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Braking systems in locomotives
Braking systems in trains
DT
Dynamic tracking
Dynamics of locomotive brakes
Locomotive brake applications
Mobile Train Dynamics Analyzer
Railway track technician
Railway work train
Specific train resistance on level tangent track
Track grinder
Track signal repairer
Track vehicles
Track work train
Track-train dynamics
Train preparer
Train resistance
Train resistance on level tangent track
Train resistance on the level
Train washing sidings
Train washing tracks
Work trains

Vertaling van "Track-train dynamics " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
track-train dynamics

interaction entre la voie ferrée et le matériel roulant [ dynamique voie-train ]


train resistance on level tangent track | train resistance

effort résistant en palier et en alignement | effort résistant


specific train resistance on level tangent track [ train resistance on the level ]

résistance spécifique en palier et alignement [ résistance en palier ]


Mobile Train Dynamics Analyzer

simulateur analyseur de train itinérant


railway work train | track vehicles | track work train | work trains

trains de travaux


railway track technician | track signal repairer | track grinder | train preparer

agente d’escale ferroviaire | opérateur de préparation technique des trains | opérateur de préparation technique des trains/opératrice de préparation technique des trains | opératrice de préparation technique des trains


train resistance | train resistance on level tangent track

effort résistant | effort résistant en palier et en alignement


braking systems in locomotives | dynamics of locomotive brakes | braking systems in trains | locomotive brake applications

applications de freinage d'une locomotive


train washing sidings | train washing tracks

chantier de lavage | voies de lavage


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
(2) Where a railway track scale that is designed for the in-motion weighing of unit trains is tested dynamically, the acceptance limit of error and in-service limit of error for the scale are 0.15 per cent of the sum of the net known test load of all of the reference cars in the train that are weighed.

(2) La marge de tolérance à l’acceptation et la marge de tolérance en service qui s’appliquent lors de l’essai dynamique d’un pont-bascule ferroviaire conçu pour le pesage en mouvement des trains-blocs sont égales à 0,15 pour cent de la somme des charges connues nettes des wagons de référence du train qui sont pesés.


(2) Where a railway track scale that is designed for the in-motion weighing of unit trains is tested dynamically, the acceptance limit of error and in-service limit of error for the scale are 0.15 per cent of the sum of the net known test load of all of the reference cars in the train that are weighed.

(2) La marge de tolérance à l’acceptation et la marge de tolérance en service qui s’appliquent lors de l’essai dynamique d’un pont-bascule ferroviaire conçu pour le pesage en mouvement des trains-blocs sont égales à 0,15 pour cent de la somme des charges connues nettes des wagons de référence du train qui sont pesés.


191 (1) Where a railway track scale that is designed for the in-motion weighing of individual coupled railway cars forming a train, and is used solely for determining transportation charges for commodities, is tested dynamically, the acceptance limits of error and in-service limits of error for the scale are the following:

191 (1) Les marges de tolérance à l’acceptation et les marges de tolérance en service qui s’appliquent lors de l’essai dynamique d’un pont-bascule ferroviaire conçu pour le pesage en mouvement des wagons individuels attelés formant un train et utilisé seulement pour le calcul des frais de transport de marchandises sont les suivantes :


191 (1) Where a railway track scale that is designed for the in-motion weighing of individual coupled railway cars forming a train, and is used solely for determining transportation charges for commodities, is tested dynamically, the acceptance limits of error and in-service limits of error for the scale are the following:

191 (1) Les marges de tolérance à l’acceptation et les marges de tolérance en service qui s’appliquent lors de l’essai dynamique d’un pont-bascule ferroviaire conçu pour le pesage en mouvement des wagons individuels attelés formant un train et utilisé seulement pour le calcul des frais de transport de marchandises sont les suivantes :


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calculating the dynamic speed profile for its mission on the basis of train characteristics and of information from track-side.

calcul du profil dynamique de vitesse pendant la mission du train en fonction des caractéristiques du train et des informations reçues du sol.


withstand without failure the vertical, lateral and longitudinal loads, whether static or dynamic, exerted by the trains, in the specified track environment and while achieving the required performance,

supporter sans défaillance les sollicitations verticales, transversales et longitudinales de nature statique et dynamique exercées par les rames, dans l'environnement des voies spécifié et pour les performances requises,


withstand without failure the vertical, lateral and longitudinal loads, whether static or dynamic, exerted by the trains, in the specified track environment and while achieving the required performance,

supporter sans défaillance les sollicitations verticales, transversales et longitudinales de nature statique et dynamique exercées par les rames, dans l'environnement des voies spécifié et pour les performances requises,


improved vehicle infrastructure performance (improving the dynamic performance of trains in relation to track and power supply systems to boost railway reliability and service performance)

l'amélioration des caractéristiques du couple matériel roulant infrastructure (améliorer les caractéristiques dynamiques des trains compte tenu des voies et des systèmes d'alimentation électrique afin de stimuler la fiabilité et la qualité de service du transport ferroviaire).




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'Track-train dynamics' ->

Date index: 2021-07-02
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