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Composing rule
Draft mediation service rules
Draft the rules of the mediation service
Enforce the rules of the mediation service
Establish the rules of the mediation service
Fully understand language rules
Have perfect command of language rules
Incoterms
International Commercial Terms
Master language rules
Mastering language rules
NAAT-rule
Non-appreciable affectation of trade rule
Order protection rule
Policy setting ruling
Preliminary ruling procedure
Preliminary ruling proceedings
Setting rule
Trade union laws
Trade union regulation
Trade union regulations
Trade union rules
Trade-through obligation
Trade-through rule
US-set rules of trade
USA-set rules of trade
United States-set rules of trade

Traduction de «US-set rules trade » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
US-set rules of trade [ USA-set rules of trade | United States-set rules of trade ]

règles commerciales des États-Unis


order protection rule | trade-through obligation | trade-through rule

interdiction de procéder à des opérations hors cours | règle sur la protection des ordres | trade through rule


trade union laws | trade union rules | trade union regulation | trade union regulations

droit syndical | législation syndicale




policy setting ruling

décision établissant la politique


ICC rules for the use of domestic and international trade terms | International Commercial Terms | International Rules for the Interpretation of Trade Terms | Incoterms [Abbr.]

conditions internationales de vente | Incoterm | règles internationales pour l'interprétation des termes commerciaux | CIV [Abbr.]


NAAT-rule | non-appreciable affectation of trade rule

règle AISC | règle de l'absence d'incidence sensible sur le commerce


fully understand language rules | have perfect command of language rules | master language rules | mastering language rules

maîtriser les règles d’une langue


draft mediation service rules | establish the rules of the mediation service | draft the rules of the mediation service | enforce the rules of the mediation service

élaborer le règlement d'un service de médiation


preliminary ruling procedure [ preliminary ruling proceedings | reference to a Community court for a preliminary ruling | reference to the EC Court of Justice for an interpretation | reference to the EC Court of Justice for a preliminary ruling ]

procédure préjudicielle [ demande de décision préjudicielle (UE) | recours préjudiciel | renvoi en interprétation | renvoi préjudiciel ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
In a free trade area of the Americas, we have to set rules, including social rules.

Dans une Zone de libre-échange des Amériques, on doit établir des règles du jeu et des règles sociales.


So we need not move away from that, because that's exactly where the negotiations will end up: How do you deal with the question of access in a real and meaningful way that defines a set of rules in which producers can adapt to a broader-based environment, and at the same time maximize those market access opportunities around the world by having a very clear, clean set of trading rules under which Canadians and their export interests can take advantage of that?

Nous n'avons donc pas à renoncer à ces deux objectifs, car c'est exactement là-dessus que finiront par porter les négociations: comment aborder l'accès de façon concrète et réaliste de manière à établir un ensemble de règles qui permettront aux producteurs de s'adapter à un marché plus grand et comment optimiser en même temps l'accès des marchés du monde au moyen d'un ensemble très clair et très précis de règles commerciales en vertu desquelles les Canadiens, notamment les exportateurs canadiens, pourront profiter de ce marché.


Similar to the first and second round of negotiations, discussions took place in Working Groups which covered the following areas: Trade in goods (including Market Access, General Rules, Trade Remedies), Technical Barriers to Trade and Non-Tariff Measures, Rules of Origin, Customs and Trade Facilitation, Sanitary and Phytosanitary Measures, Trade in Services, Investment, Procurement, Intellectual Property, Competition Policy, Trade and Sustainable Development, Other issues (General and Regulatory Cooperation, Corporate Governance and ...[+++]

De façon analogue au premier et au deuxième cycle de négociations, les débats ont eu lieu dans des groupes de travail couvrant les domaines d’action suivants: le commerce de marchandises (y compris l’accès au marché, les règles générales, les mesures de défense commerciale), les obstacles techniques au commerce et les mesures non tarifaires, les règles d’origine, les questions douanières et de facilitation des échanges, les mesures sanitaires et phytosanitaires, le commerce des services, les investissements, la passation des marchés, la propriété intellectuelle, la politique de concurrence, le commerce et le développement durable, les au ...[+++]


30. Asks the Commission to use DCFTAs to align standards in the regulatory field, especially regarding technical standards and regulations, sanitary and phytosanitary measures (SPS), transparency rules for public procurement, intellectual property protection rules, trade/customs facilitation and the elimination of non-tariff barriers (NTBs); points out that such cooperation is not satisfactorily addressed in the Association Agreements and that the level of EU involvement should be intensified;

