Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Academic achievement
Academic achievement level
Academic attainment
Academic background
Academic performance
Academic-achievement test
Achievement orientated society
Achieving society
Educational achievement
Educational attainment
Educational background
Give reasons
Level of academic achievement
Meritocracy
SMART
Scholastic achievement
Since the objectives of this
Specify the scale or effects of the action
Specify the type of act
Tackle an issue that blocks academic progress
Tackle issues that block academic progress
Tackle issues which block academic progress

Vertaling van "academic achievement " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
academic achievement [ scholastic achievement | academic performance | academic attainment | educational attainment ]

rendement scolaire [ performance scolaire | acquisition de connaissances scolaires ]


academic achievement

performances scolaires | résultats scolaires | résultats universitaires


academic achievement level

niveau de rendement scolaire


level of academic achievement

niveau de formation scolaire [ niveau d'instruction ]




educational achievement | educational background | academic background

acquis scolaires | antécédents scolaires


tackle an issue that blocks academic progress | tackle issues which block academic progress | provide counseling for issues blocking academic progress | tackle issues that block academic progress

s’attaquer aux obstacles qui empêchent la réussite scolaire


specific, measurable, acceptable, realistic and time-frame | specific, measurable, achievable, realistic and time related | specific, measurable, achievable, realistic and time-bound | specific, measurable, achievable, relevant and time-related | specific, measureable, achievable, relevant and timely | SMART [Abbr.]

spécifié, mesurable, acceptable, réaliste, situé dans le temps | SMART [Abbr.]


Since the objectives of this [specify the type of act], (if relevant, specify the objectives) cannot be sufficiently achieved by the Member States [give reasons] but can rather, by reason of [specify the scale or effects of the action], be better achieved at Union level, the Union may adopt measures, in accordance with the principle of subsidiarity as set out in Article 5 of the Treaty on European Union. In accordance with the principle of proportionality as set out in that Article, this [specify the type of act] does not go beyond what is necessary in order to achieve those objectives.

Étant donné que les objectifs de [mentionner le type d'acte] [s'il y a lieu, mentionner les objectifs] ne peuvent pas être atteints de manière suffisante par les États membres [mentionner les raisons] mais peuvent en raison [mentionner les dimensions ou les effets de l'action] l'être mieux au niveau de l'Union, celle-ci peut prendre des mesures, conformément au principe de subsidiarité consacré à l'article 5 du traité sur l'Union européenne. Conformément au principe de proportionnalité tel qu'énoncé audit article, [mentionner le type d'acte] n'excède pas ce qui est nécessaire pour atteindre ces objectifs.


achieving society | achievement orientated society | meritocracy

société compétitive
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Flexible educational pathways to combine general education, vocational training and first practical work experience target students who might be discouraged by low academic achievements and want to start working as early as possible.

Les parcours éducatifs flexibles combinant l’enseignement général, la formation professionnelle et une première expérience professionnelle pratique sont destinés aux élèves qui pourraient être découragés par des résultats scolaires faibles et souhaiteraient commencer à travailler le plus tôt possible.


Poverty impairs individuals’ cognitive development and, ultimately, their academic achievement.

La pauvreté compromet le développement cognitif des individus et, en fin de compte, leurs résultats scolaires.


Farley (2005) has reviewed more recent research on the influence of peers on academic achievement and his conclusions basically support the earlier findings.

Farley (2005) a passé en revue des publications plus récentes sur l'influence des pairs et ses conclusions confortent, pour l'essentiel, les résultats des travaux antérieurs.


What should be the criteria for selection (e.g. level of academic achievement), and possible exclusion (e.g. those working for a company liable to be affected by an eventual policy decision)?

Quels sont les critères de sélection (par exemple la renommée universitaire) et d'un rejet éventuel (par exemple les experts travaillant pour une entreprise risquant d'être concernée)?


