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Assist families in crisis situations
Conduct foster care visits
Counsel family in crisis situation
Early help family worker
FSP Agreements Registry
Family Support Payments
Family Support Payments Agreements Registry
Family engagement worker
Family support
Family support program
Family support programme
Family support worker
Inadequate family support
Intensive family support worker
Pay visits to foster families
Promoting family support
Provide foster care visits
SAFSS
Settlement Assistance and Family Support Services
South Asian Family Support Services
Support a family in a crisis situation
Support families in crisis situations
Support foster care visits

Traduction de «actually family-supporting » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
early help family worker | family engagement worker | family support worker | intensive family support worker

assistante familiale | assistant familial | assistant familial/assistante familiale


Family Support Payments (FSP) Agreements Registry [ Family Support Payments Agreements Registry | FSP Agreements Registry ]

Registre des accords de paiements de pension alimentaire (PPA) [ Registre des accords de paiements de pension alimentaire | Registre des accords de PPA ]


Settlement Assistance and Family Support Services [ SAFSS | South Asian Family Support Services ]

Settlement Assistance and Family Support Services [ SAFSS | South Asian Family Support Services ]


family support program [ family support programme ]

programme de soutien des familles








pay visits to foster families | support foster care visits | conduct foster care visits | provide foster care visits

rendre visite à des familles d’accueil


support a family in a crisis situation | support families in crisis situations | assist families in crisis situations | counsel family in crisis situation

aider des familles en situation de crise


Other problems related to primary support group, including family circumstances

Autres difficultés liées à l'entourage immédiat, y compris la situation familiale
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
How about a real plan to bring Canadians back to those full-time, well-paying jobs with benefits that are actually family-supporting jobs, not these precarious low-wage jobs that do not put food on the table for Canadians?

Que dites-vous d'un véritable plan pour redonner aux Canadiens des emplois bien rémunérés et à temps plein, assortis d'avantages sociaux, qui permettent de subvenir aux besoins d'une famille, au lieu d'emplois précaires à bas salaire qui ne suffisent pas à mettre du pain sur la table?


I'm particularly interested in any area of the congress that would deal with issues around family support—how we actually deal with the families, who really do take the major responsibility.

J'aimerais savoir s'il sera question, au cours du congrès, du soutien apporté aux familles—comment venons-nous en aide aux familles, qui ont une responsabilité majeure à assumer.


We agree the definition is good. I don't mean to exclude those family members, but it doesn't go far enough into integrating all the family members who would be actually more supportive to the immigrant.

Nous convenons que la définition est bonne mais elle ne va pas assez loin s'agissant d'intégrer tous les membres de la famille qui pourraient être un soutien pour l'immigrant.


I just want to ask if the funds that are targeted for family support and for support of members returning from operations, whether those were in Canada or outside of the country, are actually spent on them?

Je veux simplement savoir si les fonds destinés aux mesures d'aide à la famille et aux militaires qui reviennent d'une opération militaire, qu'elle ait eu lieu au Canada ou à l'étranger, sont effectivement dépensés à cette fin.


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While it is, I admit, a somewhat unusual statement, I think it is actually one that describes well the Conservative approach to employment, where they seem to believe that jobs will create themselves and that the government has no role in trying to help make sure Canadians have those family supporting jobs they are looking for.

Quoique plutôt inhabituelle, cette déclaration décrit bien, selon moi, l'approche des conservateurs face à la création d'emploi. En effet, ils semblent croire que les emplois se créeront d'eux-mêmes et que le gouvernement n'a pas à intervenir pour que les Canadiens décrochent les emplois qu'ils recherchent pour subvenir aux besoins de leur famille.


While the Commission has not carried out evaluations of specific measures, it has concluded, on the basis of a wide range of available evidence, that family support which promotes better reconciliation of work, private and family life is most likely to reduce the gap between the desired and the actual number of children people have.

