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Additional GNP-based resource
Additional resource
Ascertain necessary human resources
Chief of Staff
DGHRSD
Department of Human Resources Development
Department of Human Resources Development and Housing
Department of Human Resources and Labour
Department of Income Assistance
Determine necessary human resources
Director General Human Resources Strategic Directions
GNI-based own resource
GNI-based resource
HRD-NB
HRDC
HRDH-NB
HRIS
HRM
Human Resources Development Canada
Human Resources Development-NB
Human Resources and Labour
Human resource management
Human resource management software
Human resource software
Human resources information system
Human resources management
Human resources management software
Human resources plan
Human resources planning
Human resources software
Identify necessary human resources
Identifying necessary human resources
Manpower planning
Personnel management
Planning of human resources
Resource based on gross national income
Supplementary resource
Supplementary resource based on GNP

Vertaling van "additional human resources " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
human resource management software | human resource software | human resources management software | human resources software | human resources information system | HRIS

logiciel de gestion des ressources humaines | logiciel de gestion du personnel


additional resource | GNI-based own resource | GNI-based resource | resource based on gross national income

ressource fondée sur le revenu national brut | ressource fondée sur le RNB | ressource propre fondée sur le revenu national brut | ressource propre fondée sur le RNB


Human Resources Development Canada [ HRDC | Department of Human Resources Development | Department of Human Resources and Labour | Human Resources and Labour ]

Développement des ressources humaines Canada [ DRHC | ministère du Développement des ressources humaines | ministère des Ressources humaines et du Travail | Ressources humaines et Travail ]


ascertain necessary human resources | identifying necessary human resources | determine necessary human resources | identify necessary human resources

déterminer les ressources humaines nécessaires


Director General Human Resources Strategic Directions [ DGHRSD | Chief of Staff (Human Resources - Civilian) | Chief of Staff Assistant Deputy Minister (Human Resources - Civilian) ]

Directeur général - Orientations stratégiques en ressources humaines [ DGOSRH | Chef d'état-major (Ressources humaines - Civils) | Chef d'état-major Sous-ministre adjoint (Ressources humaines - Civils) ]


human resources plan | human resources planning | manpower planning | planning of human resources

planification des ressources humaines | planification de la main-d'œuvre | planification des effectifs


Department of Human Resources Development and Housing [ HRDH-NB | Department of Human Resources Development | Human Resources Development-NB | HRD-NB | Department of Income Assistance ]

ministère du Développement des Ressources humaines et de l'Habitation [ DRHH-NB | ministère du Développement des ressources humaines | Développement des ressources humaines-NB | ministère de l'Aide au revenu ]


additional GNP-based resource | supplementary resource based on GNP

ressource complémentaire fondée sur le PNB | ressource complémentaire fondée sur le produit national brut


additional resource | supplementary resource

ressource complémentaire


human resources management | HRM | human resource management | personnel management

gestion des ressources humaines | GRH | gestion du personnel
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
In particular, governments and social partners should explore the possibility of developing various types of public-private partnerships in order to mobilise additional human and financial resources [49].

En particulier, les gouvernements et les partenaires sociaux devraient explorer la possibilité de mettre au point divers types de partenariats publics/privés afin de mobiliser des ressources humaines et financières supplémentaires [49].


59. Notes that until now relevant information for State aid control cases has been delivered exclusively by the Member States; reiterates its request that the Commission assess whether additional human resources will be needed to extend its information gathering tools and enable it to receive direct information from market participants; notes, however, that the Commission should not be able to include additional quality and efficiency considerations in the compatibility assessment and that these decisions must be left to the granting authority;

59. constate que, jusqu'à présent, les informations pertinentes pour le contrôle des aides d'État ont été délivrées exclusivement par les États membres; demande une nouvelle fois à la Commission d'évaluer si elle aura besoin de ressources humaines supplémentaires pour étendre ses outils de collecte d'informations et pour lui permettre de recueillir directement des informations auprès des participants du marché; fait toutefois remarquer que la Commission ne devrait pas être à même d'inclure des questions de qualité et d'efficacité supplémentaires dans l'évaluation de la compatibilité, ces décisions devant être laissées à la discrétion d ...[+++]


59. Notes that until now relevant information for State aid control cases has been delivered exclusively by the Member States; reiterates its request that the Commission assess whether additional human resources will be needed to extend its information gathering tools and enable it to receive direct information from market participants; notes, however, that the Commission should not be able to include additional quality and efficiency considerations in the compatibility assessment and that these decisions must be left to the granting authority;

