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AHTEG on socio-economic considerations
Economic development coordinator
Economist
Planning officer
Social class
Social milieu
Social stratification
Social structure
Social system
Social systems
Socio economic development coordinator
Socio economic trends in your sector
Socio-economic aspect
Socio-economic conditions
Socio-economic cost
Socio-economic fabric
Socio-economic group
Socio-economic situation
Socio-economic structure
Socio-economic trends in your sector
Socio-economic trends in your sectors
Socio-economical cost
Socioeconomic conditions
TSER
Targeted socio-economic research

Vertaling van "action socio-economic " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
socio-economic trends in your sectors | socio economic trends in your sector | socio-economic trends in your sector

tendances socio-économiques de son secteur


socioeconomic conditions [ socio-economic aspect | socio-economic conditions | socio-economic situation ]

condition socio-économique [ aspect socio-économique | situation socio-économique | structure socio-économique ]


Specific programme for research and technological development, including demonstration, in the field of targeted socio-economic research | targeted socio-economic research | TSER [Abbr.]

Programme spécifique de recherche, de développement technologique et de démonstration dans le domaine de la recherche socioéconomique finalisée


Action Plan for Integrating Socio-Economic Information and Analysis in Decision-Making

Plan d'action pour l'intégration des données et des analyses socio-économiques au processus de prise de décisions


ad hoc technical expert group on socio-economic considerations | AHTEG on socio-economic considerations

groupe spécial d'experts techniques sur les considérations socioéconomiques


socio-economic cost [ socio-economical cost ]

coût socio-économique


economist | planning officer | economic development coordinator | socio economic development coordinator

coordonnatrice du développement économique | coordonnateur du développement économique | coordonnateur du développement économique/coordonnatrice du développement économique




social structure [ social stratification | social system | socio-economic structure | social systems(UNBIS) ]

structure sociale [ stratification sociale | système social ]


social class [ social milieu | socio-economic group ]

classe sociale [ groupe social | milieu social ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
In addition to the technological focus of the action, socio-economic aspects, the acquisition of skills and public awareness raising are also issues that will be addressed during this preparation phase.

Outre le caractère éminemment technologique de l'action, les aspects socio-économiques, l'acquisition de compétences et la sensibilisation du public sont également des thèmes qui seront abordées au cours de cette phase de préparation.


New activities under the key action "sustainable mobility and intermodality" therefore include socio-economic research to forecast traffic and the associated socio-economic and environmental impacts as well as technological development to improve the infrastructure and their interfaces with transport means and the traffic management systems.

C'est pourquoi l'action clé « mobilité durable et intermodalité » comporte des activités de recherche socio-économique visant à prévoir l'évolution du trafic et ses répercussions sur les plans socio-économique et environnemental, et des projets de développement technologique visant à améliorer l'infrastructure et ses interfaces avec les moyens de transport ainsi que les systèmes de gestion du trafic.


Commission Actions supporting eCall Action Plan Organising two High-Level meetings with Member States promoting 112 and eCall in October 2005, plus several expert meetings and bilateral meetings Expert Group on Emergency Access[11] established in February 2006; launch of a survey on the organisation of emergency services in the Member States (including 112, E112) Infringement procedures opened against Member States on the concerns of the non-availability of caller location information (12 cases against Belgium, Greece, Ireland, Italy, Cyprus, Latvia, Lithuania, Luxembourg, Hungary, the Netherlands, Portugal and Slovakia) Informal PSAP Expert Group[12] estab ...[+++]

Mesures prises par la Commission pour soutenir le plan d'action eCall Organisation de deux réunions de haut niveau avec les États membres pour promouvoir le 112 et eCall en octobre 2005, plus différentes réunions d'experts et réunions bilatérales Un groupe d'experts sur l'accès d'urgence[11] a été créé en février 2006; lancement d'une étude sur l'organisation des services d'urgence dans les États membres (112, E112) Procédures d'infraction entamées contre des États membres en raison du défaut de mise à disposition d'informations relatives à la localisation de l'appelant (12 procédures à l'encontre de la Belgique, de la Grèce, de l'Irlan ...[+++]


The European Neighbourhood Policy in action: €129 million new EU support for socio-economic development, regional cooperation and youth empowerment in the Southern Neighbourhood region.

La politique européenne de voisinage en action: une nouvelle aide de l'UE de 129 millions d'euros en faveur du développement socio-économique, de la coopération régionale et de l'autonomisation des jeunes dans le voisinage méridional de l'Union.


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Five awards will be given out each year in different areas, covering communication, conservation actions, socio-economic benefits, reconciling interests/perceptions, and networking and cross-border cooperation.

Cinq prix seront décernés chaque année dans différents domaines, à savoir la communication, les actions de protection, les avantages socio-économiques, la conciliation des intérêts et des perceptions ainsi que la mise en réseau et la coopération transfrontière.


