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Ad Hoc Group on Immigration
Alcoholic hallucinosis
Alliance for a Drug-Free Canada
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Delirium tremens
Disorder of personality and behaviour
Drug-Free Workplace
EU body for police and judicial cooperation
Enforce workplace drug policies
Execute workplace drug policies
Group on Drugs and Organised Crime
Group on Police and Customs Cooperation
Group on the Free Movement of Persons
Implement workplace drug policies
International Partnership for a Drug-Free Workplace
Jealousy
Paranoia
Prohibit drug and alcohol use in the workplace
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
Rhodes Group
Steering Group II
The Council for a Drug-Free Workplace
The Drug-Free Workplace Initiative
Trevi Group

Traduction de «The Drug-Free Workplace Initiative » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
The Drug-Free Workplace Initiative

The Drug-Free Workplace Initiative


The Council for a Drug-Free Workplace [ Alliance for a Drug-Free Canada ]

Le Conseil pour une entreprise sans drogues [ Alliance pour un Canada sans drogues ]


International Partnership for a Drug-Free Workplace

Association internationale pour la disparition complète de la drogue sur le lieu de travail




Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include self-report data, analysis of blood and other body fluids, characteristic physical and psychological symptom ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison complète, sauf dans les cas ayant entraîné des lésions organiques ou d'autres complications. Parmi les complications, on peut citer: les traumatismes, les fausses routes avec ...[+++]


execute workplace drug policies | prohibit drug and alcohol use in the workplace | enforce workplace drug policies | implement workplace drug policies

mettre en œuvre des politiques anti-drogues sur le lieu de travail


Private Sector Conference on Drugs in the Workplace and in the Community

conférence internationale du secteur privé face au problème de la drogue dans le monde du travail


EU body for police and judicial cooperation [ Ad Hoc Group on Immigration | Group on Drugs and Organised Crime | Group on Police and Customs Cooperation | Group on the Free Movement of Persons | Rhodes Group | Steering Group II | Trevi Group ]

organe de coopération judiciaire et policière (UE) [ groupe ad hoc immigration | groupe de coopération policière et douanière | groupe de Rhodes | groupe directeur II | groupe drogue et criminalité organisée | groupe libre circulation des personnes | groupe TREVI ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
EU-OSHA Campaign 2007-08 on ‘The Healthy Workplace Initiative’.

Campagne 2007-2008 de l’Agence EU-OSHA, «Initiative “Lieux de travail sainsˮ».


The object of this Green Paper is to explore the scope for bringing those most directly concerned by the drugs problem more closely into the policy process on drugs at EU Level as provided by the EU Action Plan on Drugs 2005-2008[1] and reflected in the European Transparency Initiative[2], it does so by launching a wide-ranging consultation on how to organise a structured and continuous dialogue on this issue between the Commission and civil society, and to seek ways of adding value through constructive advice, with a view to placing the specific experience and knowledge of civil society at the disposal of the policy making process at EU ...[+++]

Le présent Livre vert a pour objet d’examiner les différentes possibilités d’associer plus étroitement les personnes les plus directement concernées par le problème de la drogue à l’élaboration de la politique communautaire dans ce domaine, comme le prévoit le Plan d’action drogue de l’Union européenne (2005-2008)[1] et le reflète l’Initiative européenne en matière de transparence[2]. À cette fin, il engage une vaste consultation sur la manière d’organiser un dialogue structuré et continu sur cette question entre la Commission et la société civile et sur la manière d’apporter une valeur ajoutée par le biais de conseils constructifs, afin ...[+++]


EU-OSHA Campaign 2007-08 on ‘The Healthy Workplace Initiative’.

Campagne 2007-2008 de l’Agence EU-OSHA, «Initiative “Lieux de travail sainsˮ».


The consultation initiated by the Commission's Green Paper "Towards a Europe free from tobacco smoke: policy options at EU level"[7] revealed significant support both for comprehensive smoke-free policies in all enclosed workplaces and public places and for further EU action to promote smoke-free environments throughout the Member States.