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The action of the European Youth Forum, the National Academic Recognition Information Centres (NARIC), the Eurydice, Euroguidance and Eurodesk networks, the eTwinning National Support Services, the National Europass Centres, and the National Information Offices in the neighbourhood countries is essential in order to achieve the objectives of the Programme, in particular by providing the Commission with regular, updated information regarding their various fields of activity and through the dissemination of the Programme results in the ...[+++]

L'action du Forum européen de la jeunesse, des centres nationaux d'information sur la reconnaissance académique des diplômes (NARIC), des réseaux Eurydice, Euroguidance et Eurodesk, des bureaux d'assistance nationaux eTwinning, des centres nationaux Europass et des Bureaux d'information nationaux dans les pays voisins est essentielle à la réalisation des objectifs du programme, notamment par la communication régulière à la Commission d'informations actualisées concernant leurs différents domaines d'activité et grâce à la diffusion des résultats du programme dans l'Union et des les pays partenaires.


Promotion in the scientific world depends on academic achievement, and a woman’s chance of being appointed to a Chair is three times lower than that of a man.

L’avancement dans le monde scientifique dépend des accomplissements scientifiques et une femme a trois fois moins de chances qu’un homme d’être nommée à une chaire.


C. having regard to the racially segregated schooling systems in place across several Member States, in which Roma children are educated either in segregated classes with lower standards or in classes for the mentally disabled; recognising that an improvement in access to education and opportunities for academic achievement for Roma is crucial to the advancement of Roma communities' wider prospects,

C. considérant les systèmes d'éducation marqués par la ségrégation raciale qui sont en place dans plusieurs États membres et dans le cadre desquels les enfants roms sont placés dans des classes à part et ne bénéficient que d'une éducation au rabais ou sont placés dans des établissements réservés aux handicapés mentaux; considérant qu'il est essentiel d'améliorer l'accès des Roms à l'éducation et de leur donner des possibilités de réussite universitaire pour élargir les perspectives d'avenir des communautés roms,


P. having regard to the racially segregated schooling systems in place across several Member States, in which Roma children are taught either in segregated classes with lower standards or in classes for the mentally handicapped; recognising that an improvement in access to education and opportunities for academic achievement for Roma is crucial to the advancement of Romani communities" wider prospects,

P. considérant les systèmes d'éducation pratiquant la ségrégation raciale qui sont en place dans plusieurs États membres et dans le cadre desquels les enfants roms sont placés dans des classes à part et ne bénéficient que d'une éducation au rabais ou sont placés dans des établissements réservés aux handicapés mentaux; considérant qu'il est essentiel d'améliorer l'accès des Roms à l'éducation et de leur donner des possibilités de réussite universitaire pour élargir les perspectives d'avenir des communautés roms,


F. recognising that an improvement in access to education and opportunities for academic achievement for Roma is crucial to the advancement of Romani communities’ wider prospects; whereas most of the Roma population have limited access to education, and their right to benefit from cultural freedom and scientific progress is endangered,

F. considérant qu'il est essentiel d'améliorer l'accès des Roms à l'éducation et de leur donner des possibilités de réussite universitaire pour élargir les perspectives d'avenir des communautés roms; que, pour la majorité de la population rom, l'accès à l'éducation est limité et que son droit à bénéficier de la liberté culturelle et du progrès scientifique est en péril,


P. having regard to the racially segregated schooling systems in place across several Member States, in which Roma children are taught either in segregated classes with lower standards or in classes for the mentally handicapped; recognising that an improvement in access to education and opportunities for academic achievement for Roma is crucial to the advancement of Romani communities’ wider prospects,

P. considérant les systèmes d'éducation pratiquant la ségrégation raciale qui sont en place dans plusieurs États membres et dans le cadre desquels les enfants roms sont placés dans des classes à part et ne bénéficient que d'une éducation au rabais ou sont placés dans des établissements réservés aux handicapés mentaux; considérant qu'il est essentiel d'améliorer l'accès des Roms à l'éducation et de leur donner des possibilités de réussite universitaire pour élargir les perspectives d'avenir des communautés roms,




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'academic achievement' ->

Date index: 2021-04-02
w