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Bell curve
Bell-shaped curve
Characteristic curve
Commutation curve
Density curve
Discharge curve
Discharge-rating curve
Equal-utility contour
Gaussian curve
Gradation curve
H and D curve
Hurter and Driffield curve
Indifference curve
Iso-utility curve
Magnetisation curve
Marginal-utility and indifference-curve utility
Normal distribution curve
Normal frequency curve
Normal magnetisation curve
Normal magnetization curve
Normal probability curve
Probabilité curve
Rating curve
Sensitometric curve
Stage-discharge curve
Tangent at a point on a curve
Tangent at a point to a curve
Tangent line at a point on a curve
Tangent line at a point to a curve
Utility curve

Vertaling van "Utility curve " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


utility curve

courbe d'utilité | courbe de préférence


marginal-utility and indifference-curve utility

analyse de l'utilité-marginale et des courbes d'indifférence


characteristic curve | d/log e curve | density curve | gradation curve | H and D curve | Hurter and Driffield curve | sensitometric curve

courbe caracteristique | courbe de gradation | courbe de Hurter et Driffield | courbe de noircissement | courbe sensitometrique | densitogramme


indifference curve [ equal-utility contour ]

courbe d'indifférence [ contour d'équiutilité | contour de même utilité ]


normal distribution curve | bell curve | bell-shaped curve | Gaussian curve | normal probability curve

courbe de distribution normale | courbe en cloche | courbe normale


tangent at a point on a curve | tangent at a point to a curve | tangent line at a point on a curve | tangent line at a point to a curve

tangente à une courbe dans un point


commutation curve | magnetisation curve | normal magnetisation curve | normal magnetization curve

courbe d'aimantation normale | courbe de commutation


normal distribution curve | normal frequency curve | probabilité curve | Gaussian curve

courbe de distribution normale | courbe de Gauss | courbe en cloche


discharge-rating curve | rating curve | discharge curve | stage-discharge curve

courbe d'étalonnage | courbe hauteur-débit | courbe de tarage | courbe de jaugeage
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
(23) New modalities should be considered for reaching the long-term target, in particular the slope of the curve, the utility parameter and the excess emissions premium scheme.

(23) Il convient d'envisager de nouvelles modalités pour atteindre l'objectif à long terme, notamment en ce qui concerne la pente de la courbe, le paramètre de l'utilité et le système de primes sur les émissions excédentaires.


The Commission should consider new modalities for reaching the long-term target, in particular the slope of the curve, the utility parameter and the excess emissions premium scheme.

La Commission devrait envisager de nouvelles modalités permettant d'atteindre l'objectif à long terme, en particulier la pente de la courbe, le paramètre de l'utilité et le système de primes sur les émissions excédentaires.


This condition is also considered satisfied if, for braking rates between 0,15 and 0,30, the adhesion utilization curves for each axle are situated between two parallels to the line of ideal adhesion utilization given by the equations k = z + 0,08 and k = z 0,08, as shown in diagram 1 B, and the adhesion utilization curve for the rear axle, for braking rates z 8 0,3 complies with the relation z8 0,3 + 0,74 (k 0,38).

-pour tous les taux de freinage compris entre 0,15 et 0,30, s'il s'agit de véhicules des autres catégories. Cette condition est aussi remplie si, pour les taux de freinage compris entre 0,15 et 0,30, les courbes d'adhérence utilisées pour chaque essieu se situent entre deux parallèles à la droite d'équiadhérence donnée par les équations k = z + 0,08 et k = z 0,08 (voir diagramme 1 B), et si la courbe d'adhérence utilisée pour l'essieu arrière pour les taux de freinage z 7 0,3 satisfait à la relation :


This condition is also considered satisfied if, for braking rates between 0,15 and 0,30, the adhesion utilization curves for each axle are situated between two parallels to the line of ideal adhesion utilization given by the equations k = z + 0,08 and k = z 0,08 as shown in diagram 1 C, where the adhesion utilization curve for the rear axle may cross the line k = z - 0,08 and, for braking rates between 0,3 and 0,5, complies with the relation z 8 k 0,08, and between 0,5 and 0,61 with the relation z 8 0,5 k + 0,21,

-pour tous les taux de freinage compris entre 0,15 et 0,5, s'il s'agit de véhicules de la catégorie N1(3). Cette condition est également satisfaite si, pour des taux de freinage compris entre 0,15 et 0,30, les courbes d'adhérence utilisées pour chaque essieu se situent entre deux parallèles à la droite d'équiadhérence donnée par les équations k = z + 0,08 et k = z 0,08, ainsi que le montre le diagramme 1 C où la courbe d'adhérence utilisée pour l'essieu arrière peut couper la ligne k = z 0,08 et où, pour des taux de freinage compris entre 0,3 et 0,5, elle satisfait à la relation z 7 k 0,08, et en ...[+++]


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However, for vehicles of this category over the range of z values between 0,3 and 0,45, an inversion of the adhesion utilization curves is permitted provided that the adhesion utilization curve of the rear axle does not exceed by more than 0,05 the line defined by the formula k = z (line of ideal adhesion utilization - see diagram 1 A),

-pour tous les taux de freinage compris entre 0,15 et 0,8, s'il s'agit de véhicules de la catégorie M1. Toutefois, pour les véhicules de cette catégorie, dans la gamme des valeurs de z comprises entre 0,3 et 0,45, une inversion des courbes d'adhérence est admise à condition que la courbe d'adhérence utilisée pour l'essieu arrière ne dépasse pas de plus 0,05 la droite de l'équation k = z (droite d'équiadhérence - voir diagramme 1/A),


A vehicle equipped with a category 3 anti-lock device shall meet all the relevant requirements of this Annex, except those of items 5.3.4 and 5.3.5. On such vehicles, any individual axle (or bogie) which does not include at least one directly controlled wheel must fulfil the conditions of adhesion utilization and the wheel-locking sequence of the Appendix to item 1.1.4.2 of Annex II, instead of the adhesion utilization requirements prescribed in item 5.2 of this Annex. However, if the relative positions of the adhesion utilization curves do not meet the req ...[+++]

Cependant, si les positions relatives des courbes d'utilisation de l'adhérence ne satisfont pas aux prescriptions du point 3.1.1. de l'appendice au point 1.4.2 de l'annexe II, un contrôle peut être effectué pour s'assurer que les roues d'au moins un essieu arrière ne se bloquent pas avant dans les conditions décrites aux points 3.1.1 et 3.1.4 de l'appendice au point 1.1.4.2 de l'annexe II, en accord avec le taux de freinage et la charge.


3.1.3.In order to verifiy the requirement of item 3.1.1, the manufacturer shall provide the adhesion utilization curves for the front and rear axles calculated by the formulae:

3.1.3.Pour la vérification de la prescription du point 3.1.1, le constructeur doit fournir les courbes d'adhérence utilisées pour l'essieu avant et l'essieu arrière et calculées au moyen des formules suivantes :




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'Utility curve' ->

Date index: 2022-09-07
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