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Access to railway network
Access to railway right-of-way
Cog railroad
Cog railway
Cog-wheel railway
Cog-wheeled railway
Cogroad
Cogway
Fat AP
Fat access point
Intelligent AP
Intelligent access point
RailPO
Railway Right of Way Access Control Policy
Railway Right of Way Access Control Regulations
Railways Payments Ordinance
Right of access to the railway infrastructure
Smart access AP
Smart access point
Stand-alone AP
Stand-alone access point
Thick AP
Thick access point
Trespass Prevention Policy

Vertaling van "access for railway " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


access to railway right-of-way

accès aux emprises du chemin de fer


access to railway right-of-way

accès aux emprises du chemin de fer


Occupant of railway train or railway vehicle injured by fall in railway train or railway vehicle

Occupant d'un train ou d'un véhicule ferroviaire blessé lors d'une chute dans un train ou un véhicule ferroviaire


Railway Right of Way Access Control Regulations

Règlement sur la limitation de l'accès aux emprises de chemin de fer


Railway Right of Way Access Control Policy [ Trespass Prevention Policy ]

Politique sur la limitation de l'accès aux emprises de chemin de fer [ Politique de prévention des intrusions ]


right of access to the railway infrastructure

accès à l'infrastructure ferroviaire


cog railway | cog railroad | cogroad | cogway | cog-wheel railway | cog-wheeled railway

chemin de fer à crémaillère


fat access point | fat AP | thick access point | thick AP | intelligent access point | intelligent AP | smart access point | smart access AP | stand-alone access point | stand-alone AP

point d'accès complet | point d'accès lourd | point d'accès intelligent | point d'accès riche


Ordinance of 18 December 1995 on Payments, Loans and Financial Assistance under the Railways Act | Railways Payments Ordinance [ RailPO ]

Ordonnance du 18 décembre 1995 sur les indemnités, les prêts et les aides financières selon la loi sur les chemins de fer | Ordonnance sur les indemnités [ OIPAF ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
(3) Directive 2012/34/EU of the European Parliament and of the Council of 21 November 2012 establishing a single European railway area establishes a single European railway area with common rules on the governance of railway undertakings and infrastructure managers, on infrastructure financing and charging, on conditions of access to railway infrastructure and services and on regulatory oversight of the rail market.

(3) La directive 2012/34/UE du Parlement européen et du Conseil du 21 novembre 2012 établit un espace ferroviaire unique européen doté de règles communes sur la gouvernance des entreprises ferroviaires et des gestionnaires de l'infrastructure, le financement et la tarification des infrastructures, les conditions d’ accès à l’ infrastructure et aux services ferroviaires ainsi que sur la surveillance réglementaire du marché ferroviaire.


(2) A series of legislative measures has been adopted at European level, opening up the rail freight and international rail passenger markets to competition and establishing, by way of Directive 2012/34/EU of the European Parliament and of the Council of 21 November 2012 establishing a single European railway area (recast), certain fundamental principles which include that railway undertakings shall be managed according to principles that apply to commercial companies, that entities responsible for the allocation of capacity and charging for rail infrastructure shall be separate from ...[+++]

(2) Une série de mesures législatives ont été adoptées au niveau européen, ouvrant à la concurrence le marché du fret ferroviaire ainsi que le marché des services internationaux de transport de voyageurs par chemin de fer et définissant certains principes fondamentaux dans la directive 2012/34/UE du Parlement européen et du Conseil, du 21 novembre 2012 établissant un espace ferroviaire unique européen (refonte). Ces principes comprennent notamment les éléments suivants: les entreprises ferroviaires doivent être gérées selon les principes applicables aux sociétés commerciales, les entités responsables de la répartition des capacités et de la tarification de l’infrastructure ferroviai ...[+++]


(3) Directive 2012/34/EU of the European Parliament and of the Council of 21 November 2012 establishing a single European railway area establishes a single European railway area with common rules on the governance of railway undertakings and infrastructure managers, on infrastructure financing and charging, on conditions of access to railway infrastructure and services and on regulatory oversight of the rail market.

(3) La directive 2012/34/UE du Parlement européen et du Conseil du 21 novembre 2012 établit un espace ferroviaire unique européen doté de règles communes sur la gouvernance des entreprises ferroviaires et des gestionnaires de l'infrastructure, le financement et la tarification des infrastructures, les conditions d’accès à l’infrastructure et aux services ferroviaires ainsi que sur la surveillance réglementaire du marché ferroviaire.


2. Railway undertakings shall be granted the right of access to railway infrastructure in all Member States for the purpose of operating an international passenger service.

2. Les entreprises ferroviaires se voient accorder un droit d'accès à l'infrastructure ferroviaire de tous les États membres aux fins de l'exploitation de services internationaux de transport de voyageurs.


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At the request of a Member State, of a regulatory body or on its own initiative, the Commission shall examine specific measures adopted by national authorities in relation to the application of this Directive, concerning the conditions of access to railway infrastructure and services, the licensing of railway undertakings, infrastructure charging and capacity allocation within 12 months after adoption of those measures.

À la demande d'un État membre ou d'un organisme de contrôle, ou de sa propre initiative, la Commission examine les mesures spécifiques adoptées par les autorités nationales concernant l'application de la présente directive au sujet des conditions d'accès à l'infrastructure et aux services ferroviaires, des licences des entreprises ferroviaires, des redevances pour l'utilisation de l'infrastructure et de la répartition des capacités, dans un délai de douze mois à compter de l'adoption de ces mesures.


Access to railway infrastructure and services

Accès à l'infrastructure et aux services ferroviaires


Conditions of access to railway infrastructure

Conditions d'accès à l'infrastructure ferroviaire


Directive 2004/49/EC provides that, in order to gain access to railway infrastructure, a railway undertaking has to hold a safety certificate.

La directive 2004/49/CE prévoit que pour pouvoir accéder à l’infrastructure ferroviaire, une entreprise ferroviaire doit être en possession d’un certificat de sécurité.


Once the regulation enters into force, station operators and railway companies will have to pay particular attention to ensuring that people with limited mobility can get information regarding the accessibility of railway services, the conditions for accessing trains and the facilities on the trains.

Dès que le règlement entrera en vigueur, les exploitants de gares ferroviaires et les sociétés de chemins de fer devront accorder une attention toute particulière à l’information des personnes à mobilité réduite, concernant l’accessibilité des services ferroviaires, les conditions d’accès aux trains et les infrastructures à bord des trains.


3. Member States were to remain free to anticipate the granting of access rights to their networks, but at the same time they were to be allowed to limit the granting of such rights to railway undertakings from those Member States in which analogous conditions regarding access to railway infrastructure applied (reciprocity clause).

3. Les États membres devaient conserver la latitude d'anticiper la reconnaissance des droits d'accès à leur réseau ferroviaire. Parallèlement, ils se voyaient, en l'occurrence, accorder la possibilité de limiter l'octroi de tels droits aux entreprises ferroviaires des États membres où étaient en vigueur des conditions analogues d'accès à l'infrastructure ferroviaire (clause de réciprocité).




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'access for railway' ->

Date index: 2024-05-18
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