The projects selected are the fol
lowing: In Italy: * Adjustment of track clearance on the Modane-Turin-Bari railway route: sections Modane-Turin/Bologna-Ancona-Bari (ECU 5.75
million) * Brenner Line - doubling-up of the Brenner-Verona-Bologna railway line (ECU 2.9 million) In Spain: * M 40 feeder road south of Madrid: sections NIII - NIV, NIV - N401, N401-NV (ECU 2.9 million) * preliminary studies into the construction of the Madrid-Barcelona high speed railway line (ECU 0.4 million) In Portugal: * Lisbon-Evora-Elvas (Madrid) railway
...[+++]line (ECU 4.8 million) In the United Kingdom * "UK East Coast Motorway" study (ECU 0.2 million) * A20/M20: sections Folkstone-Dover/Maidstone-Ashford (ECU 4.8 million) - 2 - In France * RN 28, Abbeville-Rouen section (ECU 3.9 million) In Belgium * Paris-London-Brussels-Amsterdam-Cologne high speed railway line: section Brussels-Aachen (ECU 19.65 million). In Denmark * Electrification of the Ringsted-Odense railway line (ECU 4.8 million) In Greece * Evzoni-Athens-Corinth motorway: sections Elefsina- Corinth/Malakassa-Inofita (ECU 6.7 million) In the Netherlands * Boxmeer-Venlo-Germany motorway (ECU 2.9 million) In Luxembourg * Luxembourg South East ring-road (ECU 2.4 million) Cross-border Projects * Construction of a new railway across the Alps between Lyon and Turin - feasability study (ECU 0.2 million) * Further studies into the Brenner Tunnel project: . feasability study on the possibilities of private investment for the Brenner Tunnel; . further investment in the tunnel to facilitate combined transport on the Brenner axis (EUC 0.2 million) The financing will take the form of subsidies to the Member States or to the bodies authorized to carry out the work.Les projets retenus sont les sui
vants : En Italie: * adaptation du gabarit sur l'itinéraire Modane-Turin-Bari; sections: Modane-Torino / Bologna-Ancona-Bari (5,75 MECUS) * Ligne du Brenner - dédoublement de la ligne ferroviaire Brenner-Verona-Bologna (2,9 MECUS) En Espagne: * M 40, distributeur SE de Madrid: sections NIII - NIV, NIV - N401, N401-NV (2,9 MECUS) * Etudes préliminaires à la réalisation de la ligne ferroviaire à grande vitesse Madrid-Barcelone (0,4 MECUS) Au Portugal * Ligne ferroviaire Lisbonne-Evora-Elvas (Madrid) (4,8 MECUS) Au Royaume-Uni * Etude "UK East Coast Motorway" (0,2 MECUS) * A20/M20 sections: Folkstone-Douvres
...[+++] / Maidstone-Ashford (4,8 MECUS) - 2 - En France * RN 28, section Abbeville-Rouen (3,9 MECUS) En Belgique * Ligne ferroviaire à grande vitesse Paris, Londres, Bruxelles, Amsterdam, Cologne; section: Bruxelles-Aix-la-Chapelle (19,65 MECUS) Au Danemark * Electrification de la ligne ferroviaire Ringsted-Odense (4,8 MECUS) En Grèce * Autoroute Evzoni-Athènes-Corinthe, sections: Elefsina- Corinthe / Malakassa-Inofita (6,7 MECUS) Au Pays-Bas * Autoroute Boxmeer-Venlo-Allemagne (2,9 MECUS) Au Luxembourg * Périphérique Sud-Est de Luxembourg (2,4 MECUS) Projets transfrontaliers * Construction d'une nouvelle traversée alpine ferroviaire entre Lyon et Turin - étude de faisabilité (0,2 MECUS) * Etudes complémentaires au projet du tunnel du Brenner: . Etude de faisabilité concernant les possibilités de financement privé pour le tunnel du Brenner Investissement complémentaire au tunnel pour faciliter le transport combiné sur l'axe du Brenner (0,2 MECUS) Ces financements se présenteront comme subventions aux Etats membres ou organismes habilités à réaliser les projets.