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Conceive company strategies
Develop audio system designs
Develop company strategies
Develop company's strategies
Develop designs according to requirements
Develop designs for audio system
Develop strategies for company
Develop system designs for audio
Developing company
Developing corporation
German Investment and Development Company
ICT system developer
ICT system developers
ICT systems developer
Industrial and Employment Development Company
Land development company
Property development company
Sodie
System Developing Companies
System-managed company
Systems programmer

Vertaling van "System Developing Companies " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


conceive company strategies | develop strategies for company | develop company strategies | develop company's strategies

élaborer des stratégies d’entreprise


develop designs according to requirements | develop designs for audio system | develop audio system designs | develop system designs for audio

concevoir des systèmes audio


ICT systems developer | systems programmer | ICT system developer | ICT system developers

développeur système | développeuse de systèmes informatiques | développeur de systèmes informatiques/développeuse de systèmes informatiques | développeuse système TIC




Industrial and Employment Development Company | Sodie [Abbr.]

Société pour le développement de l'industrie et de l'emploi | Sodie [Abbr.]


German Investment and Development Company

Société allemande d'investissement et de développement


developing corporation [ developing company ]

société en voie de développement


property development company

compagnie de construction-aménagement


system-managed company

entreprise dirigée de façon systématie
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
It stated that "export controls now provide too little security and impose enormous inefficiency" adding that they "are undermining the collaboration between companies in alliance countries on new system developments" and negatively affect "one of the central goals of military planning during the past 30 years - alliance interoperability".

Elle a déclaré que les «contrôles des exportations offrent actuellement trop peu de sécurité et se traduisent par un manque criant d'efficacité», ajoutant qu'ils «sapent la collaboration entre des entreprises de pays de l'alliance en vue du développement de nouveaux systèmes» et nuisent à «l'un des objectifs centraux de la planification militaire des trente dernières années: l'interopérabilité de l'alliance».


The Commission considers that two options might be considered to redress this: a full Independent System Operator (where the vertically integrated company remains owner of the network assets and receives a regulated return on them, but is not responsible for their operation, maintenance or development) or ownership unbundling (where network companies are wholly separate from the supply and generation companies)[12].

La Commission considère que deux options peuvent être envisagées pour remédier à cela: Le recours à un gestionnaire de réseau indépendant (système dans lequel la compagnie intégrée verticalement reste propriétaire des actifs du réseau et perçoit une rémunération réglementée sur ces actifs, mais n’en assure pas l'exploitation, l’entretien ni le développement), soit la séparation de propriété (système opérant une séparation totale entre les entreprises de réseaux et les entreprises de distribution et de production)[12].


Such measures should be carefully designed, with a view to avoiding that they unduly hinder the development and use of efficient company law structures and systems, which the promotion of efficient and competitive business requires.

Ces mesures devront être conçues avec soin car il faut éviter qu'elles ne freinent le développement et l'emploi de systèmes et de structures de droit des sociétés efficaces, indispensables pour promouvoir l'efficacité et la compétitivité des entreprises.


The Commission established that the traceability systems developed by the Thai public authorities are not incorporated into the accounting systems of companies and therefore do not ensure that data is exhaustive and reliable since there is no link between what is recorded in the authorities' systems with what is recorded in the companies' accounting and production systems.

Elle a établi que les systèmes de traçabilité mis en place par les pouvoirs publics thaïlandais ne sont pas intégrés dans les systèmes comptables des entreprises et, par conséquent, ne garantissent pas l’exhaustivité ni la fiabilité des données puisqu’il n’y a pas de lien entre ce qui est inscrit dans les systèmes des autorités et ce qui figure dans la comptabilité et les systèmes de production des entreprises.


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There is verified evidence that the aircraft of type Beech 1900 with registration mark S7-IDC of the carrier Islands Development Company licensed in Seychelles is not fitted with EGPWS — Enhanced Ground Proximity Warning System, equipment necessary for operations into the Community in compliance with Annex 6 to the Chicago Convention.

Il est avéré que l’appareil de type Beech 1900 immatriculé S7-IDC du transporteur Islands Development Company certifié aux Seychelles n’est pas équipé de l’avertisseur de proximité du sol amélioré (EGPWS), un équipement nécessaire aux opérations effectuées dans la Communauté conformément à l’annexe 6 de la convention de Chicago.


The separation may be based either on complete ownership unbundling, due to transmission system operators being both operators and owners of the system, or on introduction of an independent transmission system operator for maintenance, development and operation of the systems, which remain the property of the vertically integrated companies.

La séparation peut se baser soit sur une dissociation totale de la propriété, les gestionnaires de réseau de transport étant à la fois exploitant et propriétaires du réseau, soit sur la mise en place d’un gestionnaire de réseau de transport indépendant assurant l’entretien, le développement et l’exploitation des réseaux, dont les entreprises intégrées verticalement restent propriétaires.


The separation may be based either on complete ownership unbundling, due to transmission system operators being both operators and owners of the system, or on introduction of an independent transmission system operator for maintenance, development and operation of the systems, which remain the property of the vertically integrated companies.

La séparation peut se baser soit sur une dissociation totale de la propriété, les gestionnaires de réseau de transport étant à la fois exploitant et propriétaires du réseau, soit sur la mise en place d’un gestionnaire de réseau de transport indépendant assurant l’entretien, le développement et l’exploitation des réseaux, dont les entreprises intégrées verticalement restent propriétaires.


The Commission considers that two options might be considered to redress this: a full Independent System Operator (where the vertically integrated company remains owner of the network assets and receives a regulated return on them, but is not responsible for their operation, maintenance or development) or ownership unbundling (where network companies are wholly separate from the supply and generation companies)[12].

La Commission considère que deux options peuvent être envisagées pour remédier à cela: Le recours à un gestionnaire de réseau indépendant (système dans lequel la compagnie intégrée verticalement reste propriétaire des actifs du réseau et perçoit une rémunération réglementée sur ces actifs, mais n’en assure pas l'exploitation, l’entretien ni le développement), soit la séparation de propriété (système opérant une séparation totale entre les entreprises de réseaux et les entreprises de distribution et de production)[12].


It stated that "export controls now provide too little security and impose enormous inefficiency" adding that they "are undermining the collaboration between companies in alliance countries on new system developments" and negatively affect "one of the central goals of military planning during the past 30 years - alliance interoperability".

Elle a déclaré que les «contrôles des exportations offrent actuellement trop peu de sécurité et se traduisent par un manque criant d'efficacité», ajoutant qu'ils «sapent la collaboration entre des entreprises de pays de l'alliance en vue du développement de nouveaux systèmes» et nuisent à «l'un des objectifs centraux de la planification militaire des trente dernières années: l'interopérabilité de l'alliance».


The European Commission is responsible for controlling the TRACES system, for developing and maintaining it, whereas the ANIMO system was based on a contract between the Member States and a private company.

La Commission européenne est responsable du contrôle du système TRACES, de son développement et de sa maintenance, alors que le système ANIMO était basé sur un contrat entre les États membres et une société privée.


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