permissible mass in kg (allowing for any mass acting on any wheeled axles in the same way as 3.3.1.2 or 3.3.2.2) by the total length in metres of tracks in contact with the road at any given moment in time (i.e. between the centres of the extreme track rollers), on the basis of the limits provided under 3.3.1.1 or 3.3.2.1 or 3.3.2.3, following the vehicle case under 2.1.1 or 2.1.2 or 2.1.3 respectively, and 3.4.

3.5. La charge maximale par longueur unitaire de surface de chenille en contact avec la route doit être calculée en divisant la masse maximale admissible en kg (en tenant compte de toute masse agissant sur les éventuels essieux munis de roues de la même manière qu’au point 3.3.1.2 ou 3.3.2.2) par la longueur totale, en mètres, des chenilles en contact avec la route à tout instant (c’est-à-dire entre les centres des galets situés aux extrémités des chenilles), sur la base des limites prévues au point 3.3.1.1, 3.3.2.1 ou 3.3.2.3, selon le cas de véhicule envisagé au point 2.1.1, 2.1.2 ou 2.1.3 respectivement, ainsi qu’au point 3.4.


The supplier of the rubber belt shall provide the percentage of lug area (1) versus the total surface of the belt (defined as the track length multiplied by the track width), or the total lug area in contact with the road can be measured by lowering a laden vehicle onto a suitable piece of cardboard or other permanently deformable material and measuring the total area of the depressions so caused.

Le fournisseur de la bande de chenille en caoutchouc doit indiquer la proportion de la superficie des crampons (1) par rapport à la superficie totale de chenille (définie comme la longueur de la chenille multipliée par sa largeur) ou bien la superficie totale des crampons en contact avec la route peut être mesurée en abaissant un véhicule chargé sur un morceau adéquat de carton ou d’un autre matériau déformable de façon permanente et en mesurant la superficie totale des creux ainsi formés.


On 1 668 mm nominal track gauge network are allowed platforms with the height of 685 mm or 900 mm above the rail running surface.

Sur le réseau à écartement nominal de voie de 1 668 mm, la hauteur des quais peut être de 685 mm ou de 900 mm au-dessus du plan de roulement de la voie.


For the purpose of checking track surface BPN consistency for the measurement of wet grip on an instrumented passenger car: the BPN values of the test track should not vary over the entire stopping distance so as to decrease the dispersion of test results.

Aux fins du contrôle de la cohérence de la valeur BPN sur le revêtement de la piste, pour la mesure de l'adhérence sur sol mouillé d'une voiture particulière instrumentée: les valeurs BPN sur la piste d'essai ne doivent pas varier sur la totalité de la distance d'arrêt, afin de réduire la dispersion des résultats d'essai.


The track cant is the maximum difference in height between outer and inner rails, measured at the centre of the rail head surface (in mm).

Le dévers est la différence maximale entre le rail externe et le rail interne, mesurée au centre de la surface du champignon de rail (en mm).


The tolerances perpendicular to the running surface with reference to the nominal relative positioning between track and platform are -30 mm/+ 0 mm

Les tolérances perpendiculairement au plan de roulement par rapport à l'implantation nominale de position relative entre quai et voie sont - 30 mm/+ 0 mm.




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'Surfacing the track' ->

Date index: 2023-05-09
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