Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Advocate free trade
Brussels tariff nomenclature
Clear airport runways
Customs nomenclature
Customs tariff
Fiscal obstacle
Handle airport temporary structure applications
Impediments to trade
Keep airport runways clear of debris and obstacles
Keep airport runways clear of obstacles
Keep airport runways clear of obstacles and debris
Manage obstacle control
Non-tariff barriers
OCH
Obstacle clearance height
Obstacles to trade
Promote free trade
Stimulate free trade
Stimulate tariff less trading
Supervise obstacle control
Tariff barrier
Tariff classification
Tariff heading
Tariff nomenclature
Tariff obstacle
Tariff protection
Tariff restriction
Tax barrier
Tax constraint
Tax obstacle
Trade barriers

Vertaling van "Tariff obstacle " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
tariff barrier [ tariff obstacle | tariff protection | tariff restriction | Trade barriers(STW) ]

entrave tarifaire [ barrière tarifaire | obstacle tarifaire | protection tarifaire ]


impediments to trade | non-tariff barriers | obstacles to trade

barrières non tarifaires | entraves non tarifaires aux échanges | obstacles non tarifaires aux échanges | obstacles non-tarifaires


clear airport runways | keep airport runways clear of obstacles and debris | keep airport runways clear of debris and obstacles | keep airport runways clear of obstacles

garder les pistes d'un aéroport exemptes d'obstacles


An interim report of an inquiry by the Tariff Board respecting tariff items covering goods made/not made in Canada: fire-brick and related products [ Tariff items covering goods made/not made in Canada: fire-brick and related products: an interim report by the Tariff Board ]

Rapport intérimaire d'une enquête par la Commission du tarif portant sur les numéros tarifaires visant les marchandises fabriquées/non fabriquées au Canada : brique réfractaire et produits connexes [ Numéros tarifaires visant les marchandises fabriquées/non fabriquées au Canada : brique réfractaire et produits connexes : un rapport intérimaire par la Commission du tarif ]


fiscal obstacle | tax barrier | tax constraint | tax obstacle

entrave fiscale | obstacle fiscal


obstacle clearance altitude /height | obstacle clearance height | OCH [Abbr.]

hauteur de dégagement d’obstacle | OCH [Abbr.]


handle airport temporary structure applications | supervise obstacle control | ensure that temporary structures do not adversely impact airport operations | manage obstacle control

rer la maîtrise des obstacles


tariff nomenclature [ Brussels tariff nomenclature | customs nomenclature | tariff classification | tariff heading | Customs nomenclature(ECLAS) ]

nomenclature tarifaire [ classement tarifaire | nomenclature de Bruxelles | nomenclature douanière | position tarifaire ]




stimulate free trade | stimulate tariff less trading | advocate free trade | promote free trade

promouvoir le libre-échange
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
For countries affected by high indices of food insecurity such as Georgia, Armenia or Kyrgyzstan, support from the food security budget line can promote the structural reforms necessary to improve institutional and legal frameworks and remove obstacles to food production and trade (e.g. trade infrastructure, customs procedures and regulations, tariff and non-tariff barriers).

Dans les pays où le niveau d'insécurité alimentaire est élevé, comme la Géorgie, l'Arménie ou le Kirghizstan, le soutien à la sécurité alimentaire financé par la ligne budgétaire correspondante est principalement axé sur les réformes structurelles nécessaires, visant à améliorer les structures institutionnelles et juridiques et à supprimer les obstacles à la production alimentaire et au commerce (par exemple, infrastructures commerciales, réglementation et formalités douanières, barrières tarifaires et non tarifaires).


Requirements - such as legal form, shareholding, mandatory tariffs and specific arrangements, which reserve access to the service activity to particular providers - are not strictly prohibited under EU law but have been identified by the Court of Justice of the EU as creating obstacles to the single market in services.