Alors que la Commission n’a pas réalisé d’évaluations de mesures spécifiques, elle a conclu, sur la base d’une large gamme de preuves disponibles, que le soutien familial, qui permet de mieux concilier vie professionnelle, vie privée et vie de famille, est l’élément le plus susceptible de combler le fossé qui sépare le nombre d’enfants souhaité et le véritable nombre d’enfants mis au monde.


The average birth rate in the EU is not a reflection of women’s choice or of European citizens' actual aspirations for creating a family, and may therefore also be linked to the difficulty of reconciling work with family life (lack of child-care infrastructures, social and economic support for families, and jobs for women), the anxiety-inducing social environment (unstable work situation, expensive housing) and a fear of the future (late access to employment for young people and job insecurity).

Le taux moyen de natalité dans l'Union ne reflète pas la volonté des femmes ni les aspirations des citoyens européens à fonder une famille et pourrait donc être aussi lié à la difficulté de concilier vie professionnelle et vie familiale (absence d'infrastructures d'accueil de la petite enfance, de soutien socio-économique aux familles et à l'emploi des femmes), au contexte social anxiogène (instabilité au travail, logement cher), et à la crainte de l'avenir (accès tardif à l'emploi pour les jeunes et précarité de l'emploi).


4. Stresses that the average birth rate in the European Union, which at 1,5 is abnormally low, is not a reflection of women's choice or of European citizens' actual aspirations for creating a family, and may therefore also be linked to the difficulty of reconciling work with family life (lack of child-care infrastructures, social and economic support for families, and jobs for women), the anxiety-inducing social environment (unstable work situation, expensive housing) and a fear of the future (late access to employment for young people and job insecurity);

4. souligne que le taux moyen de natalité dans l'Union, de 1,5 – anormalement bas –, ne reflète pas la volonté des femmes ni les aspirations des citoyens européens à fonder une famille et pourrait donc être aussi lié à la difficulté de concilier vie professionnelle et vie familiale (absence d'infrastructures d'accueil de la petite enfance, de soutien socio-économique aux familles et à l'emploi des femmes), au contexte social anxiogène (instabilité au travail, logement cher), et à la crainte de l'avenir (accès tardif à l'emploi pour les jeunes et précarité de l'emploi);


4. Stresses that the average birth rate in the European Union, which at 1,5 is abnormally low, is not a reflection of women's choice or of European citizens' actual aspirations for creating a family, and may therefore also be linked to the difficulty of reconciling work with family life (lack of child-care infrastructures, social and economic support for families, and jobs for women), the anxiety-inducing social environment (unstable work situation, expensive housing) and a fear of the future (late access to employment for young people and job insecurity);

4. souligne que le taux moyen de natalité dans l'Union, de 1,5 – anormalement bas –, ne reflète pas la volonté des femmes ni les aspirations des citoyens européens à fonder une famille et pourrait donc être aussi lié à la difficulté de concilier vie professionnelle et vie familiale (absence d'infrastructures d'accueil de la petite enfance, de soutien socio-économique aux familles et à l'emploi des femmes), au contexte social anxiogène (instabilité au travail, logement cher), et à la crainte de l'avenir (accès tardif à l'emploi pour les jeunes et précarité de l'emploi);


4. Stresses that the average birth rate in the EU, which at 1.5 is abnormally low, is not a reflection of women’s choice or of European citizens' actual aspirations for creating a family, and may therefore also be linked to the difficulty of reconciling work with family life (lack of child-care infrastructures, social and economic support for families, and jobs for women), the anxiety-inducing social environment (unstable work situation, expensive housing) and a fear of the future (late access to employment for young people and job insecurity);

4. souligne que le taux moyen de natalité dans l'Union, de 1,5 – anormalement bas –, ne reflète pas la volonté des femmes ni les aspirations des citoyens européens à fonder une famille et pourrait donc être aussi lié à la difficulté de concilier vie professionnelle et vie familiale (absence d'infrastructures d'accueil de la petite enfance, de soutien socio-économique aux familles et à l'emploi des femmes), au contexte social anxiogène (instabilité au travail, logement cher), et à la crainte de l'avenir (accès tardif à l'emploi pour les jeunes et précarité de l'emploi);


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