So I guess I would wonder why you would—because its language is important—have ecological and socio-economic elements in clause 49, which sort of lays out the things that are included in the action plan, but in clause 56 it's only the socio-economic impact that's reinforced.

Je me demande donc pour quelle raison—parce que la formulation est importante—vous recensez des éléments écologiques et socio-économiques à l'article 49, qui établit en quelque sorte le contenu du plan d'action, alors qu'à l'article 56 on insiste que sur les répercussions socio-économiques.


Ms. Ruth Wherry: Actually, that was rather helpful, because with “an evaluation of the socio-economic costs of the action plan and the benefits to be derived”, I would say, in doing that socio-economic analysis, to the extent possible—what Mr. Knutson's motion is looking for—they're going to do that anyway to the extent they're able to with the tools we have for doing this.

Mme Ruth Wherry: En vérité, cela a été plutôt utile, car avec «l'évaluation des répercussions socio-économiques de sa mise en oeuvre et des avantages en découlant», je dirais qu'en faisant cette analyse socio-économique, dans la mesure du possible—ce que vise la motion de M. Knutson—ils feraient cela de toute façon dans la mesure où cela leur est possible avec les outils dont nous disposons.


(Return tabled) Question No. 422 Ms. Kirsty Duncan: With respect to nutrition in child and adolescent populations in Canada: (a) does government policy include recognition and acceptance of the principle that Canada’s children and adolescents are entitled to nutritious food (i) regardless of where they live, (ii) regardless of their family income, (iii) particularly when economic forces undermine efforts by parents and caregivers to ensure healthy eating; (b) given that the 1992 World Declaration on Nutrition, to which Canada was a signatory, states that access to nutritionally adequate and safe food is a right of each individual, what specific actions have the ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 422 Mme Kirsty Duncan: En ce qui concerne la nutrition chez les enfants et les adolescents au Canada: a) la politique du gouvernement prévoit-elle la reconnaissance et l’acceptation du principe voulant que les enfants et les adolescents canadiens ont droit à des aliments nutritifs (i) peu importe l’endroit où ils vivent, (ii) peu importe leur revenu familial, (iii) particulièrement lorsque des forces économiques entravent les efforts des parents pour assurer de saines habitudes alimentaires; b) compte tenu du fait que la Déclaration mondiale sur la nutrition de 1992, dont le Canada est signataire, sti ...[+++]


Operations provided for in Article 23 (public aid for permanent cessation of fishing activities), Article 24 (public aid for temporary cessation of fishing activities), Article 26(3) (socio-economic compensation for small-scale coastal fishers), Article 26(4) (premiums for fishers and vessels owners involved in small-scale coastal fishing), Article 27 (socio-economic compensation for the management of the Community fishing fleet), Article 30 (aqua-environmental measures), Article 31 (public health measures), Article 32 (animal health measures), the first subparagraph of Article 33(2) (investments on inland fishing facilities), Article 33 ...[+++]

Opérations prévues au titre de l'article 23 (aide publique à l'arrêt définitif des activités de pêche), de l'article 24 (aide publique à l'arrêt temporaire des activités de pêche), de l'article 26, paragraphe 3 (compensations socio-économiques en faveur des pêcheurs pratiquant la petite pêche côtière), de l'article 26, paragraphe 4 (primes versées aux pêcheurs et aux propriétaires de navires de pêche pratiquant la petite pêche côtière), de l'article 27 (compensations socio-économiques pour la gestion de la flotte de pêche communautaire), de l'article 30 (mesures aqua-environnementales), de l'article 31 (mesures de santé publique), de l'a ...[+++]


Whether the minister agrees or not, the fact is that the Bloc Quebecois, the Quebec government, the Société québécoise du développement de la main-d'oeuvre, the socio-economic partners in Quebec, including those representing management, union and social sectors, not to mention the Quebec minister of state responsible for joint action, have all read the same document and come to the same conclusion: Bill C-96 strengthens the centralizing views of the federal government and increases its involvement in the employment and social program ...[+++]

N'en déplaise au ministre, les députés du Bloc québécois, le gouvernement du Québec, la Société québécoise du développement de la main-d'oeuvre, les partenaires socio-économiques du Québec, tant patronaux et syndicaux que sociaux, et la ministre d'État à la Concertation, tous ont fait la lecture, tous ont fait la même lecture: le projet de loi C-96 raffermit les visées centralisatrices du gouvernement fédéral et accentue son intervention dans les secteurs de l'emploi et des programmes sociaux, notamment en ce qui a trait à la formation de la main-d'oeuvre, et ce, au mépris du consensus développé au Québec sur la nécessité d'obtenir l'ens ...[+++]


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