Ces exigences - forme juridique d'une société, détention du capital de celle-ci, tarifs obligatoires ou dispositions spécifiques réservant l'accès à l'activité de service concernée à des prestataires particuliers - ne sont pas strictement interdites en vertu du droit de l'Union, mais la Cour de justice de l'Union européenne a établi qu'elles constituaient des obstacles au marché unique des services.


Besides eliminating tariffs, these agreements provide novel ways for effectively tackling unjustified non-tariff obstacles to trade.

Outre l’élimination des barrières tarifaires, ces accords ouvrent de nouvelles voies pour lutter efficacement contre les obstacles non tarifaires aux échanges qui ne se justifient pas.


Besides eliminating tariffs, these agreements provide novel ways for effectively tackling unjustified non-tariff obstacles to trade.

Outre l’élimination des barrières tarifaires, ces accords ouvrent de nouvelles voies pour lutter efficacement contre les obstacles non tarifaires aux échanges qui ne se justifient pas.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
3. The reduction of non-tariff obstacles to intra-regional trade.

3. La réduction des obstacles non tarifaires au commerce intrarégional.


Three elements have therefore been identified: a fully operational institutional framework, the reduction of non-tariff obstacles to intra-regional trade and the creation of a customs union compatible with Art. XXIV of GATT and notified to the WTO.

Ainsi, trois éléments sont retenus: un cadre institutionnel pleinement opérationnel, la réduction des obstacles non tarifaires au commerce intrarégional et la création d'une union douanière compatible avec l'article XXIV de l'Accord général sur les tarifs douaniers et le commerce et notifiée à l'Organisation mondiale du commerce.


But as tariffs fall, non-tariff barriers, such as unnecessarily trade-restricting regulations and procedures become the main obstacles.

Mais une fois les tarifs éliminés, ce sont les barrières non tarifaires, comme les réglementations et les procédures limitant indûment les échanges, qui deviennent les principaux obstacles.


As regards tariffs, although previous rounds of multilateral negotiations have made it possible to reduce substantially the obstacles to market access, they have nevertheless led to extremely disparate tariff structures, with considerable differences in areas such as peak tariffs, duty progressivity, the percentage of consolidations and the gap between consolidated and applied rates.

Au plan tarifaire, si les cycles précédents de négociations multilatérales ont permis de réduire substantiellement les obstacles à l'accès aux marchés, ils ont cependant abouti à des structures tarifaires très hétérogènes, avec par exemple des différences considérables en matière de pics tarifaires, de progressivité des droits, de pourcentage des consolidations, et d'écart entre taux consolidés et taux appliqués.


As regards tariffs, although previous rounds of multilateral negotiations have made it possible to reduce substantially the obstacles to market access, they have nevertheless led to extremely disparate tariff structures, with considerable differences in areas such as peak tariffs, duty progressivity, the percentage of consolidations and the gap between consolidated and applied rates.

Au plan tarifaire, si les cycles précédents de négociations multilatérales ont permis de réduire substantiellement les obstacles à l'accès aux marchés, ils ont cependant abouti à des structures tarifaires très hétérogènes, avec par exemple des différences considérables en matière de pics tarifaires, de progressivité des droits, de pourcentage des consolidations, et d'écart entre taux consolidés et taux appliqués.


For countries affected by high indices of food insecurity such as Georgia, Armenia or Kyrgyzstan, support from the food security budget line can promote the structural reforms necessary to improve institutional and legal frameworks and remove obstacles to food production and trade (e.g. trade infrastructure, customs procedures and regulations, tariff and non-tariff barriers).

Dans les pays où le niveau d'insécurité alimentaire est élevé, comme la Géorgie, l'Arménie ou le Kirghizstan, le soutien à la sécurité alimentaire financé par la ligne budgétaire correspondante est principalement axé sur les réformes structurelles nécessaires, visant à améliorer les structures institutionnelles et juridiques et à supprimer les obstacles à la production alimentaire et au commerce (par exemple, infrastructures commerciales, réglementation et formalités douanières, barrières tarifaires et non tarifaires).


w