La consultation lancée par la Commission au moyen de son Livre vert «Vers une Europe sans fumée de tabac: les options stratégiques au niveau de l'Union européenne»[7] a fait apparaître que nombreux étaient les partisans de politiques d'interdiction générale de fumer dans tous les lieux de travail et lieux publics fermés et de nouvelles mesures à l'échelon communautaire en faveur du développement des espaces non-fumeurs dans l'ensemble des États membres.


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- Support the involvement of relevant organisations competent in the field of workplace health, e.g. the European Agency for Safety and Health at Work given the relevance of some of its initiatives such as the ‘The Healthy Workplace Initiative’ which aims to provide both employers and employees with easy access to information about how to improve their business environment by becoming healthier and more productive (aims 1-9)

- Soutenir la participation d’organisations compétentes dans le domaine de la santé sur le lieu de travail, par exemple l’Agence européenne pour la sécurité et la santé au travail, compte tenu de l’importance de certaines de ses initiatives, comme la «Healthy Workplace Initiative», qui vise à fournir aux employeurs et aux travailleurs un accès aisé à des informations sur la manière d'améliorer leur environnement professionnel en étant en meilleure santé et en devenant plus productifs (objectifs 1 à 9)


It is necessary to ensure that products benefiting from the free movement of goods within the Community fulfil requirements providing a high level of protection of public interests such as health and safety in general, health and safety at the workplace, protection of consumers, protection of the environment and security, while ensuring that the free movement of products is not restricted to any extent greater than that which is allowed under Community harmonisation legislation or any other relevant Community rules.

Il est nécessaire de garantir que les produits bénéficiant de la libre circulation des marchandises au sein de la Communauté se conforment à des exigences garantissant un haut niveau de protection des intérêts publics tels que la santé et la sécurité en général, la santé et la sécurité sur le lieu de travail, la protection des consommateurs, la protection de l'environnement et la sécurité, tout en garantissant que la libre circulation des produits n'est pas restreinte au-delà de ce qui est autorisé en vertu de la législation communautaire d'harmonisation ou d'autres règles communautaires pertinentes.


* In the context of multiplication of bilateral and regional free trade initiatives in South East Asia, the EU has both offensive and defensive interests in forging stronger economic ties with the region

* Dans le cadre de la multiplication des initiatives de libre-échange bilatérales et régionales en Asie du Sud-Est, l'UE a tout intérêt, tant sur le plan de la stratégie offensive que défensive, à renforcer ses liens économiques avec la région.


* In the context of multiplication of bilateral and regional free trade initiatives in South East Asia, the EU has both offensive and defensive interests in forging stronger economic ties with the region

* Dans le cadre de la multiplication des initiatives de libre-échange bilatérales et régionales en Asie du Sud-Est, l'UE a tout intérêt, tant sur le plan de la stratégie offensive que défensive, à renforcer ses liens économiques avec la région.


Given that the trade in drug precursors may lead to the illicit manufacture of synthetic drugs and psychotropic substances, Member States should be free to choose the most dissuasive penalties available under their national legislation.

Attendu que le commerce des précurseurs peut donner lieu à la fabrication illicite de drogues de synthèse et de substances psychotropes, les États membres devraient pouvoir choisir les sanctions les plus dissuasives prévues par leur législation nationale.


Recalling the priority attached by the Irish Presidency to the fight against drugs, and the initiatives taken further to the instructions of the Madrid and Florence European Councils to give it a specific content, and in particular the Council resolution on sentencing for serious drug trafficking;

rappelant la priorité donnée par la présidence irlandaise à la lutte contre la drogue, et les initiatives prises sur la base des mandats des Conseils européens de Madrid et Florence pour lui donner un contenu concret et notamment la résolution du Conseil relative aux condamnations pour les infractions graves en matière de trafic illicite de drogues;




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Date index: 2022-03-01
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