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Industrial management
Maximum acceptable audit risk
Maximum acceptable ultimate audit risk
Maximum acceptable ultimate risk
Maximum tolerable audit risk
Maximum tolerable ultimate audit risk
Maximum tolerable ultimate risk
Production management
Production policy
Radioactive ultimate waste
Realized Ultimate Reality Piton
Realized ultimate reality piton
Realized-Ultimate-Reality-Piton
Reorganisation of production
Ultimate
Ultimate Frisbee
Ultimate biodegradation
Ultimate flying disc
Ultimate flying disk
Ultimate holding company
Ultimate oil yield
Ultimate parent
Ultimate parent company
Ultimate parent entity
Ultimate parent undertaking
Ultimate production
Ultimate radioactive waste
Ultimate recoverable reserves
Ultimate reserves
Ultimate team Frisbee
Ultimate waste

Traduction de «Ultimate production » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
ultimate production | ultimate reserves

réserves ultimes




ultimate recoverable reserves | ultimate production | ultimate oil yield

production finale | production totale


ultimate holding company | ultimate parent | ultimate parent company | ultimate parent entity | ultimate parent undertaking

société mère ultime


ultimate flying disc | ultimate flying disk | ultimate | ultimate team Frisbee | ultimate Frisbee

disque d'équipe | disque volant d'équipe | disque de compétition | disque volant de compétition | ultimate | Frisbee extrême


maximum acceptable ultimate audit risk [ maximum acceptable ultimate risk | maximum acceptable audit risk | maximum tolerable ultimate audit risk | maximum tolerable ultimate risk | maximum tolerable audit risk ]

niveau maximal acceptable de risque de mission [ degré maximal acceptable de risque de mission | niveau maximal acceptable de risque lié à l'audit | degré maximal acceptable de risque lié à l'audit | niveau maximal acceptable de risque lié à la vérification | degré maximal acceptable de risque lié à la vérific ]


radioactive ultimate waste | ultimate radioactive waste | ultimate waste

déchet radioactif ultime | déchet ultime


Realized Ultimate Reality Piton [ RURP,rurp,Rurp | Realized-Ultimate-Reality-Piton | realized ultimate reality piton ]

piton-rasoir [ Rurp | rurp ]


production policy [ industrial management | production management | reorganisation of production | Industrial management(ECLAS) | Industrial management(STW) | Production management(STW) | industrial management(UNBIS) ]

politique de production [ gestion de la production | gestion industrielle | orientation de la production | restructuration de la production ]


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
32. Takes the view that extending the scope of the geographical indication protection system to cover non-agricultural products could help make the EU’s position in this area still stronger and more consistent, both in bilateral trade negotiations and in multilateral forums, the ultimate aim being to provide a high level of protection for all high-quality European products outside the EU; considers, in particular, that both agricultural and non-agricultural products protected by geographical indications should be fully taken into acc ...[+++]

32. estime que l'extension aux produits non agricoles de la protection des indications géographiques peut contribuer à rendre plus forte et plus cohérente la position de l'Union sur ce sujet, que ce soit dans le cadre de négociations commerciales bilatérales ou dans un contexte multilatéral, avec l'objectif final d'assurer une protection efficace de toutes les productions européennes de qualité hors de l'Union; considère, en particulier, qu'il convient de prendre dûment en compte les produits, agricoles ou non agricoles, protégés par des indications géog ...[+++]


15. Takes the view that extending the scope of the geographical indication protection system to cover non-agricultural products could help make the EU’s position in this area still stronger and more consistent, both in bilateral trade negotiations and in multilateral fora, the ultimate aim being to provide a high level of protection for all high-quality European products outside the EU; considers, in particular, that both agricultural and non-agricultural products protected by geographical indications should be fully taken into accou ...[+++]

15. estime que l'extension aux produits non agricoles de la protection des indications géographiques peut contribuer à rendre plus forte et plus cohérente la position de l'Union sur ce sujet, que ce soit dans le cadre de négociations commerciales bilatérales ou dans un contexte multilatéral, avec l'objectif final d'assurer une protection efficace de toutes les productions européennes de qualité hors de l'Union; considère, en particulier, qu'il convient de prendre dûment en compte les produits, agricoles ou non agricoles, protégés par des indications géog ...[+++]


33. Takes the view that extending the scope of the geographical indication protection system to cover non-agricultural products could help make the EU’s position in this area still stronger and more consistent, both in bilateral trade negotiations and in multilateral forums, the ultimate aim being to provide a high level of protection for all high-quality European products outside the EU; considers, in particular, that both agricultural and non-agricultural products protected by geographical indications should be fully taken into acc ...[+++]

33. estime que l'extension aux produits non agricoles de la protection des indications géographiques peut contribuer à rendre plus forte et plus cohérente la position de l'Union sur ce sujet, que ce soit dans le cadre de négociations commerciales bilatérales ou dans un contexte multilatéral, avec l'objectif final d'assurer une protection efficace de toutes les productions européennes de qualité hors de l'Union; considère, en particulier, qu'il convient de prendre dûment en compte les produits, agricoles ou non agricoles, protégés par des indications géog ...[+++]


Tax policy that encourages investment, that attracts capital, will ultimately lead to greater levels of productivity. Greater levels of productivity will ultimately lead to greater levels of economic growth and competitiveness for Canada.