59. constate que, jusqu'à présent, les informations pertinentes pour le contrôle des aides d'État ont été délivrées exclusivement par les États membres; demande une nouvelle fois à la Commission d'évaluer si elle aura besoin de ressources humaines supplémentaires pour étendre ses outils de collecte d'informations et pour lui permettre de recueillir directement des informations auprès des participants du marché; fait toutefois remarquer que la Commission ne devrait pas être à même d'inclure des questions de qualité et d'efficacité supplémentaires dans l'évaluation de la compatibilité, ces décisions devant être laissées à la discrétion d ...[+++]


10.2 Overall financial impact of additional human resources

10.2 Incidence financière globale des ressources humaines supplémentaires


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42. Stresses that there is a great need for additional human resources within EuropeAid and EU delegations in order to ensure a successful implementation of the GCCA; calls on the Commission to devote substantial resources to this area in the 2009 EU budget; more widely, also calls on the Commission to devote significantly more resources to staff training on climate change adaptation and DRR in relevant Commission Directorates-General and delegations, particularly focusing on enhancing practical know-how;

42. insiste sur le besoin urgent de ressources humaines supplémentaires au sein d'EuropeAid et des délégations de l'Union pour garantir la bonne mise en œuvre de l'AMCC; demande à la Commission de consacrer des moyens substantiels à cet aspect dans le budget 2009 de l'Union; demande également à la Commission, dans une perspective plus large, de consacrer nettement plus de moyens à la formation du personnel de ses directions générales concernées et de ses délégations à l'adaptation au changement climatique et à la RRC, en mettant particulièrement l'accent sur l'amélioration des connaissances pratiques;


42. Stresses that there is a great need for additional human resources within EuropeAid and EU delegations in order to ensure a successful implementation of the GCCA; calls on the Commission to devote substantial resources to this area in the 2009 EU budget; more widely, also calls on the Commission to devote significantly more resources to staff training on climate change adaptation and DRR in relevant Commission Directorates-General and delegations, particularly focusing on enhancing practical know-how;

42. insiste sur le besoin urgent de ressources humaines supplémentaires au sein d'EuropeAid et des délégations de l'Union pour garantir la bonne mise en œuvre de l'AMCC; demande à la Commission de consacrer des moyens substantiels à cet aspect dans le budget 2009 de l'Union; demande également à la Commission, dans une perspective plus large, de consacrer nettement plus de moyens à la formation du personnel de ses directions générales concernées et de ses délégations à l'adaptation au changement climatique et à la RRC, en mettant particulièrement l'accent sur l'amélioration des connaissances pratiques;


42. Stresses that there is a great need for additional human resources within EuropeAid and EU delegations in order to ensure a successful implementation of the GCCA; calls on the Commission to devote substantial resources to this area in the 2009 budget; more widely, also calls on the Commission to devote significantly more resources to staff training on climate change adaptation and DRR in concerned Commission Directorate Generals and delegations, particularly focusing on enhancing practical know-how;

42. insiste sur le besoin urgent de ressources humaines supplémentaires au sein d'EuropeAid et des délégations de l'Union européenne pour garantir la bonne mise en œuvre de l'Alliance; demande à la Commission de consacrer des moyens substantiels à cet aspect dans le budget 2009; demande également à la Commission, dans une perspective plus large, de consacrer nettement plus de moyens à la formation du personnel de ses directions générales concernées et de ses délégations à l'adaptation au changement climatique et à la RRC, en mettant particulièrement l'accent sur l'amélioration des connaissances pratiques;


Whilst additional human resources will be necessary to cope with future enlargements, a better allocation of human resources will be achieved by discontinuing smaller budget lines (which are resource-intensive) and regrouping existing programmes into a single, coherent and streamlined general programme.

Des ressources humaines supplémentaires seront certes nécessaires pour faire face aux élargissements futurs, mais ces ressources seront mieux réparties par suite de l'abandon des lignes budgétaires peu importantes (grandes consommatrices de ressources) et du regroupement des programmes existants en un programme unique, cohérent et rationalisé.


Whilst additional human resources will be necessary to cope with future enlargements, a better allocation of human resources will be achieved by discontinuing smaller budget lines (which are resource-intensive) and regrouping existing programmes into a single, coherent and streamlined programme.

Des ressources humaines supplémentaires seront certes nécessaires pour faire face aux élargissements futurs, mais ces ressources seront mieux réparties si l’on abandonne les lignes budgétaires peu importantes (grandes consommatrices de ressources humaines) et que l’on regroupe les programmes existants en un programme unique, cohérent et rationalisé.


As for ways of mobilising additional human and financial resources, the Communication highlights the importance of establishing a partnership approach involving companies and individuals.

Quant au moyen de mobiliser des ressources humaines et financières supplémentaires, la communication souligne l'importance de créer une approche de partenariat avec les entreprises et les individus.


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