Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
ABRO
Academic Baccalaureate Recognition Ordinance
Academic ability
Academic achievement
Academic aptitude
Academic attainment
Academic performance
Academic skills
Academic-aptitude test
Dispose of academic books
Educational attainment
Higher academic studies
Moderate mental subnormality
Scholastic achievement
Scholastic aptitude
Scholastic-aptitude test
Sell academic books
Sell an academic book
Serve on academic committee
Serve on academic committees
Serving on academic committee
Sit on academic committee
Tackle an issue that blocks academic progress
Tackle issues that block academic progress
Tackle issues which block academic progress
Trade academic books
Young person confronted with academic barriers

Vertaling van "academic aptitude " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
academic aptitude [ scholastic aptitude | academic ability | academic skills ]

aptitude aux études


academic-aptitude test [ scholastic-aptitude test ]

test d'aptitude aux études [ test d'aptitude intellectuelle | test d'aptitudes intellectuelles | test d'aptitude à l'étude | épreuve d'aptitude à l'étude ]


dispose of academic books | trade academic books | sell academic books | sell an academic book

vendre des manuels scolaires


serve on academic committees | serving on academic committee | serve on academic committee | sit on academic committee

faire partie d'un comité universitaire


tackle an issue that blocks academic progress | tackle issues which block academic progress | provide counseling for issues blocking academic progress | tackle issues that block academic progress

s’attaquer aux obstacles qui empêchent la réussite scolaire


academic achievement [ scholastic achievement | academic performance | academic attainment | educational attainment ]

rendement scolaire [ performance scolaire | acquisition de connaissances scolaires ]


Definition: Approximate IQ range of 35 to 49 (in adults, mental age from 6 to under 9 years). Likely to result in marked developmental delays in childhood but most can learn to develop some degree of independence in self-care and acquire adequate communication and academic skills. Adults will need varying degrees of support to live and work in the community. | moderate mental subnormality

Définition: Q.I. de 35 à 49 (chez les adultes, âge mental de 6 à moins de 9 ans). Aboutira vraisemblablement à d'importants retards de développement dans l'enfance mais beaucoup peuvent acquérir des aptitudes scolaires et un certain degré d'indépendance et les capacités suffisantes pour communiquer. Les adultes auront besoin d'un soutien, de niveaux variés, pour travailler et vivre dans la communauté. | arriération mentale moyenne


Ordinance of 15 February 1995 on Recognition of Academic Baccalaureates | Academic Baccalaureate Recognition Ordinance [ ABRO ]

Ordonnance du 15 février 1995 sur la reconnaissance de certificats de maturité gymnasiale [ ORM ]


young person confronted with academic barriers

jeune éprouvant des difficultés scolaires


higher academic studies

formation scolaire générale supérieure
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Some countries are evaluating applicants on a broader range of aptitudes and attitudes in addition to their academic merits. Where relevant for Member States, this can go hand in hand with efforts to address the significant gender imbalance in teaching and to attract new teachers from other professions and underrepresented groups.

Certains pays évaluent les candidats sur une gamme plus étendue d’aptitudes et d’attitudes que leur seule formation universitaire Lorsque cela s’avère pertinent pour les États membres, cela peut aller de pair avec des efforts destinés à remédier au grave déséquilibre entre hommes et femmes dans l’enseignement et à attirer de nouveaux enseignants venant d’autres professions et de groupes sous-représentés.


TD Senior Vice-President Bruce Shirreff said that this new program will be aimed at creating role models, encouraging academic aptitude and providing motivation and incentives for Black students to attend a post-secondary institution.

Selon le vice-président principal du Groupe TD, Bruce Shirreff, ce nouveau programme a pour objectif de faire des jeunes élèves noirs des modèles pour leurs pairs, de les pousser à l'excellence sur le plan scolaire et de les inciter à faire des études postsecondaires.


15. Underlines the importance of art, culture and sport in education and training and the need to pay particular attention to these subjects in pre-primary, primary and secondary education and lifelong learning; considers that, as well as developing vocational and technical abilities, cultural and social education are an integral part of education and training policy because they help develop non-academic aptitudes, thus fostering individual fulfilment and the acquisition of basic skills;

15. souligne l'importance de l'art, de la culture et du sport dans l'éducation et la formation et la nécessité de les considérer comme des aspects importants dans l'enseignement préscolaire, primaire et secondaire, mais aussi tout au long de la vie; considère que l'éducation culturelle et sociale fait partie intégrante des politiques d'éducation et de formation, aux côtés du développement des capacités techniques ou professionnelles, en ce qu'elle permet de valoriser des aptitudes autres que scolaires de nature à favoriser l'épanouissement individuel et l'apprentissage des fondamentaux;


15. Underlines the importance of art, culture and sport in education and training and the need to pay particular attention to these subjects in pre-primary, primary and secondary education and lifelong learning; considers that, as well as developing vocational and technical abilities, cultural and social education are an integral part of education and training policy because they help develop non-academic aptitudes, thus fostering individual fulfilment and the acquisition of basic skills;

15. souligne l'importance de l'art, de la culture et du sport dans l'éducation et la formation et la nécessité de les considérer comme des aspects importants dans l'enseignement préscolaire, primaire et secondaire, mais aussi tout au long de la vie; considère que l'éducation culturelle et sociale fait partie intégrante des politiques d'éducation et de formation, aux côtés du développement des capacités techniques ou professionnelles, en ce qu'elle permet de valoriser des aptitudes autres que scolaires de nature à favoriser l'épanouissement individuel et l'apprentissage des fondamentaux;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
15. Underlines the importance of art, culture and sport in education and training and the need to pay particular attention to these subjects in pre-primary, primary and secondary education and lifelong learning; considers that, as well as developing vocational and technical abilities, cultural and social education are an integral part of education and training policy because they help develop non-academic aptitudes, thus fostering individual fulfilment and the acquisition of basic skills;

15. souligne l'importance de l'art, de la culture et du sport dans l'éducation et la formation et la nécessité de les considérer comme des aspects importants dans l'enseignement préscolaire, primaire et secondaire, mais aussi tout au long de la vie; considère que l'éducation culturelle et sociale fait partie intégrante des politiques d'éducation et de formation, aux côtés du développement des capacités techniques ou professionnelles, en ce qu'elle permet de valoriser des aptitudes autres que scolaires de nature à favoriser l'épanouissement individuel et l'apprentissage des fondamentaux;


In terms of the skilled trades, this will only start with apprenticeships and the various programs that assist to identify aptitude and skill. Programs to support the co-op registered apprenticeship program and pre-apprenticeship academic training are a start.

En ce qui concerne les métiers spécialisés, les apprentissages, divers programmes qui contribuent à repérer les aptitudes et les compétences, les programmes qui appuient le programme d’apprentissage coopératif enregistré et la formation scolaire préalable à l’apprentissage sont seulement un début.


w