Une politique fiscale qui encourage les investissements et attire le capital conduira au bout du compte à une plus grande productivité, ce qui, en retour, conduira à une plus grande croissance économique et rendra le Canada plus concurrentiel.


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While respecting the exclusive competence of Member States in deciding on the pricing and reimbursement of medicinal products, minimum procedural requirements should also ensure legal certainty and transparency for national competent authorities, promote the production of medicinal products and the entry on the market of generic medicinal products, and encourage research and development of new medicinal products, with the ultimate goal of facilitating the access to affordable treatment for all patients in Europe.

Tout en respectant la compétence exclusive des États membres en matière de fixation des prix et de remboursement des médicaments, des exigences de procédure minimales devraient également garantir la sécurité juridique et la transparence pour les autorités nationales compétentes, favoriser la production de médicaments et l'entrée sur le marché de médicaments génériques et encourager la recherche et le développement de nouveaux médicaments, le but final étant de faciliter l'accès à des traitements abordables pour tous les patients d'Europe.


(Return tabled) Question No. 611 Ms. Kirsty Duncan: With respect to the government’s plans for resource development, as described in the section entitled “Responsible Resource Development” in Chapter 3.2 of Budget 2012: (a) what are all examples of federal environmental laws that are stronger than provincial laws and how will the proposed legislative changes to the Canadian Environmental Assessment Act (CEAA) affect the assessment of environmental impacts of industrial projects that cross provincial borders; (b) what research, action, or investment has the government undertaken to study impacts of the proposed legislative changes to the ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 611 Mme Kirsty Duncan: En ce qui concerne les plans du gouvernement pour l’exploitation des ressources, tels qu’énoncés à la section « Assurer un développement responsable des ressources naturelles », au chapitre 3.2 du Budget de 2012: a) quels sont les exemples de lois fédérales de protection de l’environnement qui sont plus sévères que les lois provinciales, et quelles répercussions les changements proposés à la Loi canadienne sur l’évaluation environnementale (LCEE) ont-ils sur l’évaluation de l’impact sur l’environnement des projets industriels qui excèdent les ...[+++]


Now there has been a meeting between the three leaders, the Prime Minister of Canada and the presidents of the United States and Mexico, there needs to be follow-up to ensure that all three countries have access to this type of program (1825) That way, if we manufacture Canadian textiles that might ultimately be turned into products or apparel in a Caribbean country, those products could come back onto the North American market through the United States, because the U.S. is one of the major markets.

Il faut qu'après la rencontre tenue entre les trois chefs d'État, soit entre le premier ministre du Canada et les présidents des États-Unis et du Mexique, il y ait des suites pour s'assurer que les trois pays pourront avoir accès à ce type de programmes (1825) De cette façon, si on produit des textiles canadiens qui peuvent, en bout de ligne, être finalisés en produits ou en vêtements dans un pays des Caraïbes, lorsqu'ils reviennent sur le marché nord-américain, ils pourraient entrer aux États-Unis, car les États-Unis demeurent un des marchés les plus importants.


How will it protect consumers from fraud, product adulteration, distortion of competition and barriers to trade when analytical methods are not used to detect the difference in products, some of which, despite being produced from GMOs, are ultimately identical in all respects to the corresponding conventional products, i.e. do not contain genetically modified DNA or protein and do not exhibit any other characteristics to distinguish them from the conventional products?

Peut-il indiquer comment les consommateurs seront protégés contre les escroqueries, les falsifications, les distorsions de concurrence et les entraves au commerce, lorsqu'on n'applique pas les méthodes analytiques permettant de distinguer entre des produits parmi lesquels certains, bien qu'ils soient obtenus à partir d'OGM, sont en fin de compte semblables, à tous égards, aux produits conventionnels correspondants - c'est-à-dire, en d'autres termes, qu'ils ne contiennent pas d'ADN génétiquement modifié ou de protéine génétiquement modifiée ou ne présentent aucune autre caractéristique qui les différencierait des produits conventionnels ?


We have the second highest level of public indebtedness in the G-7, federal and provincial debt, at about 80% of gross domestic product, and the third highest in the OECD (1215) All of these things mean that it is harder to raise capital, which ultimately is the fuel that drives a free market economy, in Canada than it is in our major economic competitor, the United States and many other emerging economies, like the United Kingdom, Ireland and New Zealand, countries that used to be far down the list in terms of productivity and standa ...[+++]

Nous sommes le deuxième pays du G-7 et le troisième pays de l'OCDE à avoir la dette publique la plus élevée, une dette publique, fédérale et provinciale, qui représente environ 80 p. 100 du produit intérieur brut (1215) Tout cela signifie que la levée de capitaux, c'est-à-dire le combustible qui fait tourner une économie de marché libre, est plus difficile au Canada que chez notre principal concurrent économique, les États-Unis, et qu'au sein de plusieurs économies émergentes, comme celles du Royaume-Uni, de l'Irlande et de la Nouvelle-Zélande, pays qui avaient l'habitude de figurer tout au bas de la ...[+++]


I'm thinking of the Association des producteurs de films et de television du Québec (APFTQ) or the Canadian Film and Television Production Association (CFTPA), or any group, ultimately, whose objectives have to do with production companies and the production industry.

C'est comme l'Association des producteurs de films et de télévision du Québec (APFTQ) ou à la Canadian Film and Television Production Association (CFTPA) où tout le monde, finalement, a des objectifs reliés aux maisons de production et à l'industrie de production.


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