30. demande à la Commission d'utiliser des ALEAC pour s'adapter aux normes dans le domaine législatif, notamment en ce qui concerne les normes et réglementations techniques, les mesures sanitaires et phytosanitaires (SPS), les règles de transparence pour les marchés publics, la politique de protection des consommateurs, les règles de protection de la propriété intellectuelle, la facilitation des échanges/douanes et la suppression des obstacles non tarifaires (ONT); souligne que cette coopération n'est pas traitée de manière satisfaisante dans les accords d'association et que le niveau d'implication de l'UE doit être intensifié;


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30. Asks the Commission to use DCFTAs to align standards in the regulatory field, especially regarding technical standards and regulations, sanitary and phytosanitary measures (SPS), transparency rules for public procurement, intellectual property protection rules, trade/customs facilitation and the elimination of non-tariff barriers (NTBs); points out that such cooperation is not satisfactorily addressed in the Association Agreements and that the level of EU involvement should be intensified;

30. demande à la Commission d'utiliser des ALEAC pour s'adapter aux normes dans le domaine législatif, notamment en ce qui concerne les normes et réglementations techniques, les mesures sanitaires et phytosanitaires (SPS), les règles de transparence pour les marchés publics, la politique de protection des consommateurs, les règles de protection de la propriété intellectuelle, la facilitation des échanges/douanes et la suppression des obstacles non tarifaires (ONT); souligne que cette coopération n'est pas traitée de manière satisfaisante dans les accords d'association et que le niveau d'implication de l'UE doit être intensifié;


19. Reiterates the need to establish at EU level a plan to combat counterfeiting and piracy, and stresses the need for enhanced cooperation on this subject within the Commission, in other words between the departments responsible for intellectual property rules, trade policy and customs policy, with the Member States' customs authorities and between those authorities;

19. rappelle la nécessité de mettre en place, au niveau de l'Union, un plan de lutte contre la contrefaçon et la piraterie; insiste sur la nécessité de renforcer la coopération à ce sujet, au sein de la Commission, entre les services chargés des règles de propriété intellectuelle, de la politique commerciale et de la politique douanière, ainsi qu'avec les administrations douanières des États membres, et entre ces administrations;


19. Reiterates the need to establish at European Union level a plan to combat counterfeiting and piracy, and stresses the need for enhanced cooperation on this subject within the Commission, in other words between the departments responsible for intellectual property rules, trade policy and customs policy, with the Member States' customs authorities and between those authorities;

19. rappelle la nécessité de mettre en place, au niveau de l'Union européenne, un plan de lutte contre la contrefaçon et la piraterie; insiste sur la nécessité de renforcer la coopération à ce sujet, au sein de la Commission, entre les services chargés des règles de propriété intellectuelle, de la politique commerciale et de la politique douanière, ainsi qu'avec les administrations douanières des États membres, et entre ces administrations;


1. Member States shall require that investment firms operating an MTF, in addition to meeting the requirements laid down in Article 12, establish transparent and non-discretionary rules, trading methodologies and procedures for fair and orderly trading and establish objective criteria for the efficient execution of orders, taking into account the nature of the users of the system and the type of instruments traded on it.

1. Outre les obligations prévues à l'article 12, les États membres exigent des entreprises d'investissement exploitant une MTF qu'elles instaurent des règles et des méthodes de négociation ainsi que des procédures transparentes et non discrétionnaires de négociation afin de garantir un processus de négociation équitable et ordonné et qu'elles fixent des critères objectifs pour une exécution efficace des ordres, en tenant compte de la nature des utilisateurs du système et du type d'instruments qui y sont négociés.


It helps to set rules for international trade and to resolve disputes which arise between trading partners. But without China, a major and dynamic economy, the WTO was incomplete.

Cependant, sans la Chine, économie importante et dynamique, l'OMC était incomplète.


The EU must urge the WTO to accommodate within the multilateral trading system, under clear and predictable rules, trade measures taken in the framework of Multilateral Environment Agreements (MEAs) - such as the Montreal Protocol on ozone depletion, the CITES Convention on endangered species or the Basel Convention on toxic waste - as these measures can be necessary to achieve the environmental objective of these agreements.

L'UE doit exhorter l'OMC à incorporer dans le système commercial multilatéral , suivant des règles claires et prévisibles, les mesures commerciales prises dans le cadre des Accords environnementaux multilatéraux (AEM) - tels que le Protocole de Montréal sur la destruction de l'ozone, la Convention CITES sur les espèces menacées ou la Convention de Bâle sur les déchets toxiques - étant donné que ces mesures peuvent être nécessaires à la réalisation de l'objectif écologique de ces accords.


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