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ANFO
ANFO mixture
Aircraft uplift fuel
Ammonium nitrate - fuel oil
Ammonium nitrate and fuel oil
Ammonium nitrate fuel oil
Ammonium nitrate-fuel oil blasting agent
Ammonium nitrate-fuel oil mixture
Arrange reports on fuel sold in fuel station
Develop reports on fuel sold in fuel station
Fuel boarded
Fuel uplift
Hydrostatic uplift
Mr. Lavin The basic concept is fuel uplift.
Prepare a report on fuel sold in fuel station
Prepare reports on fuel sold in fuel station
Tender uplift fuel
Uplift
Uplift force
Uplift fuel
Uplift pressure
Upward pressure
Upward water pressure

Vertaling van "Uplift fuel " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
uplift fuel [ aircraft uplift fuel | fuel boarded ]

carburant embarqué






fuel boarded | uplift fuel | aircraft uplift fuel

carburant embarqué




uplift | uplift pressure | uplift force | upward water pressure | hydrostatic uplift

sous-pression | pression d'infiltration | pression de soulèvement | pression de filtration


uplift [ hydrostatic uplift | uplift pressure | uplift force | upward pressure ]

sous-pression [ sous-pression hydrostatique ]


uplift | uplift pressure | upward pressure

sous-pression


develop reports on fuel sold in fuel station | prepare a report on fuel sold in fuel station | arrange reports on fuel sold in fuel station | prepare reports on fuel sold in fuel station

préparer des rapports sur le carburant vendu dans une station essence


ammonium nitrate - fuel oil | ammonium nitrate and fuel oil | ammonium nitrate fuel oil | ammonium nitrate/fuel oil | ammonium nitrate/fuel oil explosive | ammonium nitrate-fuel oil blasting agent | ammonium nitrate-fuel oil mixture | ANFO mixture | AN/FO [Abbr.] | ANFO [Abbr.]

fuel oil de nitrate d'ammonium | mélanges AFNO | nitrate d'ammonium - fioul | ANFO [Abbr.]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
We believe they rightfully decided that for airlines leaving a country — let us say Air France flies into Montreal, uplifts fuel and leaves the country going to back to France — the concept is you do not tax that fuel in a commodity situation.

On a décidé à juste titre qu'une compagnie aérienne qui quitte un pays — supposons qu'Air France vole au-dessus de Montréal, se ravitaille en carburant et retourne en France — ne paie pas de taxe sur le carburant embarqué dans un autre pays.


It is interesting because it is a tax levied on international fuel uplift, even though the Government of Canada signed the Chicago Convention, which says you should not be taxing fuel uplift for international flights.

C'est intéressant, parce que cette taxe est perçue sur le carburant international, et ce, même si le gouvernement du Canada a ratifié la Convention de Chicago, qui stipule justement que le carburant des vols internationaux doit être exempt de taxes.


France would not tax your fuel as Air Canada lands in Paris, uplifts the fuel and leaves going back to Montreal.

De même, la France n'imposerait pas de taxes à Air Canada si la compagnie atterrit à Paris, se ravitaille et retourne ensuite à Montréal.


High property taxes, navigation charges, security charges, fuel uplift taxes and airport improvement fees all make it extremely costly for airlines to operate in this country.

Les lignes aériennes doivent payer très cher pour exercer leurs activités au Canada en raison des taxes foncières élevées, des redevances de navigation, des frais de sécurité, des taxes sur le carburant et des frais d'amélioration aéroportuaires.


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Mr. Lavin: The basic concept is fuel uplift.

M. Lavin : Le concept fondamental est le carburant embarqué.


(a) the density measured by the fuel supplier at fuel uplift and recorded on the fuel invoice or delivery note.

b) à partir de la densité mesurée par le fournisseur de combustible lors de l’embarquement du combustible et qui figure sur la facture ou sur le bon de livraison.


(ii) procedures for the measurement of fuel uplifts and fuel in tanks, a description of the measuring instruments involved and the procedures for recording, retrieving, transmitting and storing information regarding measurements, as applicable;

(ii) les procédures de mesure du combustible embarqué et du combustible présent dans les réservoirs, la description des instruments de mesure utilisés et les procédures d’enregistrement, de récupération, de transmission et de stockage des informations concernant les mesures, selon le cas;


Where the amount of fuel uplift or the amount of fuel remaining in the tanks is determined in units of volume, expressed in litres, the company shall convert that amount from volume to mass by using actual density values.

Si la quantité de combustible embarquée ou la quantité de combustible restant dans les citernes est exprimée en unités de volume (litres), la compagnie convertit cette quantité en unités de masse en utilisant les valeurs de densité réelle.


Actual fuel consumption for each flight [t] = Amount of fuel contained in aircraft tanks once fuel uplift for the flight is complete [t] – Amount of fuel contained in aircraft tanks once fuel uplift for subsequent flight is complete [t] + Fuel uplift for that subsequent flight [t]

Consommation réelle de carburant pour chaque vol [t] = quantité de carburant contenue dans les réservoirs de l’aéronef après l’embarquement du carburant nécessaire au vol [t] – quantité de carburant contenue dans les réservoirs de l’aéronef après l’embarquement du carburant nécessaire au vol suivant [t] + carburant embarqué pour ce vol suivant [t].


In the exceptional case that an aircraft performs activities other than a flight, including undergoing major maintenance involving the emptying of the tanks, after the flight for which fuel consumption is being monitored, the aircraft operator may substitute the quantity ‘Amount of fuel contained in aircraft tanks once fuel uplift for subsequent flight is complete + Fuel uplift for that subsequent flight’ with the ‘Amount of fuel remaining in tanks at the start of the subsequent activity of the aircraft’, as recorded by technical logs ...[+++]

Dans le cas exceptionnel où, à l’issue du vol pour lequel la consommation de carburant est surveillée, un aéronef effectue des activités autres qu’un vol, notamment lorsqu’il fait l’objet d’importants travaux de maintenance nécessitant la vidange des réservoirs, l’exploitant d’aéronef peut remplacer la grandeur «Quantité de carburant contenue dans les réservoirs de l’aéronef après l’embarquement du carburant nécessaire au vol suivant + carburant embarqué pour ce vol suivant» par «Quantité de carburant restant dans les réservoirs au début de l’activité suivante de l’aéronef», telle que consignée dans les comptes rendus matériels.




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'Uplift fuel' ->

Date index: 2024-09-04
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